Hyundai testuje nový Tucson i v Česku. Poslal ho na polygon Tatry v Kopřivnici

08.09.2020
3 nové názory
  • Automobilka Hyundai finišuje přípravy na představení nové generace modelu Tucson

  • Kompaktní SUV podstoupilo jízdní zkoušky po Evropě, nejtěžší to ale mělo v Česku

  • V kopřivnickém areálu Tatry inženýři testovali tuhost karoserie, pohon všech kol i hlučnost

Už za týden odhalí korejská automobilka Hyundai novou generaci svého kompaktního SUV Tucson. Auto, které se vyrábí i v továrně v Nošovicích, podstoupilo poslední jízdní testy. Ty proběhly v Kopřivnici na polygonu Tatry, jenž je výrazně zaměřen na terénní schopnosti aut.

Inženýři na polygonu testovali například pohon všech kol a jeho rozdělování točivého momentu za určitých podmínek. Zkoušeli i ovladatelnost spojky a chování motoru v nízkých otáčkách. „Při jízdě v náročném terénu také ověřovali celkovou tuhost skeletu karoserie otvíráním všech dveří, dveří zavazadlového prostoru a panoramatického střešního okna v poloze se dvěma koly na zemi a dvěma ve vzduchu,“ stojí ve zprávě, kterou Hyundai po akci rozeslala. Dveře bylo možné zavřít bez problémů, což potvrdilo tuhost vozu.

Z Nošovic do Evropy již míří kompletní modelová řada nového Hyundai i30. Automobilka zahájila výrobu verze N Line
Přečtěte si také:

Z Nošovic do Evropy již míří kompletní modelová řada nového Hyundai i30. Automobilka zahájila výrobu verze N Line

Kopřivnický areál nabízí možnost vyzkoušet jízdu na nejrůznějších površích. Hyundai proto kontroloval hluk s různou frekvencí uvnitř auta tak, aby nepřesáhl příjemnou mez. Technici prý během jízd dokonce identifikovali neobvyklé zvuky, blíže nespecifikovanou úpravou se jim je ale podařilo potlačit, chlubí se Hyundai.

Poté byl ještě čas na průjezd brodem o hloubce až 30 cm, kdy se kontrolovala nepropustnost krytů na spodní části vozu a v podbězích kol. Parkovací brzdu a systém Autohold zase testovali při rozjezdu ve svahu se sklonem 30 a 45 procent. Opačným směrem se zase zkoušelo sjíždění prudkého kopce pomocí elektronického asistentu Downhli Brake Control (DBC). Častými rozjezdy do kopce pak zatěžovali i spojku.

V Alpách se testovala jízda s přívěsem

Kopřivnice není jediným místem, kde Hyundai svůj nový Tucson testoval. Auto se vydalo také na klikatou silnici v rakouském Grossglockneru. V oblasti severního Švédska se zkoušelo chování vozu za zimních podmínek, v jižním Španělsku zase naopak za co nejteplejšího počasí. Nakonec auto absolvovalo i rychlostní zkoušky na Nürburgringu.

Dabl3trus (neregistrovaný)
pro David: tak určitě... když vezmu SUPEm zajíce, jsem v tom za 50.000,-.. Protože se musí plnit normy EU na deformace. A když vezmete novým autem jakékoliv jiné auto zezadu, máte vymalováno... s nabouraným zadkem odjedete, ale předek je KO.. Vyteče vše, co může a prasknou úchyty narázníku i světel.. Posun Korejců je skokový a pořád jsou kupředu.. Němci přešlapují a snaží se vejít do předepsaných šuplíčků. Musíme se probrat...
David (neregistrovaný)
viděl jsem bouračku hendeeeeee a jedničková fabie co myslíte kdo odjel tak hendeeeee už neodjel totálka a stará jedničková fabie měla jen prasklý narazník zato to jejich slavné hendeee tuson byl vrak a to se nabouraly 20let stará herka a nový hendeeeee shit takže si všichni kupte hendeeeee a neotravujte s korejskou s.ačkou
  • Našli jste v článku chybu?