Pár měsíců po představení faceliftu nošovického hatchbacku Hyundai i30 přichází řada také na jeho ostrou variantu i30 N. Auto dostalo novou širokou masku chladiče, sportovní „lízátko“ ozdobené červeným pruhem nebo nový design 19palcových litých kol. Zádi dominuje dvojice masivních výfuků a difuzor rovněž doplněný o červenou linku.
Vnitřek zdobí kůže, sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou nebo N volant. Ten má část věnce potaženou perforovanou kůží. Navíc na něm najdeme dvě speciální tlačítka pro výběr jízdních režimů. Samozřejmostí i vzhledem k očekávané ceně vozu má být vysoká základní výbava.
Hyundai i30 N používá známý přeplňovaný dvoulitr 2.0 T-GDI. Motor je dostupný ve dvou provedeních. V základu má sílu 250 koní, s paketem Performance pak 280 koní. Rozdíl je i v točivém momentu: 353, respektive 392 Nm. V obou případech je maximální rychlost limitovaná na 250 km/h, výkonnější verze zvládá akceleraci z nuly na 100 km/h za 5.9 sekundy, což je proti modelu před faceliftem o dvě desetiny rychleji.
Změna se odehrála i v řazení. V základu dostanete klasickou šestistupňovou manuální převodovku, novinkou je dvouspojkový automat N DCT s osmi rychlostmi. Ten se ovládá nejen pádly na volantu, ale i pákou tak, že vyšší rychlost se řadí pohybem k sobě, což má přiblížit pocit závodního vozu. Jinak má Hyundai i30 N k dispozici také elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLSD.
Hyundai i30 N po faceliftu se začne v Evropě včetně Česka prodávat na začátku příštího roku. Na ceny a přesnější datum zahájení prodeje si ale musíme ještě počkat.