Hyundai zahajuje prodej vodíkového elektromobilu Nexo s dojezdem až 800 km

30.03.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Prodej modelu NEXO byl pro veřejnost zahájen slavnostním předáním prvních vozů zástupcům měst Ulsan a Gwangju

  • 1061 předběžných objednávek modelu NEXO signalizuje velký zájem veřejnosti

Společnost Hyundai zahájila v Koreji prodej elektromobilu NEXO s palivovými články po velmi úspěšné fázi přijímání předběžných objednávek. V období od 19. do 26. března 2018 přijali prodejci předběžné objednávky na celkem 1061 vozidel. Hned v první den si zákazníci objednali 733 vozidel NEXO.„Jsme svědky historického dne, v němž přichází technika palivových článků na trh ve velkých počtech. Po tomto pozitivním zahájení prodeje budeme pokračovat v našem úsilí o rozvoj nového segmentu vozidel poháněných palivovými články i na zahraničních trzích,“ řekl Byung Kwon Rhim, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Company, zodpovědný za divizi globálních operací.  Hyundai dodal téhož dne první vozidla místním magistrátům měst Ulsan a Gwangju v Koreji.

Slavnostní předání v Ulsanu se uskutečnilo ve „Vodíkovém domě“, který byl vybudován společně značkou Hyundai a městem Ulsan, zatímco v Gwangju se slavnostní předání uskutečnilo na nově vybudované plnicí stanici DongGok, která nabízí vodík a další alternativní zdroje energie pro pohon vozidel. Zástupci obou měst vyjádřili záměr rozšířit infrastrukturu vodíkových plnicích stanic.Vodíkový elektromobil NEXO nemůže být v současné době uveden na českém trhu z důvodu chybějící infrastruktury vodíkových plnicích stanic. Společnost Hyundai však aktivně podporuje rozšiřování vodíkové infrastruktury, a to jak na národní, tak mezinárodní úrovni. Hyundai je členem Rady pro vodík, která byla založena na Světovém ekonomickém fóru 2017 v Davosu. Cílem Rady je zrychlit podíl investic do rozvoje vodíku a palivových článků.

Na zrychlení budování infrastruktury vodíkových plnicích stanic se Hyundai aktivně podílí také v České republice, kde je společnost Hyundai zapojena do vládní skupiny, jejímž cílem je realizovat budování právě národní vodíkové infrastruktury. Inspiraci lze nalézt v celé řadě západoevropských zemí. Například v roce 2012 byla v oblasti kolem Frankfurtu pouze jedna vodíková plnicí stanice. V současné době zde nalezneme hned čtyři – ve Wiesbadenu, v Höchstu, ve Frankfurtu a v centrále společnosti Hyundai Motor Europe v Offenbachu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?