Radovan (neregistrovaný)
Žijete stejně, jako většina národa, v elektromobilním pravěku. Ano, před 5-6 lety ta auta (s výjimkou Tesly), ujela po dálnici dálniční rychlostí s bídou 100 km a musela nabíjet. Nebyly na D1 ani rychlonabíječky. Jenže vývoj v elektromobilitě je stejný, jako u mobilních telefonů. Pekelně rychlý. Dnes si sednete třeba do SUV Hyudai Kona s 64 kWh baterií a na jedno nabití na startu dojedete z Nošovic u Frýdku-Místu do Prahy se 17% rezervou dojezdu. Jak ukázal novinářský test loni na podzim 2018.
Jan Hrůza (neregistrovaný)
Vývoj je tak pekelně rychlý, že se stále používají Li-on standardu Panasonic. Jak prokázal nedávno jiný test na D1 mezi Prahou a Brnem lze tuto vzdálenost urazit bez nabíjení, jen se musíte zařadit do pravého pruhu s kamiony neb stotřicítkou Vám brzy dojde šťáva.
Petr (neregistrovaný)
Elektromobily po pár letech zaniknou a neštěkne po nich ani pes! To je holá skutečnost. Řidič potřebuje natankovat palivo během několika minut a ujet klidně 600 km. Doba je uspěchaná a málokdo si může dovolit po ujetí 200 km třeba 3 hodiny stát a nabíjet baterku. To prostě v dnešní době a do budoucna nelze!!!
Radovan (neregistrovaný)
Ukažte mi takového řidiče, který je většinovým řidičem a dělá prodejcům aut nejvyšší podíl tržeb. A nenajdete ho. 600 km při pojížďkách po městě, kde s bídou dosáhnete průměru 40 km/h, znamená 15 hodin za volantem. Už víte, jako kravinu jste napsal? Průměrný řidič v ČR ujede dle statistiky necelých 7 tis. km ročně, zhruba 20 km denně. A nikdo 3 hodiny baterku nabíjet nemusí, na rychlonabíječkách to zvládáme od 10 do 40 minut podle její velikosti. Po ujetí několika stovek km.
Tomáš (neregistrovaný)
Váš průměrný řidič, se do mé trasy jen za prací vleze 10x. Takže ne, opravdu není pro každého a nejde jen o vzdálenost, ale třeba v zimě topení, rádio, světla atd a to vše zkracuje dojezd. Jsem za plug-in hybridy pro nás, kteří jezdí většií dálky Třeba Superb, kdyby byl v programu dotace, tak se nerozmýšlím.
Jan Hrůza (neregistrovaný)
Nicméně velký výrobce a dodavatel baterií Muskovi Panasonic říká, že používání rychlonabíječek se výrazně projeví na životnosti li-onek. Sděluje veřejnosti, že ideál je pomalé nabíjení ve své garáži přes noc a užití kapacitních nabíječek spíše ojediněle.
Oldřich (neregistrovaný)
K dotaci. Zajímali jsme se o minulou pobídku v 12/2018. Uznatelné náklady byly 45% pořizovací ceny EV a dotace v maximální výši 75% z těchto uznatelných nákladů. Na webu ministerstva životního prostředí pouze kusé informace. Obrátili jsme se tedy na společnost, která se zabývá vyřizováním dotací. Odpověď byla. "Máte nárok na dotaci ve výši 75% z uznatelných nákladů. Vzhledem k tomu, že máte zájem o dva EV a našim paušálním poplatkům se Vám vyřízení dotace NEVYPLATÍ." :-o
Radovan (neregistrovaný)
Ano, v korupční díře zvané česká republika neboli babišovo, podporováno socialisty a komunisty, se místo normálního evropského přístupu píší projekty a platí dotační agentury. Místo aby se za ty dotační peníze nakoupily elektromobily, platíme byrokrady, politruky a dotační darmožrouty. Okolo nás to dělají jednoduše. Nákupem EV Vám odpustí při platbě v autosalonu DPH (Norsko, cena spadne o 27%) nebo dají slevu, kterou si pak nárokují u vlády (loni Německo 4 tis. Eur nebo Slovensko 5 tis. Eur). Proč to dělat jednoduše, když u toho nejde krást a korupčnit! Banda bolševická.
el (neregistrovaný)
fakt neskutečné,jak se vyjadřují i ti,co elektromobilite vubec nerozumi...dnes bezne dojezd 400km,nabijeni z napr.20% na 80%(neni efektivni nabijet do 100%) za 15min a pristi rok budou nabijeci stanice s vykonem 350... to bude nabijeni za 5-10 min...pisalkove zaspali dobu,elektro se davno probudilo
DAF (neregistrovaný)
Fyzikální zákony se snaží ekoteroristé spolu s politiky porušovat u spalováků tím, že jim nastavují nesmyslné normy emisí. To byl zjevně důvod pro dieselgate. Co byste řekl, kdybych vám nasadil normu, že letos musíte uběhnout stovku ve stejném čase jako Usejn Bolt a v následujících letech to musíte zlepšit pokaždé o deset procent? Nabíjení je fyzikálně chemický proces, který má také své zákonitosti. U nádoby můžu zvětšit hrdlo a naplním ji rychleji. U baterky nemůžu dát silnější dráty, aby se rychleji nabila. Čas nabití na úroveň 80% je právě pro takové bulíka, jako jste vy, je relativně krátký. Čas na 100% je mnohem delší, než když to spočítáte trojčlenkou. O nabíjení Lipolek, která v těch autech jsou, něco málo vím. Elektrická auta do měst - zásobování, MHD apod., to určitě ano. Na dlouhé tratě zatím (a to zatím bude ještě dlouhou dobu trvat) ne. Mimochodem, před cca 30 lety lákaly úřady lidí na elektrické vytápění, dotace, levná elektřina ad. Ve chvíli, kdy to zavedl dostatečný počet lidí, BUM!, ceny šly nahoru. Sousedi to mají a topí fakt ekologicky, tedy hlavně proto, aby jim to nevysálo peněženku. Ještě tak hybrid - cesty po městě na elektriku, venku na ropáka.
Jarda (neregistrovaný)
A proč jen pro právnické osoby? Když bude stát 230000kč s dph vememe ho pro manželku na úvěr pro každodení dojíždění do práce. Dobíjet budeme v noci o víkendu a ještě klidně odevzdáme naše staré auto k ekologické likvidaci. Do toho bych klidně šel. Pamatuju dobu kdy nová Škoda Forman Solitér v 94 stála cca 400000kč a to byli uplně jiné příjmy.
Jan Hrůza (neregistrovaný)
Zapomněl jste na to podstatné. Za ten bilion kč se nám dostává doslova směšných 2,6% české výroby. Pokud by se za bilion postavily dva jaderné bloky stejných parametrů jako jsou nyní provozovány bylo by to 15% stabilní spolehlivé dodávky.
Petr (neregistrovaný)
Jen naivní lidé a ministři se domnívají , že elektromobil je v naší zemi ekologický a jejich provoz je levný . Jde jen o prachy a pro ně ze sebe klidně i ministr udělá hlupáka . Postavím před ministra nebo jiného dovedu - komu dřív dojdou argumenty ?
Anonym (neregistrovaný)
Lipolky v mobilech či modelářských hračkách ? To je něco jiného, než v elektromobilu. Lithium můžete nabíjet rychlostí až 3xC, tedy ji nabijete za 1/3 hodiny-to je 20 minut, ale nabíjí se jen na 80%, pak už se nabíjení sníží, aby nedošlo k poškozování akumulátoru.
Petr (neregistrovaný)
To je utopie. Jakou to má spotřeba energie v mrazech, tedy jaké jsou ztráty a teda skutečná spotřeba = náklady. Dále pak živnost baterie a tedy postupně navyšování nákladů pro snížení kapacity ? Kdo má čas to nechat nabíjet třeba jen 10 hodin a to jsem že zásuvky skromný? Celé je to blbost, zatím to není prostě dobře připravené.
Robert (neregistrovaný)
Takže stát se okrade o 190.000Kč z rozpočtu za každý takový šmrdlátko do města. No to bude skvělý......sice pak díky tomu nebude na opravy státních silnic ale co už, tak se zvýšej daně že? Někdo to zacvakat musí a cvakat na ty dotace bude nejen podnikatel co si to koupí ale i všichni zaměstnanci.
Jiří (neregistrovaný)
No zrovna s tím tichem bych se tak neoháněl, cit.: V USA vstupuje letos v platnost vládní nařízení, že nové elektromobily budou muset povinně vydávat umělý zvuk v rozmezí 47-60 dB v kombinaci maximálně čtyř tónů s frekvencí mezi 315-3500 Hz. Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobily-hluk-elektromotor.A190306_111628_automoto_taj
Michal (neregistrovaný)
Jak to tak vidím pro náš národ a i pro mě by bylo daleko zajmavější auto do města CITIGO 1,0 CNG, nebo Fabia 1,0 CNG drašší než benzín sice ano, ale návratnst investice i přez nutnost výměny tlakových nádob která může být podobná jako u LPG je daleko jistější než u elektromobilů. Bohužel jedno už není a druhé nikdy nebylo.
Radovan (neregistrovaný)
Návratnost investice se řeší u podnikání. Naše občanské ježdění je o pohodlíčku a hloubce kapsy (u některý i o domnělém prodlužování toho, co nosí muži v kalhotách). Nemýlíte se, nákup elektromobilu je skutečně lepší než benzín nebo plyn. Protože si tím kupujete i zdraví.
Fenix (neregistrovaný)
Nechápu proč na toto může dosáhnou pouze právnická osoba. Proč dotace nedostane třeba i zaměstnanec který platí daně stejně tak jako je platí podnikatel. Nestačí tedy to že podnikatel může odepsat auto z daní ještě dostane přidáno od státu. A obyčejná fyzická osoba samozřejmě nebude mít nárok.
Radovan Karadžić (neregistrovaný)
Radovánku, tys měl velký štěstí, že si tě spolužáci ve škole nevsimali. Laskavě si kecy o zdraví a nějaký rychlostí dobíjení nech pro svoje kamarády, co si jezdí po městě a nezvládnou ujet víc jak 50 km v kuse - jsou taky lidi, kteří rádi třeba cestují a chtěl bych té vidět, jak bys hledal nějakou nabíječky v horách v Gruzii. (Něco podobného je s AdBlue) Prestaň se srat do druhých a vnucovat jim svojí svetopravdu. Očividně si sám za svůj život toho moc nenařídil.
Radovan Karadžić (neregistrovaný)
Radovánku, tys měl velký štěstí, že si tě spolužáci ve škole nevsimali. Laskavě si kecy o zdraví a nějaký rychlostí dobíjení nech pro svoje kamarády, co si jezdí po městě a nezvládnou ujet víc jak 50 km v kuse - jsou taky lidi, kteří rádi třeba cestují a chtěl bych té vidět, jak bys hledal nějakou nabíječky v horách v Gruzii. (Něco podobného je s AdBlue) Prestaň se srat do druhých a vnucovat jim svojí svetopravdu. Očividně si sám za svůj život toho moc nenařídil.
Hehehe (neregistrovaný)
Radovánku, tys měl velký štěstí, že si tě spolužáci ve škole nevsimali. Laskavě si kecy o zdraví a nějaký rychlostí dobíjení nech pro svoje kamarády, co si jezdí po městě a nezvládnou ujet víc jak 50 km v kuse - jsou taky lidi, kteří rádi třeba cestují a chtěl bych té vidět, jak bys hledal nějakou nabíječky v horách v Gruzii. (Něco podobného je s AdBlue) Prestaň se navazet do druhých a vnucovat jim svojí svetopravdu. Očividně si sám za svůj život toho moc nenařídil.
Tomáš (neregistrovaný)
Jelikož je administrace každé žádosti o dotaci poměrně náročným administrativním úkolem, přistoupil poskytovatel dotace k navýšení minimální výše dotace, o kterou je možné žádat na 250 tis. Kč. V praxi to znamená, že nepůjde podat žádost například na 1 vozidlo Škoda Citigo e-iV, protože na to je možné získat dotaci jen přibližně 125 tis. Kč.
Francis Drok (neregistrovaný)
Dobrý den všichni, jmenuji se Francis Drok Chci jen, aby celý svět věděl o tomto kouzlu, které jsem potkal před dvěma týdny, e-mailem: kmuller0144@gmail.com   Nemohu říct všechno, co pro mě udělal, moji ženu opustil mě před 3 lety odešel se svými dětmi, které jsem procházel online když jsem měl na mysli toto úžasné svědectví člověka online, rozhodl jsem se zkuste to a moje žena je nyní zpátky ke mně a my jsme šťastně ženatý znovu příčinou je příliš mnoho na to, abych napsal vše, co mohu říct děkuji moc jsem velmi šťastný. a dělá spoustu kouzla včetně Love Spell Death Spell Peníze kouzla Power Spell Kouzlo úspěchu Nemocné kouzlo Kouzlo těhotenství Kouzlo manželství Job Spell Ochranné kouzlo Loterie Spell Pravopis soudního řízení Štěstí, atd. V případě, že potřebujete jeho pomoc, kontaktujte ho na tomto e-mailu adresa: kmuller0144@gmail.com   je to dobrý člověk dík. prostřednictvím čísla WhatsApp +37497270375