Honda Gold Wing je lehčí, sportovnější a může mít i automat a zpátečku

25.10.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Honda Gold Wing má novou konstrukci podvozku a motoru

  • Motorka je o 48 kg lehčí, o trochu menší a je obratnější

  • Nechybí moderní infotainment, zpátečka a dokonce ani airbag

  • Motor má šest válců, objem 1,8 l a točivý moment 170 Nm

Honda Gold Wing platí už léta za synonymum pro velký luxusní motocykl ideální pro cesty na dlouhé vzdálenosti. Z toho by nic nová generace Hondy Gold Wing ztratit neměla, naopak má být ještě luxusnější, pohodlnější a kultivovanější. Honda ale zapracovala na podvozku, konstrukci a motoru. Výsledkem je kompaktnější, obratnější a lehčí motocykl. V závislosti na provedení je nový Gold Wing až o 48 kg lehčí, což je u motocyklů veliký rozdíl.

Honda Gold Wing (90) Základní koncepce Gold Wingu je pořád stejná. Šestiválec 1,8 l byl zásadně modernizován
Honda Gold Wing (87) Motorka dostala nový moderní infotainment. Také katalog příplatků a doplňků bude velmi bohatý

Velkou novikou je kompletní přepracování předního zavěšení, kde je místo klasické teleskopické vidlice lichoběžníkový závěs. Výhodou je mnohem lepší kontrola nad pohybem kola ve svislém směru. I díky tomu mohl být motor posunut níže a více dopředu, což má pomoci rozložení těžiště a pozici jezdce.

O pohon nové Hondy Gold Wing se stará pořád podélně uložený plochý šestiválec o objemu 1,8 l, který má nově vrtání a zdvih 73 mm, je kompaktnější a o 6,2 kg lehčí. Přesto má čtyři ventily na válec místo dvou. Dosahuje výkonu 93 kW (126 k) v 5500 min-1 a točivého momentu 170 Nm v 4500 min-1. Na konkurenční BMW K 1600 GTL to nicméně nestačí. O přenos síly na zadní kolo se stará šestistupňový manuál nebo na přání sedmistupňový dvouspojkový automat a kloubový hřídel.

Doporučujeme: Test BMW K 1600 GT Sport – Když komfort neznamená nudu

Zatímco manuální převodovka používá stejný systém zpátečky jako předchozí generace, u automatu DCT Honda funkci upravila. S automatem má navíc Gold Wing funkci pro pomalou jízdu krokem, a to dopředu i dozadu. Má to zvýšit komfort jízdy hlavně v koloně. Gold Wing přeci jen není motorka na proplétání se mezi auty. Charakteristiku motoru a převodovky lze nastavit ve čtyřech různých režimech, například i pro déšť s jemnějšími reakcemi a citlivějším řazením.

Honda Gold Wing má také zcela nový infotainment, nechybí navigace a spoustu komfortních prvků. Nechybí i „bezklíčový“ přístup, dálkové ovládání kufrů a spousta dalších zpříjemňujících věcí. Pokud ale nechcete plně vybavenou verzi  Tour se třemi kufry o objemu 110 litrů (ten horní pojme dvě integrální přilby a slouží i jako luxusní opěrka pro spolujezdce), můžete si objednat Gold Wing bez horního kufru. Vrcholná verze má dokonce i airbag.

Dosavadní model vlajkové lodi motocyklů Honda se prodával bez zásadnějších konstrukčních změn od roku 2001, tedy dlouhých 17 let. Původní Gold Wing GL 1000 z roku 1974 vůbec nevnikl jako cestovní koráb, měl to být vrcholný superbike své doby. Majitelé ale objevili kouzlo velkého motoru pro dlouhé cesty a začali svoje Hondy GL hromadně vylepšovat o kufry, kapotáže a další cestovní příslušenství, na což značka reagovala postupným přetvořením Gold Wingu do dnešní podoby superluxusního cestovního korábu.

Více informací o nové Hondě Gold Wing 2018 najdete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?