Marek (neregistrovaný)
Ne,ty auta jsou už na vynikající technické úrovni.Bohužel baterie jsou stále jaksi 100 let pozadu.Řešení je velký kondenzátor,který lze vyrobit levně,je z ekologicky nezávadných materiálů,zima nemá vliv na kapacitu,plně nabitý za 5 minut a životnost 20 let.Pak můžeme zakřičet elektroautům zdar.
Andrej (neregistrovaný)
Evropske automobilky ktere sou co se elektromobilu v dobe kamene si spocitali ze pokud clovek nenajede 52000 km tak se elektromobil bez dotaci nevyplati... A ted ruku na srdce... Kolik z vas ma auto ktere ma na tachaci 50 tisic...100 tisic... Atd... Nemluve o tom ze nebudete otroky ropnejch spolecnosti ktere budou hazet s cenou pohonych hmot jak se jim to bude hodit, elektrina je mnohem dostupnejsi zdroj energie. Me to zni jako ucelovej clanek kde se xkrat pise ze se elektromobil proste nevyplati... Ale v podstate sem nevidel jedinej argument proc by se nevyplatil pokud bych se nerozhodl novy auto po par letech nepouzivani prodat. A vubec nerozvijim to ze elektromobily sou v plenkach a jejich cena s rostoucim poctem poklesne...
Jan (neregistrovaný)
Elektřina vyráběná pouze věrtníky a fotovoltaikou doplněné o ruský plyn bude vzácná, drahá a ne vždy dostupná v potřebném množství, zvláště když přibude velký odběratel, baterie v autech. Jen co němečtí fanatici zavřou jaderky a uhelky a donutí k tomu své satelity. Proti tomu budou ropní šejci etalonem spolehlivosti a stability, pokud se nerozmůžou elektrocentrály na benzín a naftu.
js (neregistrovaný)
tady fabulujete. pokud budete mit velkevmnozstvi baterii(a ponechme stranou, ze na elektrifikaci aut neni dost vzacnych kovu), tak ste schopni tuto kapacitu vyuzit na stabilizaci site. vetsina lidi dojede do prace, zaparkuje auto a po praci si ho vyzvedne. na to byly i studie v americe, ze pei doatatecne elektrifikaci(proc si nepamatuju, 10-20?) nebudete potrebovat peilis mnoho velkych centralnich zdroju.
Pevan (neregistrovaný)
Jistě, je super, že se bude opotřebovatelná baterie soukromého elektroauta používat ke stabilizaci rozvodné soustavy, to životnosti určitě prospěje. A ještě víc super bude, až pak v pět vlezu do auta a zjistím, že mám dojezd menší, než ráno, protože se stabilizovalo. A za pět let s radostí vyvalím čtvrt milionu za novou baterii, to se taky vyplatí. Jo, samé výhody a sociální jistoty.
Horák (neregistrovaný)
Tento článek ukazuje, jak dopadly státy, které dopustily a preferují zelené, socialistické vládnutí. Částky potřebné na nucený rozvoj elektromobilizmu, by neměli hradit všichni, ale především ti voliči, kteří svým hlasem tutu nesmyslnou politiku podopřili a umožnili.
Pavel (neregistrovaný)
Částky potřebné na sanaci důsledků provozování spalovacích motorů (podíl na vzrůstající rakovině, demenci (částice PM2,5), důsledky ropných havárií, znečištění okolí silnic (omítky památkových budov, nejedlé ovoce, šedivé trávníky, olejové skvrny, ...) by naopak měli platit jen majitelé spalovacích motorů - a ne my všichni. Takto jsou dnes skrytě dotovány spalovací motory. Stačí tuto skrytou dotaci ICE odstranit.
Jiří (neregistrovaný)
Ale ono už to tak přeci je. Majitelé spalovacích motorů toto již dávno platí a to formou daní, které třeba jen u zdanění pohonných hmot činí naprosto zásadní částku v ceně. To elektřina je ZATÍM minimálně zdaněna a věřte tomu, že pokud poklesne daňový výnos z prodeje tradičních phm, bude stát potřebovat naplnit prázdnou kasu. Třeba vyšším zdaněním odběru elektřiny....
Pevan (neregistrovaný)
Nedávno jsem četl studii, podle které většinu znečištění z automobilového provozu způsobuje tření, tedy otěr z pneumatik a brzd. Tím vzniká velmi jemný prach a je rozviřován do okolí. Takže otázka za všechny elektrodotace: Ony elektromobily nemají brzdy a pneumatiky? Nebo to jen ekofašouni nechtějí uznat, protože to neodpovídá jejich náboženství?
Marek (neregistrovaný)
Tak vidím,že ideální do budoucna bude CNG.Nafta už je kaput,benzín ji rychle dohání.Elektro vzhleden nedokonalým bateriím zatím nemá smysl.Co pomůže,že budu jezdit nějakých 6 let zadarmo(třeba dobíjet solárním systémem)když pak budu kupovat nový elektromobil nebo přinejmenším baterku za řádově statisíce.
Ota (neregistrovaný)
Když se budou dotovat tak na to doplatíme všichni tak i tak ten kdo háji elektroauta je omezenec v tom ohledu že vidí jen to že jim z vyfuku nic nelita ale že ty emise se přesouvají a ve větší míře jinam do továren a na výrobu baterií to už ti idealisti nevidí protože jsou omezení a tím škodí tomuto světu víc než cely spalovací automobilismus...
Aleš (neregistrovaný)
Tak se podívejte, jak velká je baterie v mobilu nebo notebooku, a jak v autíčku na baterky. Běžná baterie do notebooku je složená z 6-8 článků 18650. V 85 kWh baterii Tesly S je takových článků 7104. U Tesly 3 to bude podobný počet, v závislosti na kapacitě baterie. To máte 1184 notebooků na jeden elektromobil. V ČR je momentálně registrováno 5,8 milionu osobních aut. Řekněme, že čtvrtinu z nich nahradí elektromobily. Z pohledu baterií by to bylo jako kdyby Češi vlastnili 1,717 miliardy notebooků. Už vidíte ten obrovský rozdíl?
Ivo (neregistrovaný)
Studie je zaměřena na elektromobily velké a drahé, které smysl v současné době nemají (nebo mají pouze pro okázalost lidí). Smysl mají elektromobily menší, jejichž cena musí být pouze o 100 tisíc vyšší, než auta ICE. Potom nemusejí být dotace, protože se takový elektromobil (jako bude Citigo za 340 tisíc korun) vyplatí nejen majiteli, který ročně najede 20 tisíc km, také se vyplatí výrobcům elektrické energie, distributorům elelktrické energie, zejména, když majitelé budou nabíjet v noci, kdy není o elektřinu zájem a v podstatě se neví co s ní, tak se utrácí v přečerpávacích elektrárnách, nebo se jinak maří, protože na noc nejde klasické, ani naše dvě JE vypnout. Smysl mají i z hlediska energetické bezpečnosti, zdraví lidí a ještě zmírní dalších 6 negaticních externalit spalovacích motorů, které nás všechny (nejen státní pokladnu) stojí miliony ročně, jen to nikdo raději nepočítá. A ty peníze se uspoří, proto mohou být dány formou dotací na nákup elektromobilů.
LOL (neregistrovaný)
Do malých aut se nevejde tolik baterek. A tak logicky ročně 20 tisíc nenajedou, protože to je průměrně 55km denně, nebo při typických 200 pracovních dnech rovných 100km. Nebo jinak. Citigo BEV má teoretický dojezd 270km dle WLTP, realita při běžném ježdění po dálnici v létě nebo zimě bude poloviční až třetinová. Jinými slovy napsáno, těch 20 tisíc km ročně bude pro takové auto vyloženě hraniční nájezd, který najedou jen ti, kteří dokáží efektivně "vyjet" plnou kapacitu baterií. Aneb stále narážíme na nízkou kapacitu chemických akumulátorů v poměru k jejich váze a objemu.
James (neregistrovaný)
Zajímavé, je že všude cpou to Norsko jako příklad, já jsem letos strávil nějaký čas na Vesteralech a Lofotech, ne kontinentální Norsko a nevím nakolik se liší, ale skoro všechna nové auta co jsem tam viděl byly byli benzínové V8 a pak pár klasických 2.0TSI, ale žádný menší objem a určitě žádný elektromobil.
Lukáš Kment (neregistrovaný)
Aha, takže když nezatížíme běžné automobily daňovou zátěží a nezadotujeme elektromobily, tak se elektromobil neprosadí. A to navíc ve srovnání mají normální auta, který mají dojezd přes 700km a dají se za pár minut natankovat a proti tomu stojí e-golf, který má malou baterii reálně na 220-250km, omezenou maximální rychlost na 150km/h a nabíjí se naplno hodinu. Tedy srovnávají auta, která v žádném případě nejsou srovnatelná. V jakémkoli golfu se spalovacím motorem dojedu ze svého bydliště do Brna a zpět bez natankování. E-golf bych musel za tu cestu 2x nabíjet. Za dobu toho nabití ujedu většinu cesty tam nebo zpátky. Proč bych měl chtít si tu cestu uměle prodloužit skoro o dvě hodiny a ještě se pak na dálniční zácpě klepat, jestli mi vystačí baterka a jestli můžu zapnout multimediální systém a k němu topení v zimě nebo klimu v létě. Zkuste to srovnat s elektromobilem, který má reálný dojezd alespoň 500km a pak jaké vám vyjdou výsledky ...
petrib (neregistrovaný)
jj. 13 000 km/rok a 4 roky je docela nepravděpodobná kombinace. 13 000 km/rok najezdí rodinné auto (ale ta se obměńují méně často), za 4 roky se odepisuje firemní auto (které ovšem najezdí 20, 50 třeba i 100 tis.km/rok). Aby ta studie byla užitečná, tak by bylo třeba zohlednit různé nájezdy 10-50 tis.km/rok a širší časové období 4-10 let, a ztoho udělat prostorový graf (roky, nájezd, náklady na tis.km), jako když se posuzují např. dopravní spoje (cena jízdenky, doba jízdy, počet cestujících).
Štěpán (neregistrovaný)
elektromobilita se stejne jako jakakoliv predchozi varianta pohonu automobilu rozsiri hlavne diky florilovym nakupum, a tam jezdi 13kkm rocne jen minimum aut, realnejsi jsou spise prumerne rocni najezdy 40-60 tisic km, navic elektromobilita ma sve teprve pred sebou, ted bude desetileti patrit spise hybridum, tedy pohonu kde se jiz porizovaci cena vesmes dostala na uroven dieselu a naklady na provoz jaou stejne nebo nizsi nejen diky palivu, ale prozatim hlavne diky mnohem velvnejsimu servisu staci se posdivat mimo CR kde hybridni taxiky celkem frcej i bez dotaci a ulev
Johnny (neregistrovaný)
Osvobození elektromobilů od dálničních poplatků je z dlouhodobého hlediska nesmysl. Až jich bude jezdit 30-40% všech aut, tak se někdo probudí z zjistí že se z poplatků vybírá málo, tak jim poplatky znovu zavedou.