Téměř 1,2 milionů kusů Hyundai i30 ve třech generacích opustilo brány nošovické továrny za necelých 12 let. Aktuální hatchback, kombi a liftback (Fastback) jezdí na silnicích od roku 2016, proto nastal čas na facelift. Ten s sebou přináší nejen změnu designu, ale i novou výbavu a motory pod kapotou.
Asi první, co na pohled zaujme, je posun designu. Automobilka totiž tvář Hyundai i30 pro modelový rok 2021 mírně přepracovala. Má novou masku chladiče i Bi-LED světlomety s denním svícením do tvaru položeného písmene V. Přibylo také několik nových designů litých kol a tři odstíny laku – Dark Night, Silky Bronze nebo Sunset Red.
Citelnější změnou prošla kabina. Analogové ukazatele vystřídal displej o úhlopříčce 7“, který je jen simuluje. Nová je také obrazovka navigace s menu ve stylu chytrých mobilních telefonů, ta má 10,25 palce. Zařízení umí Apple CarPlay i Android Auto. Na palubě je také bezdrátové nabíjení a systém pro nouzová volání eCall. Nově si můžete nechat sedadla potáhnout hned čtyřmi odstíny látky.
Hyundai zapracoval na bezpečnostních asistentech. Balíček systémů SmartSense, jenž zahrnuje například rozpoznávání únavy řidiče, čtečku dopravních značek nebo kontrolu jízdy v pruzích nově dostal aktivní asistent řízení, systém pro odvrácení střetu s jiným vozidlem nebo upozornění na to, že auto vpředu se rozjelo.
S hybridy pod kapotou
Hyundai i30 dostal také nové motory. Novinkou je například jednotka 1.5i CCVT. Benzinový čtyřválec má výkon 81 kW (110 koní) a funguje jako základní motor. Sice s ním nový model začíná o 20 tisíc korun dráž, ale motor disponuje o 8 kW vyšším výkonem. Přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI (88 kW / 120 k) zůstal zachován. Další novinkou je motor 1.5 T-GDI Mild Hybrid s 48V sítí, jenž má sílu 118 kW (160 k). V tomto provedení se prodává také diesel 1.6 CRDi Mild Hybrid o výkonu 100 kW (136 k), slabší verze bez hybridního systému má sílu 85 kW (115 k) a byla k dostání už dříve.
Základní ceny motorizací Hyundai i30 2021 pro ČR
Motorizace | Hatchback | Kombi | Fastback |
---|---|---|---|
1.5i CVVT 81 kW | 319 990 Kč | 344 990 Kč | - |
1.0 T-GDI 88 kW | 349 990 Kč | 374 990 Kč | 399 990 Kč |
1.5 T-GDI MildHybrid 118 kW | 439 990 Kč | 464 990 Kč | 449 990 Kč |
1.6 CRDi 85 kW | 389 990 Kč | 414 990 Kč | - |
1.6 CRDi Mild Hybrid 100 kW | 479 990 Kč | 504 990 Kč | 459 990 Kč |
Hyundai i30 2021 a jeho výrobu jsme si prohlédli v Nošovicích. Auto na první pohled působí svěžejším dojmem. Zástupci automobilky nám ukázali i modely z chystaného provedení N Line, které zatím v provedení po faceliftu nemá přichystaný český ceník. Sportovní střih vozu nápadně sluší, v kabině pak najdete lahůdku v podobě koženého perforovaného volantu prošívaného červenou nití.
Zajímavá je i samotná výroba. Závod denně vychrlí 1400 automobilů, jde ale i o modely Tucson nebo Kona Electric. Hyundai i30 tvoří 26 procent vyrobených kusů. Auta pak čekají zhruba den na odvoz, kromě České republiky a Evropy se posílají i do řady exotických destinací včetně států Jižní Ameriky, Karibiku nebo Afriky.
Hyundai i30 na lince od lisu kovových dílů po finální kontrolu absolvuje cestu dlouhou 7,6 kilometrů, další 3,3 kilometru musí najezdit na testovací dráze. Vyrobit jeden kus zabere 18 hodin a 30 minut, z toho osm a půl hodiny vůz stráví v lakovně.
Mimochodem, víte jaký je nejoblíbenější Hyundai i30? Kombi s motorem 1.4 T-GDI, výbavou Style, manuální převodovkou, navigací ve výbavě a barvou laku Polar White. Kombi totiž tvoří 65,3 procenta prodaných i30, fastback dělá 22,2 procenta a hatchback jen 12,5 procenta. Více než pětina prodaných i30 míří do rukou soukromých zákazníků.