Jaguar XF dostal s faceliftem moderní kabinu a naftový hybrid pod kapotu

06.10.2020
přidejte názor
  • Manažerský sedan a kombi Jaguar XF prošel faceliftem v polovině svého životního cyklu

  • Auto prodělalo jen lehkou změnu designu, palubní deska je ale kompletně nová

  • Pod kapotou se objevují čtyřválce, naftový motor je mild-hybridní

Jaguar XF, který ve vyšší střední třídě konkuruje německé trojice v podobě Audi A6, BMW 5 a Mercedesu-Benz třídy E, prošel faceliftem. Auto, které se v aktuální generaci představilo v roce 2015, je totiž v polovině svého životního cyklu. Změny designu exteriéru jsou spíš minimální. Jaguar má upravenou masku chladiče, dostal nové LED světlomety a na výběr nový design 19 a 20palcových kol.

Úplně jiná písnička se ale odehrává v interiéru. Palubní deska je zcela nová. Auto dostalo nejen nový volant, displej v přístrojovém štítu (má úhlopříčku 12,3 palce), ale i obrovskou obrazovku zábavního systému umístěnou uprostřed. Taje jakoby nadzvednutá směrem do kabiny a má úhlopříčku 11,4 palce. Samozřejmostí je propojení s chytrými telefony, HD grafika a rychlá odezva. Změny se odehrály i na designu palubní desky. Nové jsou také výplně dveří, přepracování se dočkaly kapsy pro odkládání menších předmětů.

Jaguar Land Rover bude mít kabinu z rybářských sítí i ústřižků látek
Přečtěte si také:

Jaguar Land Rover bude mít kabinu z rybářských sítí i ústřižků látek

Nová je nabídka motorů pod přední kapotou, která se prozatím omezila na tři jednotky. Navíc v ní už nenajdete šestiválec. Naftu zastupuje mild-hybridní jednotka D204 MHEV o výkonu 150 kW (204 k), která slibuje akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a spotřebu 4,9 litru nafty na 100 km. K mání bude s pohonem zadních kol nebo jako čtyřkolka ve verzi D204 MHEV AWD.

Středový displej vystupuje z palubní desky
XF Sportbrake nabízí objem kufru 565 litrů

Benzinovým základem je motor P250. Tento čtyřválec disponuje silou 184 kW (250 k). Zvládá stovku za 6,9 sekundy a spotřebu rovných 8 litrů benzinu na 100 km. I tento motor se nabízí v provedení jak zadokolky, tak AWD. Silnější P300 už je vždy AWD. Má výkon 221 kW (300 k), stovku zvládá za 6,1 sekundy a spotřebuje 8,6 litru benzinu na 100 km. Všechny motorizace mají osmistupňovou automatickou převodovku.

Změny jsou obdobné pro sedan i kombi. Ceny pro český trh budou k dispozici později.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?