Vývoj Ineosu Grenadier coby duchovního nástupce starého Defenderu se dostává do závěrečné fáze. Po světě aktuálně jezdí na 130 prototypů, předsériová výroba umístěná již ve francouzském Hambachu bude spuštěna do konce letošního roku. Dokončen byl také interiér, který Ineos dlouhou dobu tajil. Jak se můžete přesvědčit na fotkách v galerii, je především velmi jednoduchý, přesto zajisté přitáhne značnou pozornost.
Designéři totiž vsadili na „letecký design“ s rozměrným ovládacím panelem na stropě. Právě na něm najdete ovladače určené pro jízdu terénem a případně další ovladače, připravené pro různá externí zařízení typu třeba navijáku. Odstěhováním těchto funkcí na strop se uvolnil prostor na klasickém středovém panelu a díky tomu mohou být zde umístěné ovladače patřičně robustní.
Moderní stránku věci zastupuje středový displej o velikosti 12,3". Obsahuje všechno možné včetně rychloměru. Klasický přístrojový štít tu nenajdete. Displej je dotykový, podobně jako u Mazdy nebo BMW ho ale můžete ovládat také sdruženými ovladači na středovém tunelu. Ineos nabídne různé verze čalounění. Kdo bude chtít přece jen luxusněji vypadající interiér, ten si bude moci dopřát i kůži. V rámci příplatkůpak bude možné pořídit také střešní okna nad první řadu. Lze je zcela demontovat. Vzniklé otvory mají umožnit cestujícím vpředu postavit se a rozhlédnout se do okolí.
Prostor uvnitř určitě nebude tak stísněný jako u starého Defenderu. Díky tomu bude kabina pohodlnější. Tím spíš, když ve standardní výbavě najdete sedadla Recaro. Kdo zvolí pětimístnou užitkovou verzi, ten dostane zadní sedačky posunuté o sedm centimetrů vpřed. Do prodeje přijde i dvoumístné užitkové provedení. Přístup do zavazadelníku obstarají asymetricky dělené dveře. Šířka vstupního otvoru umožňuje převézt i paletu.
Ineos chce prodávat model Grenadier jak přes internet, tak u klasických dealerů. Výstavba vlastní sítě ale není v plánu. Místo toho se společnost domluví s již existujícími dealery jiných značek, kteří by měli zajistit také servis. Cena by měla být nižší než u třídy G, dost ale bude záležet na konkrétním evropském trhu. Ineos sice nebude muset plnit obecně platný flotilový limit 95 g CO2/km, ale na různých evropských trzích se na Grenadier budou vztahovat lokální daně za produkci emisí. Českého trhu se to týkat nebude, ale jinde se kvůli tomu možná bude prodávat jen užitková verze.
Ineos chce vyrábět 25 až 30 tisíc kusů ročně. Stávající provedení by měl časem doplnit také pick-up s prodlouženým rozvorem náprav.