Po odhalení modelů Porsche 718 Cayman/Spyder GT4 se spekulovalo o tom, že by se nový čtyřlitrový šestiválec mohl objevit i v dalších modelech značky. Vývoj takové jednotky byl zkrátka moc pracný na to, aby se pak nabízel jen ve dvou okrajových modelech. A tak se nakonec také stalo. Německá automobilka aktuálně představila Cayman/Boxster GTS 4.0. Zájemci o sportovní zadokolku s manuální převodovkou a atmosférickým šestiválcem mohou jásat.
Porsche 718 GTS 4.0 sice využívá stejný motor jako vrcholné GT4, ale výkon je trochu nižší. Maximum této jednotky je 294 kW (400 k). To znamená o dvacet koní méně. Oproti čtyřválcovým variantám GTS jde ale stále o celkem významný nárůst výkonu. Přeplňovaný boxer o objem 2,5 litru totiž nabízel 269 kW (365 k).
Samozřejmě nemůže chybět šestistupňová manuální převodovka ani mechanický samosvorný diferenciál. S manuálem proběhne sprint na 100 km/h za 4,5 s. Nejvyšší rychlost dosahuje 293 km/h. Podvozek využívá aktivní tlumiče PASM a oproti běžným 718 je o 20 mm nižší. Tohle zkrátka zní jako skvělý recept na velmi zábavné svezení.
Automobilka možná trochu překvapivě zmiňuje „výjimečnou hospodárnost“ nového šestiválce. Kvůli nutnosti plnit současné emisní limity by to ale jinak ani nešlo. Kromě dnes už běžného filtru pevných částic nebo piezovstřikovačů se umí tento šestiválec také změnit na tříválec. Při nízkém zatížení totiž dokáže řídicí jednotka odpojit jednu řadu válců.
Na německý trh dorazí dvojice 718 Boxster GTS 4.0 a 718 Cayman GTS 4.0 koncem března. První jmenovaný bude stát bezmála 84 tisíc eur, druhý bude o dva tisíce levnější.