Vlákno názorů k článku Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte od Hobit - Samozřejmě, že tento test je silně zaujatý proti...

Hobit (neregistrovaný)
Samozřejmě, že tento test je silně zaujatý proti elektromobilům, samozřejmě, to nemohlo dopadnout jinak. Na druhou stranu jsem velmi rád, že ho udělali. Dokazuje to spíše opak. Tj. to, že elektromobili už jsou pro mnoho lidí velmi velmi použitelné už dnes. Dokazuje to, že elektromobily s baterií kolem 30 kWh ujedou lkolem 150 km. Plus mínus autobus. Starší elektromobily s baterií kolem 20 kWh ujeli vetšinou kolem 100 km. A ještě starší s baterií 16kWh ujeli kolem 60km. Je krásně vidět jak elektromobily za posledním 10 let poskočili. Spousta lidí stále tvrdí, že pro elektromobily ještě nenastal čas. To není pravda. A právě tento test to dokazuje. Je to test redaktorů, kteří chtěli dokázat, že elektromobily nejsou s to dnes použitelné. Bohudík se jim podařil spíš opak. Test těch samých elektromobilů, který by prováděli zase naopak nadšenci do elektromobiů by dopadl úplně jinak. Každý si to může představit. Dojezdy by se pohybovali nad 200 km. Hlavně z důvodu, že by nejeli skoro celou cestu po dálnici jako zde. Což je pro tyto elektromobily ta nejméně vhodná cesta, protože tento typ elektromobilů není na takové cesty vůbec stavěný. Je do města, ne na dálnici, takže správný test měl být 2/3 město, 1/4 dálnice a zbytek mimo město. Ale je to suprové, mě třeba tento výsledek nadchnul. O elektromobily se zajímám strašně dlouho až odpadne spalovák, koupím eleltromobil. Dnešní elektromobily mají baterii 30 kWh, na kterou ujedou 150-200 km. Zítřejší elektromobily, které už se začali prodávat (nepočítám Tesly, protože ty jsou jiná cenová liga) mají akumulátory 60kWh a víc. Začal se prodávat Chevrolet bolt, s baterii 60kWh, tj. obyčejnou aproximací z tohoto testu ujedne 300 km dálniční rychlostí a v kombinaci klidne 350-400 km. A to je přesně takový dojezd který už je pro 99% lidí úplně dostačující. Další auta s takovou to baterií jsou ohlášeny na rok 2017, 2018, 2019. Tj. není pravda, že doba elektromobilů ještě nepřišla, naopak doba elektromobilů právě začala!
Kuk (neregistrovaný)
Mám pocit, že jedinej kdo je tu zaujatej jsi ty :D Samozřejmě, že tato elektroauta ještě nejsou pro většinu vhodná jako nahrážka spalováků. Jednoduše proto, protože maj všechny zkriplenej dojezd díky malý baterce a jsou to jen parodie na elektroauta. Teprve auta s 60 kWh baterkou jako Bolt/Ampera-e či TM3 budou mít normální dojezd a proto se taky těší velkýmu zájmu. Autodinosauři by do těhle aut měli dávat teď minimálně 40 kWh baterky + pořádný rychlonabíjení, ale oni potřebují prodat ještě spousty a spousty spalovacích popelnic tak to oddalují seč můžou. Pro ně je naprostá noční můra aby si teď lidé oblíbili elektroauta. O neexistenci dalších sítí bezzstarostnejch dobíječek nemluvě. Za to jim fakt tleskat nehodlám.
Kuk (neregistrovaný)
Mám pocit, že jedinej kdo je tu zaujatej jsi ty :D Samozřejmě, že tato elektroauta ještě nejsou pro většinu vhodná jako nahrážka spalováků. Jednoduše proto, protože maj všechny zkriplenej dojezd díky malý baterce a jsou to jen parodie na elektroauta. Teprve auta s 60 kWh baterkou jako Bolt/Ampera-e či TM3 budou mít normální dojezd a proto se taky těší velkýmu zájmu. Autodinosauři by do těhle aut měli dávat teď minimálně 40 kWh baterky + pořádný rychlonabíjení, ale oni potřebují prodat ještě spousty a spousty spalovacích popelnic tak to oddalují seč můžou. Pro ně je naprostá noční můra aby si teď lidé oblíbili elektroauta. O neexistenci dalších sítí bezzstarostnejch dobíječek nemluvě. Za to jim fakt tleskat nehodlám.
Ivan Mikoláš (neregistrovaný)
Děkuji Vám i ostatním, kteří ukazují, že jde o - mírně řečeno - podivný test. Testována jsou (snad s určitou výjimkou Ioniqu) čistě městká vozítka. Navíc, opět s výjimkou Ioniqu ;) , jde o pouze o modernizovaná auta odcházející generace. Použít mírně zastaralá městská vozidla k převážně dálničnímu testu jako podklad pro tvrzení, že doba elektromobilů ještě nepřišla, je tedy poněkud nekorektní. Moje dvouletá zkušenost s Leafem (24 kWh) potvrzuje, že ve městě nemá co do pohotovosti a komfortu zatím mnoho konkurence. S Leafem jezdíme necelé 2 roky, najeto 41 000 km při průměrné spotřebě 13 kWh/100 v létě a cca 15 kWh/100 v zimě. Máme model bez tepelného čerpadla. Běžné dení trasy v rozsahu 60-170 km, běžné nabíjení v rozmezí 20-85% kapacity baterie. Celkové roční provozní náklady bez odpísů se pohybují v kolem deseti tsíc korun (pro srovnání obdobné náklady dieselové Octavie přesahovaly 60 tisíc korun na stejný nájezd). Po dvouletých provozních zkušenostech budou další naše vozy pravděpodobně výhradně elektro. Je paradoxem, že ona zmíněná Octavia je každou chvíli na nabíječce baterie - nikdo s ní po městě nechce jezdit a tak převážně stojí a když je potřeba na delší trasu, nemůže nastartovat ;) . Můj závěr a dvouletá zkušenost jsou jednoznačné - doba elektromobilů přišla do měst a jako druhá auta do rodin již před několika lety. S modely jako je Chevrolet Bolt, Tesla model 3 a další se rozjede naplno i na dálnicích a posunou se na první místo i v případě vozů rodinných a firemních. To, co skutečně rozšíření elektromobilů u nás vadí nejvíce jsou tatím vyšší ceny, nízké průměrné koloniální platy v Česku a relativně horší možnosti nabíjení na cestách.