Když Honda v roce 2017 představila malý koncept Urban EV, vzbudilo to velkou pozornost. Stylový vůz s retro designem připomínal modely značky ze 70. let a veřejnost jednoznačně zaujal. Zřejmě také proto se automobilka rozhodla k sériové výrobě. Letos v Ženevě byl představen prototyp, který už měl k finální verzi velmi blízko. Teď automobilka zveřejnila o svém vůbec prvním sériově vyráběném elektromobilu další podrobnosti.
Honda v souvislosti s modelem „e“ upozorňuje na nadprůměrné jízdní vlastnosti. Vůz stojí na nové platformě, která po vzoru mnoha jiných elektromobilů poslední doby používá baterie umístěné mezi nápravami v podlaze. Tím je zajištěno jak nízko položené těžiště, tak rozložení hmotnosti v poměru 50/50. Honda e také dostane elektromotor k zadní nápravě. Bude to tedy zadokolka. Navíc nijak pomalá. Parametry elektrické jednotky jsou 110 kW (150 k) a 300 Nm. O dynamice zatím tisková zpráva mlčí.
Nová Honda e používá kapalinou chlazené akumulátory s kapacitou 35,5 kWh. Ta vystačí k ujetí více než 200 km na jedno nabití. Prostřednictvím rychlonabíječek lze baterie dobít na 80 % za půl hodiny. Budoucí zákazníci se mohou těšit také třeba na systém ovládání pomocí jednoho pedálu, jak to známe od BMW i3. Pokud pustíte pedál plynu, auto začne automaticky rekuperovat a tedy brzdit. Zajímavostí jsou rovněž kamery nahrazující zpětná zrcátka nebo schopnost vytočit přední kola až do úhlu 45°. Poloměr otáčení je díky tomu pouze 4,3 m.
Automobilka pořád mluví o modelu „e“ jako o prototypu, některá média už ale měla možnost s autem jezdit. Na vybraných evropských trzích navíc zákazníci mohou japonskou také novinkou rezervovat. Českého trhu se to netýká, přednost logicky dostaly trhy zaměřené více na elektrifikovaná auta. Konkrétně je řeč o Spojeném království, Německu, Francii a Norsku. Finální verze se představí „později v letošním roce“, uvádí tisková zpráva.