Honda připravila pro desátou generaci v Evropě prodávaného Civicu modernizovanou naftovou šestnáctistovku i-DTEC. Ačkoli parametry (88 kW/120 k a 300 Nm) jsou stejné jako v minulém Civicu, motor má nové písty a řadu dalších součástí. Především byl také optimalizován pro nové měření spotřeby WLTP a posuzování skutečných emisí v reálném provozu.
Vnitřek válce je opracován novou technologií tak, aby se snížilo tření a namáhání pístů. I podle nových standardů měření spotřeby má mít motor kombinovanou spotřebu 3,7 litru na 100 km a emise 99 g/km CO2, pokud vám na tom záleží. Tato hodnota je důležitá na některých evropských trzích kvůli daním. Například ve Velké Británii, kde se Civic vyrábí, spadne vznětová verze do nižších daňových kategorií aut se spalovacím motorem.
Doporučujeme: Honda Civic 2017: Prohlédněte si desátou generaci na více než padesáti fotkách
Přepracován byl také filtr pevných částic, aby měl delší životnost a rychlejší a spolehlivější regenerace. Motor má mít také výrazně nižší emise NOx při reálném měření v běžném provozu. Honda slibuje rovněž nižší úroveň hluku a vibrací. V prodeji se ale nový naftový motor objeví zřejmě až v březnu 2018.
Hondu Civic tak prozatím koupíte s litrovým tříválcem nebo čtyřválcovou patnáctistovkou. Zatímco benzinové motory mohou mít vedle šestistupňového manuálu převodovku CVT, naftový Civic bude možné objednat s novým devítistupňovým automatem. Bude to poprvé, kdy Honda nabídne tuto skříň v modelu s jednou poháněnou nápravou.