Názory k článku I auta se spalovacími motory spotřebovávají elektřinu. Sice nepřímo, ale málo jí není
Martin
(neregistrovaný)
30. 9. 2019 22:59
Tak určitě, dle vaší teorie spotřebuje čerpadlo 10kwh na natankovani 50l paliva, cca 50kc za elektřinu marže na benzínu je cca jedna koruna na litru, proč to Teda všichni prodáváme? Když vlastně čerpadlo spolika marzi?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
jirka
(neregistrovaný)
1. 10. 2019 8:59
Z článku vyplývá že veškerá elektrická práce je 1,6 kWh na litr. A to od "vysátí" z podzemí až po výbuch v pístu vašeho motoru. Těch čerpadel je po této cestě sakra hodně, takže se dá ta vaše "koruna za litr" i obhájit
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tomas
(neregistrovaný)
1. 10. 2019 11:43
Martin: V článku je napsáno, že pro načerpání 1l paliva je potřeba 0,1kWh energie. Pro 50l paliva je to 5kWh. V tom je zahrhnut kompletní provoz benzinky, jako jsou čerpadla, kompresory, osvětlení.
Píšete kraviny.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ľ.
(neregistrovaný)
1. 10. 2019 19:36
Fajn článok. A je pravda, že pre plné pochopenie je potrebná väčšia diskusia.
Napr. aj straty pri prenose a distribúcii elektriny.
Skutočnosť, že jednotka elektrickej energie vyrobenej elektrárňou sa nezhoduje s jednotkami distribuovanými spotrebiteľom. Niektoré percento jednotiek sa stratí v distribučnej sieti.
Tento rozdiel vo vytvorených a distribuovaných jednotkách je známy ako strata prenosu a distribúcie. Technické straty sú normálne 22,5%a priamo závisia od charakteristík siete a spôsobu prevádzky.
Ďalšie straty sú dané účinnosťou nabíjačky. Tj. na dobitie 100 kWh batérie je potrebné vyrobiť cca 130 kWh elektriny v elektrárni?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radovan
(neregistrovaný)
8. 10. 2019 8:03
Máte pravdu, jenže tyhle ztráty platí (s výjimkou nabíjení) i pro dodávky elektřiny do rafinerií. Prostě tyhle kecy jsou jenom kecy, provoz spalovacích vozidel je brutálně neefektivní a energeticky velmi náročný. A to ještě neprobíráme spotřebu vzduchu na hoření v nich a zplodiny tím vzniklé, které mají další finanční dopady na cenu zdravotnictví. A už vůbec se nebavíme o hluku a vibracích, což jsou další náklady, související s budováním protihlukových opatření (stěny, okna, zelené valy, keře a stromy...) nebo rovnou vymísťováním vozidel z měst a obcí budováním drahých obchvatů na zemědělské půdě.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan
(neregistrovaný)
6. 12. 2019 21:33
Přenosové a distribuční ztráty rozhodně nejsou 22,5 %. Např. dle poslední zprávy ERÚ jsou 6,5 %.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radovan
(neregistrovaný)
8. 10. 2019 7:59
To se ví už strašně dlouho, jen o tom ropáci neradi píší a informují. Spalovací auta nejezdí jen na ten benzín/naftu/plyn, ale i na spoustu uhlí a jádra. Nehledě na fakt, že i na elektřinu, protože bez baterky a alternátoru, neustále dodávajících elektřinu spalovacímu motoru ho ani nenastartujete, ani neudržíte v chodu.
Prakticky každá rafinerie musí mít vele sebe uhelnou elektrárnu nebo přímou linku do jaderky. Tak brutálně energeticky náročná je. To, že si část elektřiny vyrábí sama z odpadů z výroby je sice pěkné, ale je to nesmysl, protože i na ty odpady padlo na začátku opět hodně elektřiny.
Ano, i při plném přechodu naelektrovozidla budeme potřebovat nějakou rafinaci na např. výrobu plastů. Ale naprosto minimální.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radog
(neregistrovaný)
12. 12. 2019 9:17
Výborný článek, který otevírá diskuzi! Jen tak dál.
Doplnil bych ještě jeden bod a tím je podpora Ruské federace. Nejsem naivní, že by naše spotřeba zlepšovala život obyčejným rusům. Spíše si představuji, že nemalá část výnosu jde na vojenské okupantské akce. V podstatě nevím z čeho budou žít za takových 20 let státy jako je RF, Ázerbajdžán nebo Saudská Arábie.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat