Jak se rodilo Divo: Bugatti odhaluje pozadí vývoje auta za 136 milionů

přidejte názor
  • Bugatti Divo vzniklo na žádost majitelů modelu Chiron

  • Kromě motoru s ním nemá nic společného

  • Navzdory cenovce 5 milionů eur je všech 40 kusů již prodaných

Bugatti v těchto dnech doručuje prvních pět kusů limitovaného modelu Bugatti Divo, kterých se vzniknou pouhé čtyři desítky. K této významné události výrobce zveřejnil detailnější informace o jeho vzniku. Bugatti model Divo představilo v létě roku 2018 a označilo ho za „nejúchvatnější a nejexkluzivnější hypersportovní automobil moderní éry“.

Projekt odstartoval o několik měsíců dříve, když na soukromém setkání majitelů s představiteli značky zazněl požadavek, aby Bugatti vyrobilo agilnější a sportovnější model.

V rámci testování ujel prototyp přes 5000 km, často rychlostí až 380 km/h
Jediné, co má Divo s Chironem společné, je motor, jenž dosahuje výkonu 1103 kW/1500 k

Podle hesla „náš zákazník, náš pán“ se dali inženýři společně s designéry do práce. Už od počátku bylo jasné, že připravovaný model, který chtě nechtě musel být založen na Chironu, bude kromě více řidičského charakteru také výrazně exkluzivnější. Sportovnější naladění však nesmělo být na úkor komfortu.

Přestože nešlo o snadné zadání, první návrh byl zpracován během několika týdnů a následně představen úzkému počtu majitelů Bugatti Chiron. Prezident značky Stephan Winkelman uvedl, že zákazníci v modelu Divo okamžitě spatřili sportovní přístup a projekt svými závaznými objednávkami podpořili.

S jistotou zájmu ze strany majitelů Bugatti započaly první počítačové situace a vznikl první prototyp. Necelý rok od začátku projektu už existovala první testovací mula, kterou Bugatti testovalo na nejrůznějších polygonech včetně Severní smyčky Nürburgringu.

Bugatti otevřelo trezor s utajovanými koncepty. Nejdražší model měl stát 450 milionů
Přečtěte si také:

Bugatti otevřelo trezor s utajovanými koncepty. Nejdražší model měl stát 450 milionů

V rámci testování prototyp najel přes 5000 km, často rychlostí až 380 km/h. Inženýři rovněž neustále ladili podvozek, aby z takto mohutného vozu vymáčkli i poslední kapku agility. Kromě toho se snažili Divo co nejvíce odlehčit. Kvůli úspoře 35 kg má Divo odlehčená kola, karbonový kryt mezichladiče, odlehčený audiosystém, méně izolačního materiálu a přišlo rovněž o několik odkládacích prostorů.

Mezitím designéři zapracovali na tvarech karoserie. Jediný panel či díl není jakkoliv příbuzný s Chironem. Díky tomu se přítlak zvýšil o dalších 90 kg. Jediné, co má Divo s Chironem společné, je motor, jenž dosahuje výkonu 1103 kW/1500 k.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?