Automobilka Jaguar představila vrcholnou verzi modelu F-Pace v dále upravené podobě. Novinka se jmenuje F-Pace SVR Edition 1988 a připomíná vítězství na legendární čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1988. Tehdy vyhrál britský speciál XJR-9 LM, který dokončil 394 kol. Právě proto je nová edice limitována na 394 kusů.
Pokud si vybavujete okruhový závodní speciál XJR-9 z roku 1988, pak jistě víte, že jeho hlavní barvou byla fialová doplněná v menší míře o žlutou a bílou (pokud si tento fascinující závodní stroj nevybavujete, najdete ho v galerii). Přesně z toho důvodu specialisté z oddělení SV Bespoke spadající do divize SVO připravili pro Edition 1988 fialový lak. Tento odstín je ale viditelný pouze na jasném světle, na první pohled vůz vypadá spíše jako černý. Byl to záměr, který si vyžádal čtyřicet různých variací, než byla nalezena ta správná.
Fialovou karoserii doplňují zlaté disky v barvě Sunset Gold Satin, přičemž stejný odstín najdete také na některých detailech vnější karoserie (například na nápisu Jaguar pod zadním oknem). Ve větším počtu se pak tyto zlaté detaily objevují v interiéru. V něm samozřejmě nechybí karbon, kožené čalounění, sportovní sedadla a decentní připomínka limitované edice v podobě nápisu „One of 394“.
Techniky se Edition 1988 nedotkla, protože to u modelu F-Pace SVR příliš není potřeba. Vrcholná specifikace britského crossoveru totiž stále sází na původní pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 550 koní, který se ale už pomalu chystá do důchodu. Automobilka Jaguar Land Rover ho začala nahrazovat modernějším osmiválcem od BMW.
Jaguar F-Pace Edition 1988 má namířeno do celého světa a případní zájemci už mohou podávat své objednávky. Pokud se řadíte mezi ně, pak byste asi neměli dlouho váhat. Veřejnosti se britská novinka poprvé ukáže při závodech v Le Mans, na festival rychlosti v Goodwoodu je naplánovaná dynamická premiéra.