Vlákno názorů k článku Hon za emisemi zabije auta na CNG. Přitom jsou klimaticky šetrnější než elektromobily od KarelF - Autor si toho moc o CNG nenastudoval. CNG VW...
KarelF
(neregistrovaný)
3. 6. 2020 8:43
Autor si toho moc o CNG nenastudoval.
CNG VW Touran, Fiat Doblo Panorama CNG. roční nájezd můj 60000 km drahá polovička 30000 km.
Úplně zaprvé 1 kg zemního plynu NENÍ A NIKDY NEBUDE 1 litr Benzínu nebo nafty. Takže cenu si vydělíme 1,4 to je koeficient přepočtu 1 kg cng na 1 litr. Tedy pokud stojí u mé nejbližší plničky 1kg 25,6 Kč v přepočtu na 1 litr je to 18,28 Kč.
Navíc neplatím silniční daň - osvobozeno, budu platit polovic za dálniční známku i to se počítá.
Elektromobil jen když se pokazí baterka je to finanční nesmysl.
Pro šetřílky můžete si koupit domácí plničku CNG 3 roky jedete na ceně jako u venkovní plničky, ale potom 0,3-0,5 Kč/1km podle toho jak máte nasmlouvanou přípojku plynu a cenu. To nemá ani na elektromobil.
Z praxe jednoduché v autech vozíme stále hlavně nářadí a materiál s tím bohužel normování spotřeby aut nikdy nepočítá. (řeči že se můžu vrátit na firmu nebo koupit je blbost vracení se zabere čas který mne bude stát víc než benzín nebo cng) Tedy papírová spotřeba 6 litrů/100 km při naloženém autě reálných 9 litrů/100km x 23,5 =2,115 kč/1km . To samé naložené auto CNG 6 kg/100km = 6*25,6/100=1,536 kč/1km. Rozdíl máme tedy 0,58 Kč/1km * průměrných 50000 km u nás doma je úspora 28950 Kč / rok.
Pokud ovšem budeme počítat s tím, že ceny benzínu jsou nyní extrém který dlouho nevydrží tak cena je obvykle tak 31 Kč. 9*31=279/100=2,79 Kč/1km. Rozdíl je pak 2,79-1,536=1,254 Kč/1 km při našich rodinných průměrných 50000 km je to pak za 1 rok 49998,464 Kč když to vezmete za 4 roky 199994 a za to mám třebas znovu to Doblo s nájezdem okolo 130000 km z bazaru.
Takže pro pravověrné LPGčkaře CNG má oktanové číslo někde nad 100 udává to například Benzina. LPG je někde okolo 75 oktanů. Jednoduše spočítáno. Takže LPG se promítne minimálně do spotřeby. Jel jsem v různých předváděčkách a na rovinu na komfort jízdy CNG, prostě LPG nikdy mít nebude. On i benzín je v CNG autě nutné zlo, vždyť má jen 95 oktanů :) .
Takže pane autore příště nastudujte více a lépe. CNG pro pracující lidi jezdící k klientům má určitě smysl a pro obyčejné lidi s nájezdem okolo 80-100 km denně dávají zase smysl menší auta kde se to pořád vyplatí také. To by si měl, ale každý spočítat sám návod tu koneckonců ode mne máte.
Jinak pokud by vám to nevyšlo tak za to fakt neručím moje spotřeba je moje spotřeba a tento přípěvek je jen informativní tak bych byl nerad za nějaké kamenování jste dospělí tak rozhodovat se musíte sami já se rozhodl a nelituji toho už 6 let.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Morávek
(neregistrovaný)
11. 8. 2020 17:49
Nevím jak u vás, ale já mám zkušenost s VW Touran TDi se spotřebou 4,5 - 5 nafty na sto. Teď mám VW Touran EcoFuel CNG, který má spotřebu 6,5 - 7kg cng. Takže když vezmu cenu 26 kč za plyn a 28 za naftu, tak to vychází 6,5 x 26 / 100 = 1,69/km u CNG a u TDi na 1,26/km. Výsledek tedy ukazuje 21500 kč ušetřených s TDi na nikoli s CNG na 50 000km. Porovnávám dvě stejná auta, podobný rok výroby, podobný styl jízdy a poměr městské a mimoměstské jízdy. Navíc jsem musel měnit karalizátor u cng to je oprava za pěkných 60 000, protože žádný díl není stejný jako na ostatních Touranech. Stále si myslím, že z pohledu ekologie, je CNG do města nejlepší volbou, ale díky politice to bude nejspíše stále dražší koníček.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat