-
Nová generace Santa Fe je výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem.
-
Čtvrtá generace Santa Fe navazuje na bohaté tradice společnosti Hyundai v segmentu SUV s více než 1,5 milionu vozů SUV prodaných jen v Evropě.
-
SUV segmentu D značky Hyundai má expresivní a působivou příď s novou rodinnou identitou SUV, přitažlivými duálně uspořádanými světlomety a kaskádovitou maskou chladiče.
-
Inovativní bezpečnostní prvky potvrzují snahu značky Hyundai nabízet vyspělou techniku ještě širším vrstvám zákazníků.
-
Asistent ROA (Rear Occupant Alert) z interního vývoje Hyundai je první svého druhu v automobilovém průmyslu – tato funkce sleduje zadní sedadla, aby detekovala cestující, zejména děti, pokud řidič vystupuje z vozu.
-
Variabilní rozdělování točivého momentu HTRAC umožňuje agilní ovladatelnost a účinnější přenos točivého momentu na jednotlivá kola v závislosti na adhezi a rychlosti jízdy
Čtvrtá generace Santa Fe navazuje na globální úspěchy svých předchůdců. První model Santa Fe byl uveden na trh v roce 2001 a je základem důvěryhodnosti SUV společnosti Hyundai Motor,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Hyundai důsledně pečuje o své zákazníky. Nabízíme inovativní a jedinečné prvky aktivní bezpečnosti a největší vnitřní prostor ve své třídě pro ještě vyšší úroveň komfortu.“
Nová generace Santa Fe navazuje na bohaté tradice značky Hyundai v segmentu SUV
Od uvedení první generace modelu Santa Fe na trh v roce 2001 prodal Hyundai jen v Evropě více než 1,5 milionu vozů SUV, a zaujal tak postavení etablované značky v segmentu SUV. V Evropě bylo během uplynulých 17 let prodáno více než 400 000 vozů Santa Fe. Čtvrtá generace modelu Santa Fe bude i nadále přesvědčovat zákazníky o svých výjimečných kvalitách prémiovým designem, větším vnitřním prostorem a vyspělou technikou. Tento model je milníkem v bohaté historii značky Hyundai v segmentu SUV. Nabízí také jeden z nejlepších souborů bezpečnostní výbavy ve svém segmentu, pozoruhodný vnitřní prostor a inovativní komfortní prvky, které usnadňují zákazníkům každodenní život.
Prémiový design
Design čtvrté generace modelu Santa Fe přebírá nový rodinný vzhled SUV značky Hyundai. Moderní a elegantní dojem umocňují přitažlivé duálně uspořádané světlomety a kaskádovitá maska chladiče, jež definuje identitu rodiny modelů SUV značky Hyundai. Vnější design je charakterizován vizuální stabilitou široké karoserie a atletickým, odvážným vzhledem. Ušlechtilé linie potvrzují postavení modelu na vrcholu produktové řady Hyundai v segmentu SUV.
Optimalizovaný pohon všech kol se systémem HTRAC
Nová generace modelu Santa Fe je vybavena vyspělým systémem pohonu všech kol s optimalizovaným rozdělováním točivého momentu v závislosti na adhezi jednotlivých kol a rychlosti jízdy, s označením HTRAC. Nová generace techniky pohonu všech kol Hyundai variabilně rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola a optimalizuje trakci individuálními brzdnými zásahy. Řidiče podporuje ve všech jízdních situacích, ať se pohybuje na sněhu, kluzkém povrchu, nebo v běžných provozních podmínkách. Navíc zvyšuje stabilitu při průjezdu zatáčkami.
Nová generace Santa Fe nabízí výběr mezi dvěma vznětovými a jedním zážehovým motorem. Optimalizované motory splňují novou emisní normu Euro 6C a jsou ještě hospodárnější. Standardní vznětový motor R 2.0 se dodává ve dvou výkonových variantách: 150 k (110 kW) a 182 k (134 kW), a to ve spojení s 6stupňovou mechanickou převodovkou, nebo s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou. Ještě výkonnější je jednotka 2.2 CRDi, která dosahuje nejvyššího výkonu 197 k (144 kW), a přitom je s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou ještě o 3 až 4 procenta hospodárnější. Zážehový motor Theta II 2,4 litru poskytuje nejvyšší výkon 185 k (136 kW).
Inovativní bezpečnostní technika
Hyundai důsledně pečuje o své zákazníky. Čtvrtá generace modelu Santa Fe splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy nabídkou jednoho z nejlepších souborů bezpečnostní výbavy ve své třídě, který zahrnuje několik inovativních bezpečnostních funkcí, nabízených poprvé v automobilovém průmyslu. Všechny funkce jsou součástí souboru prvků aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů Hyundai SmartSense™. Inovativní upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) detekuje cestující na zadních sedadlech a upozorní na ně řidiče při vystupování z vozu. Také asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) je novinkou ve výbavě vozu značky Hyundai. Systém při couvání z míst se špatnou viditelností nejen upozorňuje na případná vozidla, která se přibližují vzadu ze stran, ale také automaticky aktivuje brzdy. Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) zabraňuje nehodám v situacích, v nichž se zezadu přibližují vozidla. Tehdy dojde k přechodnému uzamčení dveří ještě před jejich otevřením, aby mohli cestující bezpečně vystupovat z vozu.
Pasivní bezpečnost optimalizuje vyšší tuhost karoserie, která chrání cestující v případě kolize. Díky většímu počtu dílů vyráběných metodou tváření za tepla včetně tvrzení a většímu podílu speciálních metod v oblasti spojů a svarů se podařilo snížit hmotnost vozu a zároveň zajistit nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Odolná a lehká karoserie zvyšuje jízdní dynamiku a bezpečnost cestujících. Vysokopevnostní oceli mají v konstrukci jejího skeletu 57% podíl, což je nejvyšší hodnota ze všech vozidel značky Hyundai.
Nejmodernější funkce v oblasti konektivity
Hyundai nabízí zákazníkům rozmanité funkce v oblasti konektivity. Na přání dodávaný informační a zábavní systém s 8“ displejem integruje veškeré navigační a multimediální funkce, včetně konektivity, která podporuje systémy Apple CarPlay a Android Auto, jakož i služby Live Services. Také informační a zábavní systém Display Audio umožňuje cestujícím přenést menu chytrého telefonu na 7“ displej systému prostřednictvím systémů Apple CarPlay a Android Auto.
Výbava modelu Santa Fe zahrnuje rovněž nový průhledový displej Hyundai, který promítá důležité provozní a bezpečnostní informace na čelní okno. Díky nejvyšší hodnotě jasu ve své třídě (10 000 cd/m2) a osmipalcové úhlopříčce zobrazovací plochy zaručuje nejen skvělou čitelnost za dne, ale umožňuje také rychlé vnímání informací bez rozptylování pozornosti řidiče.
02 Design
Vnější design
Vnější design nové generace modelu Hyundai Santa Fe se vyznačuje vizuální stabilitou široké karoserie a atletickým, odvážným vzhledem s ušlechtilými liniemi, jež potvrzují postavení modelu na vrcholu produktové řady Hyundai v segmentu SUV. Příď modelu Santa Fe přebírá nový rodinný vzhled SUV značky Hyundai a na první pohled zaujme svým expresivním a působivým vzhledem. Přední partii s kaskádovitou maskou chladiče dominují také duálně uspořádané světlomety. Nad světlomety LED jsou umístěna světla pro denní svícení LED. Dynamický charakter profilu karoserie umocňuje elegantní linie střechy a odvážná boční charakterová linie, sahající od světlometů až k zadním svítilnám, čímž dodává celkovému vzhledu mimořádnou ladnost. Suverénní záď vytváří dojem stability a mezi její výjimečné prvky patří především jedinečná koncová světla a atraktivní design nárazníku.
Nová generace modelu Santa Fe je vzhledem ke svým vnějším rozměrům ještě markantnější. Díky vnější délce 4770 mm, vnější šířce 1890 mm a delšímu rozvoru 2765 mm působí Santa Fe na silnici ještě dominantnějším dojmem a také poskytuje více komfortu cestujícím.
Vnitřní design
Santa Fe má ušlechtilý interiér s ergonomickým uspořádáním. Pozoruhodné propojení designu s funkčností kombinuje prémiovou kvalitu s horizontálním a prostorným uspořádáním a vylepšeným výhledem z vozu. Výhled dozadu optimalizují větší zadní boční okna (plus 41 procent) ve spojení s vhodnějším uspořádáním sedadel ve druhé a třetí řadě.
Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu jsou vybavena elektricky nastavitelnou délkou sedáku s 10 různými polohami.
Nová generace Santa Fe zvyšuje komfort na krátkých i dlouhých cestách pro cestující na sedadlech ve druhé a třetí řadě, která jsou vhodná dokonce i pro dospělé osoby. Ve druhé řadě sedadel se prostor pro nohy zvětšil o 38 mm a sedadla jsou o 18 mm výš. Přístup k třetí řadě sedadel usnadňuje cestujícím nový mechanismus pro ovládání sedadel druhé řady jednoduchým úkonem. Výška stropu nad sedákem sedadel třetí řady je nyní o 22 mm vyšší.
Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 40 litrů na 625 litrů (VDA) a jeho variabilita umožňuje nejrozmanitější využití v každodenním provozu.
03 Provozní vlastnosti
Nová generace modelu Santa Fe nabízí výběr mezi dvěma osvědčenými vznětovými a jedním zážehovým motorem, které byly společností Hyundai Motor optimalizovány tak, že již plní požadavky nové emisní normy Euro 6C a jsou ještě hospodárnější díky vylepšenému spalovacímu procesu a minimalizaci třecích ztrát.
Variabilní rozdělování točivého momentu systémem HTRAC
Systém HTRAC je plodem interního vývoje značky Hyundai a umožňuje variabilní rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Název je kombinací počátečního písmene H značky Hyundai a první části slova „traction“. Variabilní rozdělování točivého momentu HTRAC umožňuje agilní ovladatelnost a lepší přenos točivého momentu v závislosti na adhezi kol a rychlosti jízdy.
HTRAC v kombinaci s jízdními režimy optimalizuje zrychlení, stabilitu a hospodárnost. Systém přispívá ke zvýšení trakce na sněhu, šotolině a samozřejmě i na běžném povrchu silnic a zároveň zlepšuje chování vozidla při průjezdu zatáčkou. Poměr rozdělování točivého momentu se mění s jízdními režimy a je zobrazován na displeji panelu přístrojů. Ve sportovním režimu vylepšuje HTRAC akceleraci přenosem až 50 % točivého momentu na zadní kola. V komfortním režimu zvyšuje stabilitu přenosem až 35 % točivého momentu na zadní kola. V ekologickém režimu maximalizuje HTRAC hospodárnost pohonem pouze předních kol. Na kluzkém povrchu rozděluje systém automaticky hnací sílu mezi všechna kola.
Vylepšené motory s novou 8stupňovou samočinnou převodovkou
Standardní vznětový motor R 2.0 se dodává ve dvou výkonových variantách: 150 k (110 kW) a 182 k (134 kW) a točivým momentem 397 N.m. Tento motor lze kombinovat s 6stupňovou mechanickou převodovkou ve verzích s pohonem předních nebo všech kol, nebo s nově vyvinutou 8stupňovou samočinnou převodovkou s pohonem všech kol.
Ještě výkonnější je motor 2.2 CRDi, který dosahuje nejvyššího výkonu 197 k (144 kW) a poskytuje maximální točivý moment 436 N.m. Tato jednotka se dodává ve verzích s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s osmistupňovou samočinnou převodovkou, a to jak s pohonem předních, tak i s pohonem všech kol.
Všechny vznětové motory jsou ještě hospodárnější než dosud díky optimalizovanému spalování a minimalizovaným třecím ztrátám. Vznětové motory jsou nyní k dispozici také s 8stupňovou samočinnou převodovkou s pohotovými reakcemi. Převodovka řadí rychleji a bezprostředněji díky novému ovládacímu ventilu a kapalinovému měniči točivého momentu s vícelamelovou přemosťovací spojkou. Dvojité kuličkové valivé ložisko minimalizuje třecí ztráty, čímž zvyšuje hospodárnost. Stejný účel plní také elektrický posilovač řízení R-MDPS, uložený na hřebenové tyči, který zrychluje reakce řízení a umožňuje strmější převod.
Zážehový motor Theta II 2,4 litru poskytuje nejvyšší výkon 185 k (136 kW). Maximální točivý moment 241 N.m je přenášen na všechna kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky.
Optimalizované motory se vyznačují příjemnějším zvukovým projevem s lineárnějším průběhem díky nové konstrukci pístů, snižující hlučnost studeného motoru o 4 dB.
Jízdní komfort a ovladatelnost
Strategie vývoje čtvrté generace modelu Santa Fe se v oblasti zavěšení kol a řízení zaměřila na zrychlení reakcí vozidla na povely řidiče a zvýšení jízdní stability při současném zvýšení jízdního komfortu a snížení celkové hlučnosti.
Odpružení zajišťuje pocit plynulejší jízdy minimalizací přenosu rázů a vibrací při jízdě po nerovné silnici. Odpružení má tužší charakteristiku a svisle umístěné pružicí a tlumicí jednotky s delší dráhou propružení přispívají k vyšší úrovni jízdního komfortu.
Vně uložené svislé tlumiče optimalizují reakce a stabilitu při současné minimalizace hlučnosti a vibrací během jízdy. Přenos hluku z podvozku do interiéru potlačuje vyztužený panel podlahy a použití většího množství zvukově izolačního materiálu v kobercích.
Na přání dodávaný systém udržování stálé světlé výšky zachovává světlou výšku a charakteristiku tlumení nezávisle na zatížení vozidla.
04 Konektivita a asistenční systémy
Nová generace modelu Santa Fe nabízí zákazníkům vyspělé funkce v oblasti konektivity, které umožňují dokonalou integraci chytrého telefonu pro ještě intuitivnější a bezpečnější ovládání telefonu za jízdy. Zákazníci mají na výběr tři informační a zábavní systémy. Na přání dodávaný informační a zábavní systém s 8“ displejem integruje veškeré navigační a multimediální funkce, včetně konektivity s podporou systémů Apple CarPlay a Android Auto. Také informační a zábavní systém Display Audio umožňuje cestujícím přenést menu chytrého telefonu na 7“ displej systému prostřednictvím systémů Apple CarPlay a Android Auto. Systém Standard Audio s 5“ monochromatickým displejem TFT disponuje přijímačem rozhlasového vysílání, konektivitou Bluetooth a vstupy AUX-in a USB. Uprostřed panelu přístrojů, mezi oběma hlavními přístroji, je navíc umístěn nový 7“ barevný displej TFT informačního systému.
Průhledový displej s nejvyšším jasem ve své třídě
Santa Fe je prvním vozem značky Hyundai, vybaveným průhledovým displejem, který promítá důležité provozní informace na čelní okno. Řidič tak může rychleji vnímat informace bez rozptylování pozornosti a zcela se věnovat sledování dopravní situace.
Na vzdálenost dvou metrů promítané zobrazení má úhlopříčku osm palců a nejvyšší jas ve své třídě, jehož hodnota převyšuje 10 000 kandel na metr čtvereční. Nový průhledový displej tak zaručuje nejlepší čitelnost za různých světelných podmínek. U průhledového displeje si může řidič individuálně nastavit úhel i výšku pro optimální čitelnost. Průhledový displej podporuje bezpečnost provozu zobrazováním informací, mezi něž patří rychlost jízdy, pokyny navigačního systému, množství paliva v nádrži a upozornění asistenčních systémů a dalších prvků aktivní bezpečnosti.
Navigační systém s 8“ displejem nabízí vše, co zákazníci potřebují
Na přání dodávaný informační a zábavní systém v modelu Santa Fe integruje veškeré funkce v oblastech navigace, multimédií a konektivity, aby byl řidič vždy připraven na dopravní situace, které jej čekají. Systém poskytuje rovněž funkce Apple CarPlay a Android Auto, které uživatelům umožňují připojit svá přenosná zařízení a ovládat na displeji vozidla přehrávání hudby nebo telefonní funkce. Součástí je rovněž bezplatné sedmileté předplatné služeb LIVE Services, které nabízejí aktuální informace v reálném čase o počasí, dopravě a místech měření rychlosti jízdy (v souladu s místní legislativou), plus aktuální ceny paliv, dostupnost parkovacích míst a internetové vyhledávání bodů zájmu. Navigační systém je rovněž vybaven mapovými podklady ve formátu 3D a jedinečným programem Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, včetně bezplatných každoročních aktualizací map a softwaru. Systém zahrnuje zadní kameru se zobrazováním dynamických vodicích linií a pohledu na přívěs, která usnadňuje ovládání vozidla.
Dostupná konektivita prostřednictvím informačního a zábavního systému Display Audio
Informační a zábavní systém Display Audio nabízí zákazníkům dostupnou konektivitu se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem LCD s vysokým rozlišením, na němž lze ovládat chytré telefony připojené prostřednictvím systému Apple CarPlay nebo Android Auto. To umožňuje cestujícím využívat navigační funkce jejich chytrých telefonů, aniž by museli mít vestavěný navigační systém ve výbavě svého vozu. Systém rozpoznává hlasy cestujících a umožňuje jim diktovat zprávy nebo telefonovat. Součástí informačního a zábavního systému Display Audio je také integrovaná zadní kamera se zobrazováním dynamických vodicích linií a pohledu na přívěs.
Bezkabelové indukční nabíjení
Santa Fe poskytuje také podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů, díky níž mohou mít cestující své telefony vždy nabité. Stav nabití telefonu signalizuje malý světelný ukazatel nad podložkou. Po vypnutí zapalování se na centrálním displeji panelu přístrojů objeví upozornění, aby řidič telefon uvnitř vozu nezapomněl.
Santa Fe je standardně vybaveno také vstupy USB a AUX, představující další možnosti pro připojení přenosných zařízení cestujících.
Hyundai SmartSense: nejvyšší úroveň aktivní bezpečnosti
Nová generace Santa Fe je vybavena nejnovějšími prvky aktivní bezpečnosti a asistenčními systémy Hyundai SmartSenseTM, a díky tomu splňuje nejvyšší evropské standardy bezpečnosti. Mezi ně patří asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistent pro upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert), asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) a asistent pro sledování omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Info Function).
První asistent ROA (Rear Occupant Alert) v automobilovém průmyslu chrání děti
Nově vyvinutý asistent pro upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) je nejnovější součástí souboru prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSenseTM. ROA sleduje prostor zadních sedadel a upozorní řidiče na přítomnost cestujících na zadních sedadlech, pokud vystupuje z vozu.
Ultrazvukový senzor detekuje pohyby dětí nebo domácích mazlíčků na zadních sedadlech. Systém nejprve po vypnutí motoru upozorní řidiče, aby zkontroloval zadní sedadla zprávou na centrálním displeji panelu přístrojů. Pokud systém detekuje pohyb na zadních sedadlech i po uzamčení vozidla řidičem, aktivuje houkačku a přerušovaně rozsvítí světla. Systém se aktivuje i v případě, že se dítě náhodně uzamkne uvnitř vozu.
Asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist)
Asistent zabraňující kolizi s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) upozorňuje řidiče a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi s vozidly, která se přibližují ze stran, například při couvání z úzkého vjezdu se špatným výhledem. Systém snímá radarovými senzory na rozích zádě oblast za vozem v rozsahu 180 stupňů. Asistent RCTA se aktivuje po zařazení zpětného chodu.
Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist)
Asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safety Exit Assist) zabraňuje nehodám způsobeným otevřením dveří v situacích, v nichž se zezadu přibližují vozidla. Systém radarovým senzorem detekuje přijíždějící vozidla a upozorní řidiče na otvírané dveře (dveře bez dětské pojistky). Pokud se řidič pokusí odemknout dveře s dětskou pojistkou a systém detekuje přibližující se vozidlo, zůstane dětská pojistka aktivována a zazní zvukové upozornění.
Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců
Nová generace Santa Fe je vybavena asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, vyspělým prvkem aktivní bezpečnosti, který upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarové a kamerové senzory vpředu a pracuje ve třech stupních. Zpočátku upozorní řidiče vizuálně a akusticky. Brzdy aktivuje v souladu s mírou rizika kolize. Maximální brzdnou sílu používá k odvrácení kolize nebo minimalizaci poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile před vozem zaznamená jiné vozidlo nebo chodce při jízdě rychlostí 10 km/h nebo vyšší.
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist)
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) upozorňuje řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí vyšší než 60 km/h na základě sledování polohy vozidla. Začne-li vozidlo přejíždět bílou, šedou nebo modrou plnou či přerušovanou podélnou čáru, zazní výstražné upozornění. Poté následuje zvukové a vizuální upozornění, po němž přichází na řadu zásah do řízení, který vrátí vozidlo zpět do bezpečného směru v jízdním pruhu.
Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) používá rovněž radarový senzor ke sledování oblasti za vozidlem a vedle něj vzadu. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Aktivuje-li řidič v této situaci ukazatele směru, zazní zvukový signál. To platí také pro situace při změně jízdního pruhu, v nichž je detekováno vozidlo.
Nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti
Nová generace Santa Fe poskytuje cestujícím v případě kolize nejvyšší míru ochrany díky mimořádně odolnému skeletu vnitřního prostoru z vysokopevnostní oceli, velmi účinnému pohlcování nárazové energie a minimálním deformacím interiéru.
Pasivní bezpečnost optimalizuje vyšší tuhost karoserie, která chrání cestující v případě kolize. Díky většímu počtu dílů vyráběných metodou tváření za tepla včetně tvrzení a většímu podílu speciálních metod spojů a svarů se podařilo snížit hmotnost vozu a zároveň zajistit nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Odolná a lehká karoserie zvyšuje jízdní dynamiku i bezpečnost cestujících. Vysokopevnostní oceli mají v konstrukci skeletu karoserie modelu Santa Fe 57% podíl, což je nejvyšší hodnota ze všech vozidel značky Hyundai a o 15 procent více než u předchůdce.
V interiéru modelu Santa Fe je rozmístěno celkem šest airbagů – dva čelní airbagy, dva boční airbagy a dva okenní airbagy pro první i druhou řadu, chránící řidiče a cestující.
** Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu MapCare™ společnosti Hyundai, jehož prostřednictvím jsou poskytovány každoroční aktualizace mapových podkladů pro příslušná vozidla Hyundai po dobu minimálně deseti let od ukončení výroby modelu.
05 Technické údaje
VZNĚTOVÝ MOTOR: R 2.2 (197 k) | |
Druh | R 2.2, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec |
Zdvihový objem | 2199 cm3 |
Vrtání x zdvih | 85,4 x 96 |
Kompresní poměr | 16,0:1 |
Nejvyšší výkon | 197 k (144 kW) @ 3800 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 436 N.m @ 1750 min-1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 205 |
0-100 km/h (sekundy) | 9,3 |
VZNĚTOVÝ MOTOR: R 2.0 | 150 k | 182 k |
Druh | R 2.0, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec | R 2.0, 16V MLA, DOHC, řadový čtyřválec |
Zdvihový objem | 1995 cm3 | 1995 cm3 |
Vrtání x zdvih | 84 x 90 | 84 x 90 |
Kompresní poměr | 10,6:1 | 10,6:1 |
Nejvyšší výkon | 150 k (110 kW) @ 4000 min-1 | 182 k (134 kW) @ 4000 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 397 N.m @ 1750 min-1 | 397 N.m @ 1750 min-1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | není zatím k dispozici | 201 |
0-100 km/h (sekundy) | není zatím k dispozici | 10,0 |
Převodovky
Motory – počet převodových stupňů
Motor | Theta-II 2.4 GDI (185 k) | R 2.0 (150/182 k) | R 2.2 (197 k) |
Mechanická převodovka | - | 6 (s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol) | 6 (s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol) |
Samočinná převodovka | 6 (s pohonem všech kol) | 8 (s pohonem všech kol) | 8 (s pohonem předních kol nebo s pohonem všech kol) |
Převodové poměry
Theta-II 2.4 GDI | |
185 k | |
1. stupeň | 4,639 |
2. stupeň | 2,826 |
3. stupeň | 1,841 |
4. stupeň | 1,386 |
5. stupeň | 1,000 |
6. stupeň | 0,772 |
Zpětný chod | 3,385 |
Stálý převod | 3,648 |
R 2.2 (197 k) | R 2.2 (197 k) | |
6MT | 8AT | |
1. stupeň | 3,538 | 4,808 |
2. stupeň | 1,909 | 2,901 |
3. stupeň | 1,179 | 1,864 |
4. stupeň | 0,814 | 1,424 |
5. stupeň | 0,737 | 1,219 |
6. stupeň | 0,628 | 1,000 |
7. stupeň | - | 0,799 |
8. stupeň | - | 0,648 |
Zpětný chod | 3,425 | 3,425 |
Stálý převod | 3,320 | 3,320 |
R 2.0 (150 k) | R 2.0 (182 k) | ||||
6MT | 8AT | 6MT | 8AT | ||
1. stupeň | 3,538 | - | - | 4,808 | |
2. stupeň | 1,909 | - | - | 2,901 | |
3. stupeň | 1,179 | - | - | 1,864 | |
4. stupeň | 0,814 | - | - | 1,424 | |
5. stupeň | 0,737 | - | - | 1,219 | |
6. stupeň | 0,628 | - | - | 1,000 | |
7. stupeň | - | - | - | 0,799 | |
8. stupeň | - | - | - | 0,648 | |
Zpětný chod | 3,910 | - | - | 3,425 | |
Stálý převod | 3,933 | - | - | 3,320 | |
Kola a pneumatiky
Druh kol | Pneumatiky |
17“ kola z lehké slitiny | 235/65 R 17 |
18“ kola z lehké slitiny | 235/60 R 18 |
19“ kola z lehké slitiny | 235/55 R 19 |
Rozměry (mm)
Exteriér
Vnější délka | 4770 |
Vnější šířka | 1890 |
Vnější výška | 1680 |
Rozvor | 2765 |
Převis vpředu | 940 |
Převis vzadu | 1065 |
Světlá výška | 185 mm |
Interiér
1. řada | 2. řada | 3. řada | |
Výška stropu nad sedákem | 1016 | 995 | 917 |
Prostor pro nohy | 1120 | 1026 (5místná verze) / 1001 (7místná verze) | 746 |
Šířka v úrovni ramen | 1500 | 1480 (5místná verze) / 1450 (7místná verze) | 1344 |
Zavazadlový prostor (litry)
Objem zavazadlového prostoru | 625 l (minimální, VDA, 5místná verze) |