Letošní rok je pro automobilku Hyundai na novinky velmi bohatý. Nejprve dorazila na trh nová generace hatchbacku i30, poté následovalo kombi, své premiéry už se dočkalo také malé SUV Kona a dnes automobilka ukázala další dvě varianty modelu i30 — sportovní i30 N a verzi se splývavou zádí pojmenovanou jako Fastback.
Doporučujeme: Hyundai Kona má po premiéře. Těšte se na nevšední design a nálož asistenčních systémů
Jako první z těchto dvou nováčků dorazí na trh sportovní verze. Už dříve totiž Hyundai oznámil, že její výroba odstartuje v Nošovicích během září. Také Fastback se bude vyrábět v České republice, start produkce této varianty je plánován na prosinec. Obě auta se zaručeně představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu.
Hyundai i30 N: 275 koní, manuál a samosvor
Ostrá i30 N je vůbec prvním sportovním automobilem vyvinutým pod taktovou divize N. Jako základ posloužil hatchback, ten ovšem prošel řadou změn. Jiné jsou například nárazníky, nechybí střešní spoiler, jiná kola o velikosti až devatenáct palců, dvě koncovky výfuku nebo sportovní sedadla v interiéru. To hlavní se ale týká pohonu.
Hyundai i30 N dostal zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI dostupný ve dvou variantách. Ta slabší nabídne 184 kW (250 k), provedení Performance pak 202 kW (275 k). V obou případech motor disponuje vrcholem točivého momentu 353 Nm. Přes šestistupňovou manuální převodovku je poháněna pouze přední náprava. Tisková zpráva slibuje rovněž přítomnost elektronicky řízeného předního diferenciálu.
Doporučujeme: Chystaný Hyundai i30 TCR se ukázal na prvních fotkách. Hotovo má být do konce roku
Sportovní korejská novinka přirozeně dostala i přepracovaný podvozek. Verze N nabídne adaptivní tlumiče, přičemž jejich nastavení se mění podle požadavku řidiče. Ten si může vybrat jeden z pěti různých režimů, a to včetně režimu N Custom, kde budete mít uloženou vlastní kombinaci nastavení jednotlivých prvků. O patřičný zvuk se postará výfuk s aktivní klapkou a generátor zvuku v interiéru.
Hyundai i30 N dostal upravenou aerodynamiku, adaptivní tlumiče, posílené brzdy a může mít také elektronicky řízený přední diferenciál. Je to první model vyvinutý pod taktovkou sportovní divize NHyundai slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti dané kromě jiného také důkladným testováním na Nürburgringu, kde nová i30 N ujela zhruba deset tisíc kilometrů. Pokud jde o dynamiku, slabší varianta se rozjede z nuly na 100 km/h (za přispění systému Launch Control) za 6,4 s, i30 N s paketem Performance je o tři desetiny sekundy rychlejší. Nejvyšší rychlost je v obou případech 250 km/h.
Hyundai i30 Fastback: Není to liftback, ale kupé
Vůbec poprvé dostává řada i30 také třetí karosářkou variantu se splývavou zádí. Podle zažitých zvyklostí jde o liftback s výklopnou zadní částí auta, nicméně Hyundai použil označení Fastback, aby zdůraznil zaměření na stylovou stránku věci. Oproti hatchbacku je tato novinka nižší. A to jak výškou střechy, tak výškou podvozku. Zároveň se karoserie natáhla o 115 mm. Hyundai samotný hovoří o variantě i30 Fastback jako o pětidveřovém kupé.
Kromě praktičtější karoserie ve srovnání s hatchbackem, sportovněji laděného podvozku a několika dalších detailů už vše známe z předchozích verzí, a to včetně motorů. Ty budou pro začátek pouze zážehové. Na výběr dostanete litrový přeplňovaný tříválec (88 kW/130 k) a přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k). Později se v nabídce objeví ještě vznětový čtyřválec 1.6 CRDi naladěný na 100 kW. Standardem bude manuální převodovka, alternativou sedmistupňový automat.