Podle britské automobilky Jaguar Land Rover (JLR) se stále více zákazníků zajímá o ekologii a s ní spojené možnosti recyklace. Proto v nadcházející generaci svých aut nabídne interiér tvořený látkou Econyl. Ta vzniká z odpadů, ať už jde o staré rybářské sítě nebo ústřižky látek z textilních fabrik.
Nejde o zcela nový materiál. Své místo si našel už i v automobilovém průmyslu. Například elektrické BMW i3 používá tuto látku od roku 2016. Volvo zase vydalo speciální edici modelu V90 Cross Country s tímto materiálem. Najdeme ho i v nové generaci Mercedesu-Benz třídy S nebo na palubě Porsche Macan.
JLR pomůže s implementací Econylu společnosti Aquafil. Ta tvrdí, že tato látka je oproti běžným materiálům na palubách aut o 90 procent méně zatěžující životní prostředí. Navíc se prý není potřeba obávat nebezpečných látek, které vznikají při recyklaci některých odpadních materiálů. Ty se dají vytřídit a poslat do jiných průmyslových odvětví k dalšímu zpracování.
Britové zatím neprozradili, kde všude Econyl použijí. Některé automobilky se jím totiž pyšní, ale pak jej použijí třeba jen na výrobu koberečků do kabiny. Vzhledem k tomu, že už aktuální generace Range Rover Evoque používá některé ekologicky zaměřené materiály, se dá doufat, že nezůstane jen u malých součástí interiéru.