Honem na nákupy! V Evropě zřejmě skončí i dvanáctiválcové BMW M760Li

26.02.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • BMW přestane v Evropě prodávat dvanáctiválcovou řadu 7

  • Důvodem jsou nové normy měření emisí a spotřeby

  • Motor se nevyplatí kvůli evropskému trhu modernizovat

  • Musel by dostat filtr pevných částic a snížený výkon

Nové normy měření spotřeby a emisí pracují s efektivitou francouzské revoluční gilotiny. Na popraviště míří další zajímavá motorizace, dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l z BMW M760Li, který tvoří absolutní vrchol nabídky mnichovské automobilky. Nic většího a marnivějšího BMW neprodává, to už byste museli ke značce Rolls-Royce.

Jenže tomu bude brzy konec. Během roku by měl i tento dvanáctiválec z nabídky zmizet, aspoň tedy na evropském trhu, kterého se nové normy měření spotřeby a emisí WLTP týkají. Následovat tak bude BMW M3 a BMW M550i, které rovněž končí kvůli novým normám. Zatímco M3 se vrátí v nové generaci a osmiválec v M550i projde úpravami, aby emisím vyhověl, dvanáctiválec už prostě nebude.

Doporučujeme Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného

BMW Blog píše, že změna se odehraje v rámci faceliftu BMW řady 7, které je s tímto motorem jediný model. Dvanáctiválec v Evropě nedostane ani nové velké SUV BMW X7. Otázka je, jak to bude na jiných trzích, ale země kolem perského zálivu, Rusko a Severní Amerika si motor 6,6 l V12 zřejmě ponechají. Tam totiž norma WLTP není právně závazná, takže motor může vesele pokračovat dál s plným výkonem a bez filtru pevných částic.

Samozřejmě víme, že dvanáctiválec o výkonu 610 koní a točivém momentu 800 Nm je pod kapotou BMW řady 7 naprostá zbytečnost a v reálném provozu nebude osmiválec 750i o moc pomalejší. Ale tady nejde o čísla, nýbrž o princip. Pokud tedy těch čtyři a tři čtvrtě milionu na dvanáctiválcovou sedmičku máte, kupujte. Je to poslední šance.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?