Nový Hyundai i20 je sportovnější, chytřejší a úspornější. Vznikne také ostré verzi N

přidejte názor
  • Konkurent Škody Fabia se poprvé ukáže v Ženevě

  • Hyundai i20 nabídne množství pokročilých asistenčních systémů

  • Zavazadlový prostor se zvětšil o 25 litrů na celkových 351 litrů

V reakci na čerstvý únik fotografií nové generace městského modelu Hyundai i20 automobilka Hyundai uvolnila také základní technické specifikace a informace týkajcící se výbavových prvků.

Konkurent Škody Fabia vsadil na ostře řezaný dynamický designový jazyk, kterému Korejci říkají Sensuous Sportiness a jehož první ochutnávku nabídla nová Sonata. Pokud lze soudit pouze z prvních fotografií, nasadila i20 konkurenci laťku hodně vysoko. A stejně jako menší i10 také představovaný model bude v nabídce ve dvoubarevném provedení.

Konkurent mladoboleslavské Fabie vsadil na ostře řezaný designový jazyk, kterému Korejci říkají Sensuous Sportiness
Mezi technologické novinky patří řada asistenčních systémů, jako třeba adaptivní tempomat spolupracující s navigací

Podoba interiéru zůstává na rozdíl od exteriéru stále tajemstvím, přestože Hyundai uvolnilo jednu skicu a informace, že středobodem kokpitu budou dva 10,25palcové displeje.

Nová generace Hyundai i20 je o 24 mm nižší (1450 mm), o 30 mm širší (1750 mm) a zanedbatelných 5 mm delší (4040 mm) než ta předchozí. Velmi nepatrně se zvětšil také rozvor, konkrétně o 10 mm (2850 mm). Zavazadlový prostor městského vozu narostl oproti minulé generaci o 25 litrů na finálních 351 litrů.

Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3
Přečtěte si také:

Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat bude dalších 7 novinek včetně konkurence pro ID.3

Mezi pohonné jednotky se zatím řadí pouze zážehové motory – atmosféricky plněná čtyřválcová 1,2 (62 kW) a dvě výkonové verze přeplňovaného litrového tříválce (74 a 88 kW). Obě varianty maloobjemové jednotky budou využívat 48V mild hybridního ústrojí, přičemž u slabší je tato technologie dostupná pouze jako volitelný prvek výbavy. Výkon bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál, volitelně pak sedmistupňový dvouspojkový automat. Nová i20 by měla vzniknout také v ostrém provedení N se zážehovým čtyřválcem 1,6 l.

Mezi technologické novinky patří řada asistenčních systémů. Například adaptivní tempomat spolupracuje s navigací a na základě navigačních dat a dopravních značek sám dokáže upravovat rychlost vozu. Standardem je například hlídání mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích, hlídání příčného provozu za autem či autonomní nouzové brzdění. Příznivce luxusních výbavových prvků potěší funkce ovládání vozu na dálku pomocí telefonu, bezdrátová nabíječka mobilních telefonů anebo audiosystém Bose.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?