ThumbsUp (neregistrovaný)
Chcel by som sa redakcii veľmi pekne poďakovať za veľmi detailný test. Je tam vidno veľká kopa práce a to sa len tak nevidí. Určite klobúk dole - pri rozhodovaní medzi autami do má naozaj veľkú vypovedaciu hodnotu. Mám jedinú otázku/návrh: mohli by ste prosím urobiť takéto porovnanie MPVčiek (Zafira, Sharan, Alhambra, Galaxy, etc.)? Aby sme aj my s deťmi vedeli či má zmysel si za takého autá priplácať alebo nám smelo postačia kombíky z tohto testu :). Ďakujem ešte raz veľmi pekne.
skodafil (neregistrovaný)
Musim priznat ze jsem to za chvili vzdal. Jen jsem kouknul na zaver, kde Octavia zvitezila prestoze hluci a drnca. Mam ji jako sluzebak a muzu to potvrdit. Je to na nasich silnicich velmi neprijemne. No a v kombinaci s naftou a petikvaltem (obvykla ve fleetech) je to primo strasny krap. Takze za mne skvely test :-)
Jaroslav Vohlídal (neregistrovaný)
Nechápu proč nezařazujete do podobných testů opravdového konkurenta Ford Focus. Je prodávanější než Peugeot a také úplně někde jinde, než Vámi vybraná vozidla. Ve všech disciplínách by ostatní porazil a to i s 1,5. O dvoulitru se ani nezmiňuji. A paletu motorů má Ford větší, než ostatní. Horší hodnocení by dostal pouze v prostoru. Tak to jen pro doplnění. Jinak jsem s Vaší prací spokojen. Jarda
MiKe (neregistrovaný)
Ford Focus mam ako sluzobak a je to des. Nikdy som nemal rad take tie reci o automobilkach typu "Fordom tam, vlakom nazad" az kym som to nezazil na vlastnej kozi - Fordom tam, odtahoukou nazad (odisla prevodovka so spojkou pri 90tisic km). Navyse mam pocit ze su vo Forde posadnuty sportovym podvozkom co je na nasich rozbitych cestach uplne sialenstvo. Predtym som mal Citroen C5 a este pol roka som nachadzal drobnosti ktore ma prijemne prekvapili ktore ukazovali ze ti co auto navrhovali mysleli na to ze v nom budu sediet a fungovat ludske bytosti. Vo Forde nie - tam nikoho nezaujima kam si ma dat sofer alebo spolujadzci mobil, flasu na pitie, ze niekam treba dat nejake odpadky a podobne (o detoch nehovoriac - standardne tam ani nedavaju moznost vypnut predny airbag kvoli detskej sedacke - musite si to dat dorobit v servise!!). Dalsie z nekonecneho zoznamu nedostatkov: takmer nulova vybava napriekm vysokym cenam (v danej cene a triede je podla mna manualne prepinanie vnutorneho spatneho zrkadla neakceptovatelne), slabo zapustene vonkajsie spatne zrkadla ktore sa zaspinia v momente ked po ich ocisteni vyjdete z pumpy nazad na mokre cesty, nudzove vybavenie vratane tazneho oka je POD rezervou s tym ze na rezerve neni ani sprosty papier na ktorom by bolo nakreslene alebo napisane ze to je pod tym takze ked v noci v zime trcite niekde na krajnici mate o zabavu postarane az nakoniec kvoli oku musite odsrobovat a nadvihnut rezevu???!!!!. Inzinieri z Fordu bud su alebo skoncia v pekle
Jirka_1 (neregistrovaný)
Bohužel těmto testům chybí a vždy bude chybět statistika nehodovosti, co se týká procentuálního poměru nehoda/zraněný/mrtvý. Že s tím někdo praštil do zdi a splnil tak předepsaná kritéria pasivní bezpečnosti je sice hezké, ale ne vždy to vypovídá o kvalitě a bytelnosti konstrukce. A hlavně životnost, poruchovost, náklady na ND a servis po 300 000 km...
Pajoun F (neregistrovaný)
Budu slusnej :) -> Hm, Octavia je hlucna, protoze nechce byt ticha :D. Krasny zduvodneni. Dalsi vtip: Sezeni vzadu, to nema cenu komentovat -> u Octavie: Sice mam nohy jak na tureckym zachode, ale mista tam je habadej :D... Evidentne vase objektivni i subjektivni hodnoceni nezahrnuje ani v jednom pripade cenu. Rozdil 300 000 u nizsi stredni tridy ??? To je tak 50% hodnoceni. Pokud nekdo z Vas kupoval auto, urcite mel maximalni strop, a podle toho vybiral. Ano, motor je dulezity, ale pokud mam strop 850 tisic, a chci tam vyhrivany sedacky a senzory a nejaky dalsi kraviny, tezko koupim auto pres milion :D. Tam uz se vybira ze stredni tridy, Opel insignia, Mazda 6 (ta by byla v plny palbe), atd... Takze test mozna peknej, ale zaver naprosto mimo.
Laďa (neregistrovaný)
jak někdo může dostat plusové body za jízdu na kvalitním asfaltu? Kde to žijete? většinu času jezdíte po mizerných cestách. Čili, nesmyslné hodnocení. Navíc kolik % provozu vozidla člověk jezdí 'sportovně'??? Každý pořádný test hodnotí poměr 'výkon'/cena - při započtení této veličiny by to s vítězstvím Octávky nebylo vůbec jasné!
Pavel (neregistrovaný)
Jako řada lidí co tu napsala komentář mám octavii jako služební auto a měl jsem půjčené dvě verze i30 a jedna z nich byla 1.6 crdi 81kw s tou DCT převodovkou a nic z toho co bylo tady v článku popsáno jsem rozhodně nepociťal a spotřeba byla po cca 500km 5.3l (měřeno po dotankování) ježděno po Zlíně a Brně a na dálnici mezi oběmy městy při rychlosti cca 140km/h a co se ergonomie týče, tak se mi mnohem víc zamlouvá i30 než octavia a daleko líp se mi v hyundaii sedí, tvrdé plasty v místech kam běžný člověk vůbec nesahá mi nevadí a žádné drnčení se taky nekonalo, jízdní vlastnosti opět lepší hyundai a na dávkování brzd a jejich ostrý nástup jsem si rychle zvykl a od té doby mi octavie přijde gumová, zkoušel jsem i i30 s manuálem a tam hyundai jasně škodu předčí... krásně krátké a přesné dráhy, zatímco u škodovky často nevím jestli jsem zařadil správně (hlavně při podřazování o více stupňů), celkově vzato bych mnohem radši zvolil hyundai i30 než octavii a to jsem ještě v potaz nebral cenu.... ano hyundai už není auto co se kupuje kvůli nízké ceně, ale za kvalitu co nabízí hold už musíte něco zaplatit, na druhou stranu octavia je prostě drahá a rozhodně nenabízí nic co by tu cenu ospravedlnilo, btw. nejsem zastánce hyundaie a ani ho nevlastním (zatím)
Jookee (neregistrovaný)
Jak již bylo řečeno - měla by se nasadit cena (řekněme 500 tisíc) a pak srovnat auta. Protože když budu porovnávat Octávii za 700 tisíc, tak konkurentem bude Insignia, I40, 508 (mimo např. Mazdy6, Mondea, Civica) ve srovnatelné výbavě. Ale to by dopadlo jinak. Asi málokdo kupuje auto, kde rozdíl cen aut ve výběru je vyšší než 30%. A ten rozdíl je reálně ještě vyšší, protože ostatní automobilky vám dají ještě další slevy z akčních cen a příslušenství, Škoda ale ne (mě na žádost o slevu řekli "Ale pane, na tyhle auta je pořadník" a "To tak prostě stojí" - kdežto jinde "Určitě se nějak domluvíme", a taky že jo. Já si koupil za 375 tisíc Astru K ST v pěkné výbavě (Enjoy + alarm, zatmavená skla, senzory). Za ty peníze nekoupím ani srovnatelného Rapida (420 tisíc).
Václav (neregistrovaný)
Píší můj subjektivní pocit protože můžu srovnávat (doma máme novou i30 a Oktávku po faceliftu). Oktávka se pomalu dostala o třídu výše. Možná budu směšný, ale u mně vítězí Oktávka protože jako jediná ve třídě nabízí nezávislé topení přímo z fabriky a ovládání funkcí auta přes mobil.
Mirek (neregistrovaný)
To začíná smrdět tím, že by se ti možná hodilo spíše nějaké "multimediální centrum" než auto. Já upřednostňuji základní vlastnosti, kvůli kterým se auta kupují, před kolotočem možných hloupostí. Možná by se ti potom hodila ta ruská automobilová novinka s tetrisem na palubním počítači. Tuto přednost také jen tak někdo nemá. Co na tom, že ostatní vlastnosti auta třeba stojí za pendrek. http://autoroad.cz/zajimavosti/89155-to-tu-jeste-nebylo-ruska-automobilka-ukryla-do-palubniho-pocitace-oblibenou-kratochvili
Coffeboy (neregistrovaný)
Dobrá práce, pánové. Tak má vypadat srovnávací test. Hleděl jsem na články Auto Forum .cz a byl jsem zděšen, už to prostě nečtu. K výsledku testu: s mými letitými zkušenostmi bych si vybrat Opel Astra ( kvůli vzhledu) s vlastnostmi Octavie. Až to někdo vyrobí, jdu do toho :-)
ravac (neregistrovaný)
v tom případě nechápu,jak dosud mohla dominovat škoda.to jí byly šité výběrka na míru, která přesně odrážela její parametry kufru, výkonu...Mimo to mi ani jako běžné firemní auto nepřijdou malorážkové diesely v plné palbě ,navíc s automatem.Spiš je to nějaký schizofrenický koktejl z ceníku automobilek.
Milanius (neregistrovaný)
Hezký test.... 1) takže výsledek je jasný.... pokud fleet tak beru to co mi dá zaměstnavatel, a dále se doporučuje držet ** nebo také můžete jezdit sockou. (Stejně dostaneš vojetou filcku s HTP) 2) pokud je to test domácího auta (pro hloupou blondýnu co neumí řadit) vyhrává volvo CX90 A zamyslel se někdo nad fungováním těchto aut za 5-10-15 let?? co náklady na údržbu?? PHM?? pojištění a obdobné serepetičky co k fleetu patří ???
Mirek (neregistrovaný)
Ne že bych na takové auto neměl, ale nechce se mi dát takové peníze za jakékoliv auto. Nepotřebuji se předvádět, že jsem správný Čech a mám proto novou Octavii. Pro mne jsou auta na to, abych se dostal kam potřebuji, za přiměřeného komfortu a za přiměřenou cenu auta. Mám jiné priority, než cpát peníze do předražených konzerv. Ty jsi evidentně ta sorta, která musí ukázat, že na to alespoň jednou za život má, i kdyby měla hlady padnout, a patřičně to k tomu okomentovat. Ukázat těm nickám, kteří na to nemají, že jsi něco lepšího, neboť ty na ni máš, bambulo.
Jookee (neregistrovaný)
A jaké jsou ty jiné priority, smím-li se ptát? Bydlení to asi nebude - přece není třeba jiným dokazovat, že lze bydlet kvalitněji. Cestování-to samé. Sport, jakbysmet. Možná tak zdraví ještě lze chápat. Myslím, že je přirozené, že když člověk vyřeší základní potřeby, tak chce kvalitu i jinde. Kdo v autě stráví 2 hodiny denně (tj. 1/12 dne), dále má rád své děti, tak nechce aby v dnešním provozu jezdili v rezavé Felicii (stejně tak v 10 let starém BMW po 3. majiteli) - když nemusí.
Radek (neregistrovaný)
Osobne auto potrebuji a je to pro me svym zpusobem i zaliba.Nekdo to utrati za chlast a cigara,nekdo za cestovani a nekdo sve penize utraci za auta,nevidim v tom nic spatneho.Ja si zrovna nedavno koupil nove auto z techto ctyr,ale Octavie to nebyla.
Mirek (neregistrovaný)
pro Jookee Já nepsal nic o baráku, ale o bydlení, tedy i ty ubytovny a podnájem. Je však jisté, že rodinný dům je nejlepší bydlení a nikde není napsáno, že to nemůže být dům po předcích, aby se to uvádělo jako luxus. Já mám například zrekonstruovaný dům po předcích a rozhodně mne vyšel levněji, než kdejaký podnájem... Sportoval jsem od naprosto malého děcka, hrál jsem závodně kopanou od nějakých desíti let a s rekreační kopanou (hrál jsem minikopanou) jsem skončil těsně pod padesáti léty, a to ještě z důvodu zlomeniny kotníku (ne při sportu) Rozhodně bych to nepovažoval za komerci. Nejsem z těch, kteří jdou něco dělat, protože to zrovna letí na módní vlně, nebo je to in. Sport dělám pro sebe, že mne to baví a mám z toho dobrý pocit, jít s přáteli a zahrát si s nimi. Není na tom nic materiálního. Dříve nebyly mobily, auto mělo minimum lidí a nebyl problém. Dnes vidím u mladých, že bez mobilu a neustálého kontaktu na facebooku jsou naprosto ztraceni. Měl jsem spolupraconíka, který několikrát zapomněl mobil doma a raději přerušil práci a zajel si pro něj domů, než by bez něj byl do konce pracovní doby. Měl v tomto směru doslova abstinenční příznaky. Již jsem od několika mladých slyšel, jak jsme mohli žít bez počítačů a mobilů. Já u Octavie uváděl toho nahoře, neboť ohrnovat nad kýmkoliv nos jen z důvodu, že nemá na to, či ono, je prachsprostý snobismus a v jeho podání ještě stříknutý idiotovinou. Ano, lidi mnohdy potřebují k tomu, aby mohli pracovat v nějakém oboru auto, ale i tak se bez něj dá žít. Tak ony nejsou jen prodavačky, to byl jen příklad, a ne všichni bydlí ve městech a i z vesnic se musí do práce dostat a rozhodně nemohou mít všichni práci za 30 000 Kč a více čistého..., ale jsou lidé, kteří dělají ve výrobě různých zaměření a ti nemají zdaleka platy se kterými by si mohli takto vyskakovat. A bez nich se neobejdeme.
Pavel (neregistrovaný)
Diky za obsahly test a snahu objektivity. Je ceskou tradici, ze hanim na co nemam, ale tim by se redakce nemela nechat odradit. Octavie je drazsi, protoze je jednoduse lepsi a to zejmena v jizdnich vlastnostech, ktere byly logicky hodnoceny vyssi vahou. Ubreceni pepici mne bavi...o)
Roman (neregistrovaný)
Test pěkný,jen je škoda,že se všude testují naftová auta, benzínů se už prodává na trhu více a proč jsou s automatem, když každý má jinou konstrukci a tím pádem i jiné chování. U manuálu přece jen nebude tolik rozdíl.To že vyhrál, kdo vyhrál je jedno, i to že stojí o třetinu více. Aspoň jde vidět kolik musí to které auto stát ,aby bylo srovnatelné. :) Takový test v benzínu plus třeba Ford nebo Mazda s Toyotou by taky nemuselo být špatný.
Jookee (neregistrovaný)
Pavel: 1) Dobrá volba Subaru je u mně po Hondě nejoblíbenější značka (ale nikdy jsem jej neměl). 2) Nesvědčí to o bonitě, ale když někdo chce utratit do 500 tisíc, tak jednoduše zjistí, že je lepší navigace než deštník a tempomat než škrabka na led, atd. V jiné cenové relaci jste i Vy dal evidentně přednost Outbacku, než cenové podobnému Scoutovi. 3) Více fyzických osob si pořídí I30 než Oct (mě osobně se Hyundai nelíbí designem, Oct zvenku OK, ale vevnitř za mne ne). Něco mezi je Astra K ST - mimochodem podvozek je v zahraniční v přímém souboji s Oct vyvyšován. Já ji loni kupoval (proto jsem si ji nastudoval), protože mé "výběrové řízení" vyhrála (výsledek=dobře vybavený kombík za 375tis, výbava enjoy + senzory, zatmavená okna, alarm a stř. nosiče). Letos jsem ji vyměnil za rok ojetou Insignii MY16 - 125kW 4x4 - za cenu o 80-100 tis méně než srovnatelná Octávie (110kW, 4x4) a opravdu ty dvě auto nelze řidičsky srovnat. 4) Uznávám, že i když Oct ve své třídě není největší, nejprostornější, nejrychlejší, nemá největší kufr, a nemá spoustu dalších nej, tak dobře všechny tyto vlastnosti kombinuje a být o 10-15% levnější, tak si myslím, že by byla kupována i nefiremními zákazníky, i když možná hodně lidí odradí mít auto, které je všude kam se podívají a s tím nic marketing neudělá.
Pavel (neregistrovaný)
Jookee: 1) dekuji ja prave uprednostnil Outbacka pred CR-V 2) tady jsem mel na mysli, ze tech octavii jezdi takove mraky (vubec mi to nevadi a prisuzuji to jeji kvalite), ze neverim, ze jde pouze o fleet vozy s ze se musi kupovat at uz jete, tak nove 3)podobne jako vy i30!a vubec Hyundai nemusim, priznavam asi castecne i kvuli jejich trapne reklame, ale hlavne protoze v testech je hodnocena hure po ridicske strance. Konzervativni interier mi nevadi, kvituji kvalitu zpracovani skodovky. Insignii chvalim, tohle auto se mi libi a s tim zminenym vykonem, to muze byt prima svezeni 4)ano cena je vyssi u Octavie, plus neustala masaz, ze si ji poridi jen ovce, odradi urcite nektere fyzicke osoby od koupe
Jookee (neregistrovaný)
Jen upřesním (dle MF Dnes) je poměr nových registrací v ČR u Octávie 17:1 (PO:FO) u I30 pak 3:1. To znamená z 18 nových Oct na cestě je jich 17 firemních. Díval jsem se na nějaký slovenský test - porovnání těchto dvou aut a u oct vyplynulo, že podvozek (a řízení) je tvrdší, ale zábavnější a u I30 zase lépe zvládá nerovnosti (méně je přenáší do kabiny), ale je nudné. Je to možná subjektivní.
Alex (neregistrovaný)
Požadavek srovnávacího testu zněl jasně. Octa musí vyhrát za každou cenu. Proto se zvolil nesmyslný požadavek na automat, kde se předpokládá, že DSG je pořád jedno z nej. Ovšem motor 1,6 TDI by i DSG degradoval, ta se řeklo, že musí být 2,0 TDI. Proč? Prostě proto. Cena? Služební žebřiňák s torzkou za 1,1 mio přece koupí každý, když se jedná o Octu. Octa je přece úplně jiná liga, plně srovnatelná s německou hvězdnou trojkou. No ne? NE? Tak pšššt! Hlavně o tom nemluvit nahlas. Test jako takový ok, ale nevhodně nakonfigurované auta a vzájemně porovnatelná jen třídou nikoliv cenou.
XYZŽ (neregistrovaný)
Sranda test, naštěstí nepotřebuji sjíždět podobné testy, neboť jsem ve všech zde testovaných autech za poslední 3 roky jezdil. "Sportovní naladění" a torzka vzadu s tím jděte do prdele. To vám nestačí co se na našich silnicích děje, navíc jsou na nich povrchy, které mi jasně říkají Octávia je české auto na Německé silnice, na naše silnice ne. I přes to že škodovka ty podvozky stále změkčuje, je to kostitřas. Mám ji 2 měsíce a strana spolujezdce tam vrže jak prase. První vrzání začalo po 360km a další po 2500km už ani nekomentuju. Odjedu ze servisu kde to udělali už 2x na záruku a po 50km to začíná vrzat zase. Prostě je to k posrání. Octávku mám sám pro sebe ostatní testovaná vozidla huntovalo ještě 8 kolegů. Nejpříjemnější svezení bylo v Astře, dále velmi dobře se nám jezdilo i v Hyundai. Nic tam nevrzalo. Nechci zde tvrdit že v Octávce není svezení příjemné, to určitě ne. Za tu cenu, vrzající plasty, a zadní torzku ji já osobně řadím až na 3 místo. V testu navíc chybí vícero aut dané třídy i cenové kategorie, takže já se oblbovat nenechám.
dominik (neregistrovaný)
Smekám, moc detailní článek. Děkuji mockrát. Ohledně toho hluku. na octavii mě to vážně štve, že tak moc neřeší hluk... Protože při vysokých rychlost je ten hluk uvnitř opravdu nepříjemný... Takže musím dělat odhlučnění: https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/ :/
Petr (neregistrovaný)
Syn má Superba 3.Auto za více,než mega.Při 130 na dálnici neslyšíš vlastního slova.Od kol hluk větší ,než v kamionu.Já mám novou Yeti.Drnčí mi něco z přístrojovky od rámečků na budících,při jízdě za větru něco klepe z motorového prostoru.Oba dva,já i syn máme benzínové Tsi.Před Yetinou jsem měl na operační leasing minulý model i 30 v benzínu motor 1,6 manuální převodovka.Naprostá spokojenost s dílenským zpracováním,jízdními vlastnostmi a prostorem i spotřebou.Kolega v práci má Hyundai Tucson,se kterým jezdíme pravidelně do práce.Příkladné slícování interiéru,za jízdy ticho jako v kostele,pohodlné odpružení.Jako běžný a normální řidič,který nepotřebuje vybíjet své emoce rádoby sportovní jízdou,která je tak vyzdvihována u ,,Koncernu",ale chce se v poklidu přepravovat z místa A do místa B a nechce přeplácet za pochybné a prakticky neměřitelné výhody,volím Hyundai.A připojuji se k názoru více diskutujících k tomuto tématu,že tento test byl absolutně mimo.Když volím u jednoho auta motor 1,6 tak ho nemůžu srovnávat s dvoulitrem i když Škodovka bohužel nemá srovnatelný výkon na motor 1,6.Zajímavé je,že dvoulitr s vyšším výkonem se srovnávat mohl.Takže při podstatně vyšším objemu má ten motor úplně jinou charakteristiku.Jak říkají Američané-objem ničím nenahradíš.Je mi z toho zle.Zkrátka další fejk v dlouhém seznamu rádoby objektivních testů.Jediné v čem slavná Octavia může vyhrát je objem kufru.Kdo však nemá stěhovací firmu a nepotřebuje objem kufru o velikosti dodávky,tak nemá důvod volit předraženou klasiku-slovy reklamy na Hyundai.S tímto s nimi souhlasím!
Patrik (neregistrovaný)
Kdyz si nekdo neco kupuje, tak CENA nebo CENOVA KATEGORIE, hraje zasadni roli, dovolim si rict tak pro 80-90% kupujicich. Proto by to urcite melo byt zohledneno pri porovnavani, obzvlast kdy je pak zaverem "auto XY je nejlepsi na svete" (tj. asi nezohlednuji jenom technicke vlastnosti, ale resim CO VSECHNO ZA SVOJE PENIZE DOSTANU). Kdyz vybavene auto preleze hranici, za kterou si muzu koupit auto o kategorii vyssi, proc pak zde nejsou i auta teto kategorie? Podobne i zaruka, pro mne to hra vcelku vyznamnou roli. Ja jsem nedavno kupoval nove auto, za svoje, a pro mne je teda zasadni jestli auto stoji 400t nebo 600t a jestli mam zaruku 2 nebo 7let. Proto, podle mne, by pro vetsinu lidi, byli prinosnejsi testy ve smyslu: "mam 500t, vyberu auto co na trhu za to muzu koupit, a porovnavam tyto auta". Samozrejme, je neco jineho kdyz nekdo dostane sluzebak. Ale vite jak to je se sluzebaky... Jaka je nejepsi SUV? No predce sluzebna fabie! :-)
Standa (neregistrovaný)
Nějak mi přijde, že výsledné hodnocení nějak nekoresponduje s textem předtím, vždyť ten Peugeot pomalu ve všem dostával na prdel jako šunt a nakonec je lepší než Astra? U ní je vůbec zajímavý, že v hodnocení píšete o ceně jako o důvodu, že skončila poslední a u Škodovky vám nevadí, že je o třetinu dražší než ostatní. Zajímavé
Libor (neregistrovaný)
Test tragický, míchání hrušek s jablkami. Jediné v čem jsou auta porovnatelné je třída. Hyundai s jediným CRDI motorem vytáhnul “vlajkovou“ loď mezi motory tak u oktávky vytáhneme dvoulitr protože srovnatelný sazomet od koncernu by skončil v testu poslední. A cena? Vnímavější osoba bez klapek na očích si obrázek udělá sám.
Petr (neregistrovaný)
Nevím kde a s čím autor jezdil. I30 v automatu mi stojí u domu.Mám najeto pouze 4500 km, tedy syrový motor, dálnice, i město a zatím 4,7 l/100. Na dálnici 4,5 při 120 - 130 úplně v klidu. U Olbramovic mi vběhla do cesty ve 100 srnka, než jsem stačil zareagovat auto samo stálo a blikalo.Nevím jestli to umí Octavie, ale nevěřil jsem.Automat řadí tiše a plynule... tak bych mohl pokračovat. Ale nemám srovnání to je pravda.
nxrckysdrw (neregistrovaný)
Hyundai i30 kombi vs. Opel Astra ST vs. Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi: velký srovnávací test [url=http://www.gy5950yz3yhuutz8n177br9k99e24f06s.org/]unxrckysdrw[/url] nxrckysdrw http://www.gy5950yz3yhuutz8n177br9k99e24f06s.org/ anxrckysdrw