Miroslav (neregistrovaný)
Nepoužívání směrových světel je způsobena ignorací všech a všeho. Správné používání směrových světel se musí učit již v autoškole, ale to bychom museli mít kvalitní lektory autoškol. Tak zhruba před čtyřiceti pěti lety si jeden náš známí kutil udělal na autě dobrou vychytávku. Dal si na plynový a brzdový pedál mikrospínače a na zadní okno si nalepil malý semafor, když se rozjel a měl sešlápnutý plyn svítila zelená, když jej uvolnil a brzdil motorem svítila oranžová, a když položil nohu na brzdou svítila červená. Velice to pomáhalo při jízdě za ním, vždy jsme už dopředu věděli co asi bude dělat. Ale nijak se to netýkalo směrových světel.
LOL (neregistrovaný)
Ono to není jen o blinkrech, ale i o používání pedálů. Typický příklad: jedu si svých poměrně bezpečných 160 v prakticky prázdném levém pruhu a míjím cca 110-120 rychle jedoucí řiďounkou kolonu v pravém pruhu. Dálnice je přehledná a poměrně rovná. Pozorně sleduju, co se děje v pravém, protože co pár kilometrů se objeví mamlas co se nekoukne do zrcátka a buď udělá myšku, nebo to tam klidně pošle, bez toho, že by si ověřil rozdíl rychlostí - v obou případech samozřejmě bez blinkrů, nebo s blinkrama až když už je půlkou auta v levém pruhu. Že za mnou je 600 metrů volno, to už je pod jeho rozlišovací schopnost. Ti uvážlivější mě jen omezí a já prostě jen dám nohu z plynu, ale u divočáků se musí brzdit. A teď přijde další sranda. Předjížděč z pravého naprosto nedbá na provoz za ním, a místo aby (už v tom pravém) podřadil a pořádně na to šlápl (aspoň na těch 140 tacho, tj. 130), tak si jede stále těch svých 110, takže následuje brzdění číslo dvě. A aby to nebyl hned tak konec, tak zpátky do pravého se mu vůbec nechce, i když tam má místa tolik, že při svých 110 ho já v pohodě předjedu. Kdybych nebyl takový kliďas, tak mu na klakson zahraju Carmina Buranu.
Xena (neregistrovaný)
Už jsem psala jinde, dám blinkr a čekám, až si všimnou (zpomalí, bliknou...), provedu manévr. Hňupů, co přes plnou čáru přejíždějí bez blinkru je všude plno, vyškolí se sami. Mám podezření, že do nových audin a báv vůbec blinkry nemontují.
Michal Hlaváček (neregistrovaný)
Jeden "blinkrový" nešvar, který v článku není uveden: u křižovatek ve tvaru kříže, kde hlavní zahýbá naopak dávají často řidiči blikr i tam, kde by neměli a kde hrozí srážka vyplývající z nedorozumnění. Příklad (popisovaná je křižovatka na mostě Závodu Míru na Zbraslavi u nádraží)- auto jede z jedné strany po hlavní, která odbočuje doleva (tedy na Zbraslavi po mostě). Zprava je vedlejší, stejně tak pokračuje vedlejší směrem rovně. Auto jede rovně, takže by blinkr dávat nemělo. Protože ale sjíždí z hlavní, řidiči často dávají blinkr doprava. A to je problém: auto, které najíždí z té pravé vedlejší si myslí, že se s řidičem z hlavní míjí a vjede do křižovatky, kde se ale může s tím s autem z hlavní srazit. Problém je to hlavně na frekventovaných křižovatkách, kde řidiči najíždějící z vedlejší čekají na jakoukoli možnost křižovatkou projet (což na té Zbraslavi je).
Miroslav (neregistrovaný)
Bohužel nepsané pravidlo říká, že jedu-li křižovatkou po hlavní silnici, jakéhokoliv tvaru a směru, nedávám znamení o změně směru jízdy (Z toho vyplývá, že znamení se dává vždy když hlavní opouštím). Sice to v pravidlech nikde není, ale tak 90% řidičů to praktikuje a policie nekontroluje. Moc chybí v médiích, na bilboardech atp. pravidelná osvěta týkající se jak stávajících tak nových pravidel provozu na pozemních komunikacích.
Jiří (neregistrovaný)
Ne jen to, nás to přesně takhle učil instruktor v autoškole, když říkal: “Směr jízdy je ten, kam vede silnice, po které jedeš a ne to, kam točíš volantem. Jedeš po hlavní, která vede např. do jiného města, tak máš směr jízdy na to město a to, že se cesta stáčí doleva neznamená, že měníš směr jízdy”. Je to stejné, jak na kruhovém objezdu, jedu po něm (točím vlevo), ale blikat začínám doprava, až když volant srovnám a kruháč opouštím. Problém je, že mi spousta lidí říkalo, že je jejich instruktoři učili v křižovatkách, s hlavní zatáčející vlevo, blikat doleva. Jak se v tom pak mají lidé vyznat, když i ti, kdo je to mají učit, je každý učí něco jiného ‍♂️
Miroslav (neregistrovaný)
Nás zase učí na školení řidičů, že záleží na tvaru křižovatky podle dopravní značky hlavní silnice a tabulky pod ní. Zatáčí-li podle značky (bez ohledu na realitu) hlavní třeba doprava a vedlejší vede rovně, tak po hlavní blinkr dávám, sjezd na vedlejší (rovně) znamení nedávám. To v případě jsou li vedlejší ulice pouze po jedné straně té hlavní. Napojují li se vedlejší ulice k hlavní z obou stran, je to tak namalované na značce, znamení při zatáčející hlavní nedávám, ale vždy když sjíždím na vedlejší. Prostě je v tom bordel, ale do některých třeba indických zemí máme ještě daleko :D Kruháč je dost specifický, protože auto jedoucí po kruháči nemá automaticky přednost, nejede po hlavní, ale vše je řízeno dopravními značkami při vjezdu na něj.
Michaela (neregistrovaný)
Tak přesně tohle řeším denně. Blikat nebo neblikat. Upozorňuji, že přednosti znám a samozřejmě dodržuji. Mám tu křižovatku. Hlavní se stáčí doprava a mám dvě vedlejší, jedna rovně, druhá doleva. Já jedu rovně. Blikat? (protože sjíždím z hlavní) nebo neblikat? (protože jedu rovně a když budu blikat doleva, tak auto, co stojí na vedlejší vlevo si bude myslet, že jedu tam, případně auto, co stojí na té vedlejší rovně bude očekávat, že odbočuji vlevo a bude mi snad dávat přednost a pak se rozčilovat, že jedu jinam než blikám)..? Fakt nevím. A evidentně nejsem jediná. Polovina tady bliká, druhá polovina nebliká.
Robert (neregistrovaný)
Kolega z prace nedava blinkr kdyz hlavni neni rovne ale odbocuje. Pry mu to rekli v autoskole. Takze dava blinkr pouze kdyz sjizdi z hlavni. Ono by taky chtelo resit co je uci v autoskole. A presne jak se pise v clanku. Vsichni davaji blinkr tesne u krizovatky. Neresi odbocovaci pruh, tam zajede bez blinkru a pak blinkr tesne u krizovatky
Franta (neregistrovaný)
Dávat blinkr, tedy znamení o změně směru jízdy, když projíždím křižovatku rovně ?! To je přímo smrtící návod na bouračku. Vůbec nerozhoduje jestli jedu po hlavní nebo vedlejší. Pokud nějaký instruktor v autoškole vypráví něco jiného, dělá si z frekventantů nebezpečnou legraci.
Pavel NAVRÁTIL (neregistrovaný)
Pro mne je situace, kdy mi jde mráz po zádech, když jedu a v řadě stojících a zaparkovaných vozidel začne jedno vozidlo blikat levým blinkrem. Znejistím a když to dopravní situace dovoluje, raději zastavím a pro jistotu dám blikajícímu autu možnost z řady vyjet. Již se mi totiž jednou stalo, že blikající vozidlo řízené mladou ženou vyrazilo z řady a jen dík mé rychlé reakci nedošlo k dopravní nehodě. Od této doby jsem na tuto situaci alergický a víc než ostražitý. Za tento nešvar může bohužel vágní výklad Zákona č.361/2000 Sb. o způsobu vyjíždění z okraje pozemní komunikace, kde není přesněji definováno, kdy přesně má vozidlo o úmyslu vyjet z okraje komunikace začít dávat znamení. Podle mého názoru tak má činit až se ujistí, že dopravní situace za ním to umožňuje, dříve NE.
Michal (neregistrovaný)
Proboha, jen neschvalovat hloupý, špatný zákon jen kvůli tomu, že existuje velké množství hlupáků a špatných řidičů. Na nejklasičtější křižovatce ve tvaru + prostě existují směry rovně, doleva a doprava, hlavní silnice jen upravuje přednosti. Kvůli pitomcům, co to nejsou schopni pobrat se nemá schvalovat zákon, ale měli by vrátit řidičák. Jak by se odlišvalo odbočování a jizda rovně, když by pro oba případy na jedné křižovatce byl stejný blinkr?