Třetí generace korejského modelu z Nošovic se nachází zhruba uprostřed svého životního cyklu. Proto přichází s faceliftem, který veřejnosti předvede už příští týden na autosalonu v Ženevě. Hyundai i30 modelového roku 2020 se zatím ukázalo na prvních fotografiích, na nichž je k vidění jen ve sportovním provedení N Line a to ve všech třech karosářských variantách, tedy hatchback, Fastback i kombi.
Výraznější změnou prošla příď i30. Ostřeji seříznutá maska chladiče s voštinovým „grilem“, LED světlomety s novou úpravou diod pro denní svícení ve tvaru položeného písmene V a sportovní „lízátko“ na spodní části nárazníku dávají vozu drsnější vzezření. Auto bude možné dozdobit koly velikosti 16 až 17 palců a také třemi novými laky Dark Night, Sunset Red a Silky Bronze.
Uvnitř i-třicítky 2020 najdeme inovovaný interiér s novými sedačkami, které si lze nechat potáhnout látkou, kůží nebo kombinací obojího. Hlavní změnou je ale displej zábavního systému, jenž má nově úhlopříčku 10,25 palce. Zařízení by mělo mít jemnější grafiku i rychlejší reakce. Samozřejmostí je možnost připojení chytrých telefonů nejen přes Bluetooth, ale i Apple CarPlay a Android Auto.
Za pozornost stojí nová nabídka asistenčních systémů. LDVA (Leading Vehicle Departure Alert) upozorní řidiče na to, že se auto před ním rozjelo. To pomůže v městském provozu těm, kteří mají tendence zaspávat na semaforech. Nejde ale o úplnou novinku, podobný systém mají na palubě vozy značky Subar. Dalším inovovaným zařízením v Hyundai i30 2020 je monitor mrtvého úhlu, který nově auto zabrzdí, pokud bude hrozit kolize.
Největší změny se odehrály pod kapotou. Hyundai i30 2020 půjde s moderními trendy a tak dostane k pohonu tři mild-hybridní motory. Půjde o jednotky 1.6 CRDI (136 koní), 1.0 T-GDI o výkonu 120 koní a 1.5 T-GDI, který má 160 koní. Ten je navíc absolutní novinkou, jež nahrazuje starší jedna-čtyřku. Bude ale možné pořídit si i jednotky bez mild-hybridního systému, konkrétně benzinovou jedna-pětku s výkonem 110 koní, 1.0 T-GDI (120 koní) a slabší turbodiesel 1.6 CRDi, jež bude mít 116 koní.
Hyundai zapracoval i na převodovkách. K dispozici bude dvouspojkový automat se sedmi stupni a nový manuální šestikvalt. Ten je upraven tak, aby spolupracoval právě s mild-hybridními systémy. Jeho software umí poslat motor do volnoběhu nebo ho v nízké rychlosti během brzdění vypnout. Tím by měl přispět k dalšímu snížení konzumace paliva.