Když poprvé přišla organizace IIHS s testováním nárazu s malým přesazením, kdy vůz narazí do pevné překážky pouze čtvrtinou své šířky, nadělalo to mnoha (v testech Euro NCAP úspěšným) modelům velké problémy. Automobilky ale rychle zareagovaly, takže dnes už je známka Good z tohoto testu naprostou samozřejmostí. Nejnověji to potvrdil také Hyundai Kona, který všechny nárazové zkoušky zvládl na výbornou. Přesto ho nejlepší hodnocení Top Safety Pick+ minulo.
Hyundai Kona prošel všemi nárazovými testy s přehledem. Z každé zkoušky si odnesl nejlepší možnou známku Good. Při nárazu s malým přesazením hodnotí IIHS zachování prostoru pro řidiče jako velmi dobré. V oblasti nohou došlo k posunutí karoserie směrem do kabiny pouze o 12 cm. Navíc airbagy zafungovaly tak, jak mají, takže při testu nedošlo k nárazu hlavy figuríny do předního sloupku. Malý korejský crossover si odnesl pochvalu také za nabídku asistenčních systémů. V čem tedy byl problém?
Doporučujeme: Hyundai si pro SUV Kona nevybral šťastné jméno. V překladu to je peprná nadávka
Důvodem, proč si Hyundai Kona neodnesl nejlepší možné celkové hodnocení Top Safety Pick+, jsou světla. IIHS uvádí, že základní světlomety nezajišťují dostatečnou viditelnost. Diodová světla dostupná za příplatek jsou v tomto směru sice lepší, ale pro změnu nadměrně oslňují protijedoucí řidiče. Výsledkem hodnocení světel je nejhorší možná známka Poor.
Připomeňme, že Hyundai Kona už minulý rok prošel také testy Euro NCAP, ze kterých si odnesl pětihvězdičkové hodnocení s výsledky ochrana dospělých osob 87 %, ochrana dětí 85 %, ochrana chodců 62 % a asistenční systémy 60 %.