Už za týden odhalí korejská automobilka Hyundai novou generaci svého kompaktního SUV Tucson. Auto, které se vyrábí i v továrně v Nošovicích, podstoupilo poslední jízdní testy. Ty proběhly v Kopřivnici na polygonu Tatry, jenž je výrazně zaměřen na terénní schopnosti aut.
Inženýři na polygonu testovali například pohon všech kol a jeho rozdělování točivého momentu za určitých podmínek. Zkoušeli i ovladatelnost spojky a chování motoru v nízkých otáčkách. „Při jízdě v náročném terénu také ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu,“ stojí ve zprávě, kterou Hyundai po akci rozeslala. Dveře bylo možné zavřít bez problémů, což potvrdilo tuhost vozu.
Kopřivnický areál nabízí možnost vyzkoušet jízdu na nejrůznějších površích. Hyundai proto kontroloval hluk s různou frekvencí uvnitř auta tak, aby nepřesáhl příjemnou mez. Technici prý během jízd dokonce identifikovali neobvyklé zvuky, blíže nespecifikovanou úpravou se jim je ale podařilo potlačit, chlubí se Hyundai.
Poté byl ještě čas na průjezd brodem o hloubce až 30 cm, kdy se kontrolovala nepropustnost krytů na spodní části vozu a v podbězích kol. Parkovací brzdu a systém Autohold zase testovali při rozjezdu ve svahu se sklonem 30 a 45 procent. Opačným směrem se zase zkoušelo sjíždění prudkého kopce pomocí elektronického asistentu Downhli Brake Control (DBC). Častými rozjezdy do kopce pak zatěžovali i spojku.
Kopřivnice není jediným místem, kde Hyundai svůj nový Tucson testoval. Auto se vydalo také na klikatou silnici v rakouském Grossglockneru. V oblasti severního Švédska se zkoušelo chování vozu za zimních podmínek, v jižním Španělsku zase naopak za co nejteplejšího počasí. Nakonec auto absolvovalo i rychlostní zkoušky na Nürburgringu.