Vlákno názorů k článku ICCT: Pokud se zákazníkům elektromobily nevnutí pomocí úřadů, nevyplatí se jim od Ivo - Studie je zaměřena na elektromobily velké a drahé,...

Ivo (neregistrovaný)
Studie je zaměřena na elektromobily velké a drahé, které smysl v současné době nemají (nebo mají pouze pro okázalost lidí). Smysl mají elektromobily menší, jejichž cena musí být pouze o 100 tisíc vyšší, než auta ICE. Potom nemusejí být dotace, protože se takový elektromobil (jako bude Citigo za 340 tisíc korun) vyplatí nejen majiteli, který ročně najede 20 tisíc km, také se vyplatí výrobcům elektrické energie, distributorům elelktrické energie, zejména, když majitelé budou nabíjet v noci, kdy není o elektřinu zájem a v podstatě se neví co s ní, tak se utrácí v přečerpávacích elektrárnách, nebo se jinak maří, protože na noc nejde klasické, ani naše dvě JE vypnout. Smysl mají i z hlediska energetické bezpečnosti, zdraví lidí a ještě zmírní dalších 6 negaticních externalit spalovacích motorů, které nás všechny (nejen státní pokladnu) stojí miliony ročně, jen to nikdo raději nepočítá. A ty peníze se uspoří, proto mohou být dány formou dotací na nákup elektromobilů.
LOL (neregistrovaný)
Do malých aut se nevejde tolik baterek. A tak logicky ročně 20 tisíc nenajedou, protože to je průměrně 55km denně, nebo při typických 200 pracovních dnech rovných 100km. Nebo jinak. Citigo BEV má teoretický dojezd 270km dle WLTP, realita při běžném ježdění po dálnici v létě nebo zimě bude poloviční až třetinová. Jinými slovy napsáno, těch 20 tisíc km ročně bude pro takové auto vyloženě hraniční nájezd, který najedou jen ti, kteří dokáží efektivně "vyjet" plnou kapacitu baterií. Aneb stále narážíme na nízkou kapacitu chemických akumulátorů v poměru k jejich váze a objemu.