Peugeot před časem představil atraktivní model 508 nové generace. Zájemci si budou moci pořídit zážehový motor o výkonu až 165 kW (225 koní), respektive diesel naladěný až na 132 kW (180 koní). Jestli vám to nestačí, pak se můžete těšit na provedení GTi, osazené přeplňovanou šestnáctistovkou z Peugeotu 308 GTi naladěnou na 199 kW (270 koní). Ani to ale nebude vše. Příští rok dorazí také plug-in hybrid. Ten bude ještě výkonnější.
Jak píše britský Autocar, chystaný hybrid má nabídnout nejlepší dynamiku ze všech dostupných motorizací a zároveň schopnost jízdy výhradně na elektrickou energii. Peugeot, respektive koncern PSA, se znovu vrátí k řešení dříve označovanému jako Hybrid4, kdy přední nápravu pohání spalovací motor a zadní elektromotor. Zatímco modely 3008 nebo DS 5 využívaly na přední nápravě dieselový agregát kombinovaný s dost nešťastnou robotizovanou převodovkou, nastupující generace dostane novou přeplňovanou šestnáctistovku a osmistupňový automat.
Doporučujeme: Nový Peugeot 508 SW vypadá pěkně, ale má zavazadelník velkosti Škody Fabia
Podle Autocaru bude spalovací jednotka disponovat maximem kolem 149 kW (203 k) a elektromotor na zadní nápravě údajně přidá dalších 75 kW (102 k). Výsledkem tedy bude výkon zhruba 220 kW (300 k). Nová hybridní 508 současně zvládne ujet na jedno nabití až 50 kilometrů. Koncern PSA vsadí na lithium-iontové akumulátory umístěné pod zavazadelníkem. S touto možností se počítalo od rané fáze vývoje platformy EMP2, takže by jejich zástavba neměla nijak omezit zavazadlový prostor.
Peugeot 508 nové generace ale nebude jediným hybridem, který v dohledné době začne koncern PSA prodávat. Brzy dorazí také hybridní DS 7 Crossback a Opel už potvrdil pro příští rok příchod plug-in hybridního Grandlandu X. Technika bude ve všech případech shodná.