Vlákno názorů k článku I auta se spalovacími motory spotřebovávají elektřinu. Sice nepřímo, ale málo jí není od Ľ. - Fajn článok. A je pravda, že pre plné...

Ľ. (neregistrovaný)
Fajn článok. A je pravda, že pre plné pochopenie je potrebná väčšia diskusia. Napr. aj straty pri prenose a distribúcii elektriny. Skutočnosť, že jednotka elektrickej energie vyrobenej elektrárňou sa nezhoduje s jednotkami distribuovanými spotrebiteľom. Niektoré percento jednotiek sa stratí v distribučnej sieti. Tento rozdiel vo vytvorených a distribuovaných jednotkách je známy ako strata prenosu a distribúcie. Technické straty sú normálne 22,5%a priamo závisia od charakteristík siete a spôsobu prevádzky. Ďalšie straty sú dané účinnosťou nabíjačky. Tj. na dobitie 100 kWh batérie je potrebné vyrobiť cca 130 kWh elektriny v elektrárni?
Radovan (neregistrovaný)
Máte pravdu, jenže tyhle ztráty platí (s výjimkou nabíjení) i pro dodávky elektřiny do rafinerií. Prostě tyhle kecy jsou jenom kecy, provoz spalovacích vozidel je brutálně neefektivní a energeticky velmi náročný. A to ještě neprobíráme spotřebu vzduchu na hoření v nich a zplodiny tím vzniklé, které mají další finanční dopady na cenu zdravotnictví. A už vůbec se nebavíme o hluku a vibracích, což jsou další náklady, související s budováním protihlukových opatření (stěny, okna, zelené valy, keře a stromy...) nebo rovnou vymísťováním vozidel z měst a obcí budováním drahých obchvatů na zemědělské půdě.
Jan (neregistrovaný)
Přenosové a distribuční ztráty rozhodně nejsou 22,5 %. Např. dle poslední zprávy ERÚ jsou 6,5 %.