Že dostane ikona všech ikon Porsche 911 hybridní pohon, není žádná velká novinka. Mluví se o tom už od doby, kdy se začaly odhalovat testovací prototypy současné generace 991. Právě příští generace Porsche 911 se dočká hybridního pohonu. Nečekejte ovšem malý motor a CVT jako u Priusu. Elektromotory pomůžou 911 hlavně s dynamikou. A ano, sníží tabulkové emise.
Porsche se ale nebrání ještě extrémnější variantě a tou je plně elektrická verze nejlegendárnějšího sportovního auta všech dob. Jenže má to háček, současná technologie baterií takovou konstrukci znemožňuje. Akumulátory by byly příliš velké a příliš těžké, aby měly nejen potřebný dojezd, ale také potřebný výkon.
Doporučujeme: I s Porsche 911 Turbo (930) lze najet milion kilometrů. Motor se ale měnil několikrát
V současnosti by sice nebyl problém vyrobit rychlou elektrickou 911, ale podle Porsche by kvůli vysoké hmotnosti neuměla moc zatáčet. Jak píše britský Autocar, Porsche věří, že s novou generací „tuhých“ akumulátorů to již možné bude. Akumulátory na tuhé bázi mají mít až třikrát vyšší kapacitu než stejně těžký současný li-ion akumulátor.
I tak ale bude elektrické Porsche 911 (a případně i Boxster nebo Cayman) pouze další „motorizace“ v nabídce. O spalovací motor prozatím tahle klasika nepřijde. Porsche navíc necítí, že by se něco mělo měnit v dalších několika desetiletích. Podle koncernu Volkswagen bude mít ještě v roce 2040 spalovací motor dominantní podíl na trhu nových vozů.