Letošní rok je pro automobilku Hyundai na novinky velmi bohatý. Nejprve dorazila na trh nová generace hatchbacku i30, poté následovalo kombi, své premiéry už se dočkalo také malé SUV Kona a dnes automobilka ukázala další dvě varianty modelu i30 — sportovní i30 N a verzi se splývavou zádí pojmenovanou jako Fastback.
Doporučujeme: Hyundai Kona má po premiéře. Těšte se na nevšední design a nálož asistenčních systémů
Jako první z těchto dvou nováčků dorazí na trh sportovní verze. Už dříve totiž Hyundai oznámil, že její výroba odstartuje v Nošovicích během září. Také Fastback se bude vyrábět v České republice, start produkce této varianty je plánován na prosinec. Obě auta se zaručeně představí na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu.
Hyundai i30 N: 275 koní, manuál a samosvor
Ostrá i30 N je vůbec prvním sportovním automobilem vyvinutým pod taktovou divize N. Jako základ posloužil hatchback, ten ovšem prošel řadou změn. Jiné jsou například nárazníky, nechybí střešní spoiler, jiná kola o velikosti až devatenáct palců, dvě koncovky výfuku nebo sportovní sedadla v interiéru. To hlavní se ale týká pohonu.
Hyundai i30 N dostal zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI dostupný ve dvou variantách. Ta slabší nabídne 184 kW (250 k), provedení Performance pak 202 kW (275 k). V obou případech motor disponuje vrcholem točivého momentu 353 Nm. Přes šestistupňovou manuální převodovku je poháněna pouze přední náprava. Tisková zpráva slibuje rovněž přítomnost elektronicky řízeného předního diferenciálu.
Doporučujeme: Chystaný Hyundai i30 TCR se ukázal na prvních fotkách. Hotovo má být do konce roku
Sportovní korejská novinka přirozeně dostala i přepracovaný podvozek. Verze N nabídne adaptivní tlumiče, přičemž jejich nastavení se mění podle požadavku řidiče. Ten si může vybrat jeden z pěti různých režimů, a to včetně režimu N Custom, kde budete mít uloženou vlastní kombinaci nastavení jednotlivých prvků. O patřičný zvuk se postará výfuk s aktivní klapkou a generátor zvuku v interiéru.
Hyundai slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti dané kromě jiného také důkladným testováním na Nürburgringu, kde nová i30 N ujela zhruba deset tisíc kilometrů. Pokud jde o dynamiku, slabší varianta se rozjede z nuly na 100 km/h (za přispění systému Launch Control) za 6,4 s, i30 N s paketem Performance je o tři desetiny sekundy rychlejší. Nejvyšší rychlost je v obou případech 250 km/h.
Hyundai i30 Fastback: Není to liftback, ale kupé
Vůbec poprvé dostává řada i30 také třetí karosářkou variantu se splývavou zádí. Podle zažitých zvyklostí jde o liftback s výklopnou zadní částí auta, nicméně Hyundai použil označení Fastback, aby zdůraznil zaměření na stylovou stránku věci. Oproti hatchbacku je tato novinka nižší. A to jak výškou střechy, tak výškou podvozku. Zároveň se karoserie natáhla o 115 mm. Hyundai samotný hovoří o variantě i30 Fastback jako o pětidveřovém kupé.
Kromě praktičtější karoserie ve srovnání s hatchbackem, sportovněji laděného podvozku a několika dalších detailů už vše známe z předchozích verzí, a to včetně motorů. Ty budou pro začátek pouze zážehové. Na výběr dostanete litrový přeplňovaný tříválec (88 kW/130 k) a přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k). Později se v nabídce objeví ještě vznětový čtyřválec 1.6 CRDi naladěný na 100 kW. Standardem bude manuální převodovka, alternativou sedmistupňový automat.