Jak se objednává auto za 140 milionů? Bugatti ukazuje, co si naporoučeli zájemci o model Divo

přidejte názor
  • Automobilka plní i velmi netradiční přání

  • Zákazníci z Asie a USA jsou odvážnější, Evropané volí diskrétní barvy

  • Na konfiguraci vozů pracuje s každým klientem tým expertů

Při objednávce vozu za minimálně pět milionů eur, čili zhruba 140 milionů korun, se nedá čekat, že by zákazníci jen tak něco naklikali v online konfigurátoru a čekali, až si budou moci své nové auto vyzvednout. Bugatti Divo, které je na 40 kusů limitovanou edicí hypersportovního vozu Chiron, orientovanou na ovladatelnost a přítlak, vyžaduje speciální přístup, který si kupci náležitě zaslouží. Více než dvě třetiny zákazníků sáhly ke zcela individuální specifikaci dle svých přání. „Jsme jejich společníky při výběru vozu. Ale děláme mnohem víc. S námi mohou snít. Jakékoliv přání, které učiní jejich Bugatti jedinečným? Můžeme ho splnit,“ říká sedmatřicetiletá Laure Benetauová, která pomohla při konfiguraci více než 400 majitelům Bugatti Veyron a 300 kupcům modelu Chiron.

Jak se rodilo Divo: Bugatti odhaluje pozadí vývoje auta za 136 milionů
Přečtěte si také:

Jak se rodilo Divo: Bugatti odhaluje pozadí vývoje auta za 136 milionů

Na vysvětlení toho, co je z hlediska a designu technicky možné, pracují pro klienty z celého světa tři specialisté. Celý tým, který se podílí na konfiguraci vozů Bugatti, čítá 15 lidí. „Se zákazníky jsme si vybudovali blízký vztah. Věří nám a cení si našich názorů,“ vysvětluje Laure Benetauová. Celý proces návrhu vozu přímo s klientem probíhá přímo v centrále Bugatti, francouzském Molsheimu. Při minimálně pětihodinovém setkání se budoucí majitelé seznámí s historií značky a k ruce jsou jim technici i designéři. Ve spolupráci s nimi vzniká finální návrh vozu, který bude vyroben dle přání zákazníků. Ti si přejí například rodové erby, vlajky, svá vlastní loga nebo speciální barevné kombinace. Výjimkou není ani volba čalounění či laku dle oblíbených bot nebo kabelek. Pro běžného člověka to může znít zvláštně, ale podle automobilky vlastní všichni kupci Jak se rodilo Divo: Bugatti odhaluje pozadí vývoje auta za 136 milionů">Diva minimálně jeden Chiron za cca. 76 milionů korun, tak proč jim nevyjít vstříc?

Zákazníci při konfiguraci hypersportů nezřídka sahají po národních barvách

V objednávkách se objevují i takové speciality, jako dětské stopy na některých panelech vozu, bižuterie, speciální přední mřížky, požadavky na využití starší kůže nebo sladění vnějšího lakování s čalouněním interiéru. Zákazníci z Asie jsou dle Bugatti v konfiguraci svých vozů divočejší – volí světlé odstíny, zatím co Evropané sahají po diskrétnějších barvách. Klienti z USA a Středního východu pak často sahají po výrazných nebo kontrastních barvách. Každý kus je tedy naprostý unikát, který vznikl v úzké spolupráci expertů Bugatti a budoucích majitelů. O některé zákaznické konfigurace se automobilka podělila, podívejte se na ně v připojené galerii.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?