Historická část divize SVO automobilky Jaguar, pojmenovaná Jaguar Classic, už v minulosti přivedla ze záhrobí dva zajímavé modely. Příběh byl vždy stejný. Automobilka kdysi dávno plánovala určitou sérii daného vozu, ale z různých důvodů k dosažení dřívějších cílů nedošlo, takže byly zbývající exempláře vyrobeny až teď. Přesně takto vzniklo šest E-Typů Lightweight i devět exemplářů modelu XKSS. Nyní přišla řada na D-Type z poloviny padesátých let.
Doporučujeme: Jaguar XKSS z roku 1957 je úplně nové auto. Vznikne jich jen devět a stojí 30 milionů
Jaguar D-Type možná není tak známý jako E-Type, ale do historie britské značky se zapsal nesmazatelným písmem, protože v letech 1955, 1956 a 1957 vyhrál slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Automobilka plánovala postavit celkem 100 exemplářů, nakonec jich ale vzniklo pouze 75. Právě těch zbývajících 25 teď Jaguar vyrobí.
Zájemci si mohou vybírat mezi provedením Shortnose z roku 1955 a o rok mladší variantou Longnose. Prototyp, který si můžete prohlédnout na fotkách, představuje druhou možnost, což lze snadno poznat podle protažené kapoty. Jaguar slibuje, že na autě bude všechno původní přesně tak, jak tomu bylo před více než šedesáti lety.
Doporučujeme: Zrenovovaný Jaguar E-Type z oficiálního programu Reborn vypadá moc pěkně
Kolik bude nově postavený D-Type stát, to se zatím neví, nečekejte ale, že půjde o levnou záležitost. Nově postavené XKSS vyšlo zájemce na zhruba třicet milionů korun, E-Type Lightweight byl ještě o pár milionů dražší. Veřejnost si bude moci prohlédnout první nově postavený prototyp v Paříži na Salon Retromobile, který začíná právě dnes.