Frankfurtský autosalon byl dějištěm oficiální výstavní světové premiéry modelů i30 Fastback a i30 N. Zatímco provedení s karoserií liftback dorazí až později, sportovní verze se první zájemci dočkají už velmi brzy. V pátek 15. září totiž Hyundai v nošovické továrně oficiálně zahájil sériovou výrobu.
Hyundai i30 N není auto, který by mělo nějak dramaticky zvyšovat prodejní statistiky a tomu také odpovídají plány pro zbytek roku. Korejská automobilka více než 1450 exemplářů letos vyrobit nezvládne. Většina z těchto exemplářů údajně zamíří do Německa a do Anglie, kde sportovní novinka vzbudila velký zájem.
Doporučujeme: Hyundai i30 N — Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Jak už určitě víte, Hyundai i30 N dostal přeplňovaný zážehový dvoulitr naladěný na 202 kW (275 k). Součástí výbavy jsou například prvky vylepšující aerodynamiku, sportovní sedadla, výkonnější brzdy a jinak naladěný podvozek. Hyundai i30 N je prvním modelem této značky, na jehož vývoji se přímo podílel bývalý šéf BMW M Albert Biermann.
Na cenu si musíme ještě chvíli počkat. Koncem srpna české zastoupení uvedlo, že ceník sportovní varianty i30 bude zveřejněn prvního října.