Největší předností nového Porsche Taycan není jen jeho mimořádné zrychlení a rychlost obecně, ale také schopnost rychlého dobíjení. K němu novinka z Zuffenhausenu využívá 800V nabíjecí systém. Prototypy tohoto vozu při testování urazily za 24 hodin 3428,4 km – právě díky tomu, že nemusely stát dlouhé hodiny u nabíječky.
Porsche si za vysokorychlostní nabíjecí systém samozřejmě nechá velmi dobře zaplatit. Ovšem korejské automobilky Hyundai a Kia chtějí stejný nabíjecí systém nabídnout také u svých mnohem dostupnějších elektrifikovaných modelů. A to velmi brzy. V tiskové zprávě se hovoří o roku 2021.
Z tohoto důvodu automobilky Hyundai a Kia koupily podíl ve společnosti Ionity, což je společný projekt společností BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group. Ohledně výše investovaných peněz žádná ze zainteresovaných stran nevydala konkrétní prohlášení, nicméně korejské finance prý pomohou k rozšíření sítě nabíjecích stanic a implementaci tohoto nabíjecícho systému do běžnejších elektromobilů.
Ionity v současné době v Evropě provozuje na 140 nabíjecích stanic a dalších 50 je ve výstavbě. Plán je takový, že Ionity chce do roku 2020 nabídnout majitelům elektrických automobilů na nejfrekventovanějších evropských dálnicích na 400 stanic, přičemž maximální vzdálenost mezi nimi by neměla překročit 75 km. První Ionity v České republice vznikla u čerpací stanici OMV Beroun na D5 ve směru na Prahu, ale zatím není v provozu.
Jaký model bude jako první vybaven 800V nabíjecím systémem není známo, ale Korejci zmínili nedávno uzavřené partnerství se společností Rimac. Neoficiální informace tak uvádějí jako prvního kandidáta sériové provedení konceptu Genesis Essentia.
Zástupci obou značek rovněž potvrdili, že do roku 2025 chtějí svým zákazníkům nabídnout na 44 elektrifikovaných modelů.