Názory k článku Hon za emisemi zabije auta na CNG. Přitom jsou klimaticky šetrnější než elektromobily
Jan
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 14:37
A zatím co CBG bude v osobních automobilech tabu, Němci zavřou bezemistní jaderky a budou vyrábět elektřinu pálením ruského plynu hromadně. Tam CO2 a NOx nevadí.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
BMW
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 15:50
Je to jen strašení obyčejných lidí a vydělávání na bla bla bla článcích.....Kdyby to bylo tak hrozné, tak by kamionová doprava mela zrovna jezdit na CNG...... já se budu držet svích 3,0d V6 ;o)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 16:52
CNG zavrhl sám Brusel,který nařídil stáům v EU skončit s dobou hájení CNG a začít každoročně navyšovat daň na zemní plyn do aut.Tento rok to dělá 2,8 kč/kg a příští rok 2,4 kč/kg.Naše ČR využila této možnsoti vybrat prašule a dala na CNG tu nejvyšší dań,kterou EU nařídila.Provoz na naftu je v současnosti levnější než na CNG,které ztrácí díky každoročnímu zdražování na atraktivitě.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vencl
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 17:18
Ono, pokud máte tankovat za kilo plynu CNG kolem 28 - 29 korun, tak ať se na mě nikdo nezlobí, ale takové auto bych si v životě nekoupil. Zůstal bych u benzínu či nafty nadále. Tady je evidentní, že o ekologii vůbec nejde. Pokud budeme přemýšlet jako normální lidi, tak se musíte podivit nad tím, proč všechno co je ekologické stojí randály peněz a je nevýhodné pro lidi. Nemělo by to být opačně ? V tom okamžiku se to rozmůže a bude to všude.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zvoník
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 17:42
Vochcávat ceny s palivy jde jen do určité hranice. Pak se všechno zhroutí vždycky, protože lidé jsou jako stádo.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
kuk
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 18:49
Nadpis je dobrej blábol https://images03-www.oeamtc.at/Pressegrafik%2BLife%2BCycle%2BAnalyse.jpg/oeamtc-press-oneitem-slider/32.520.306
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Viktor Havel
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 19:52
A jako vždy se ignoruje fakt, že pohon LPG je jednodušší, levnější, čerpačky všude, ekologický stejně.......A jinak se smiřte s tím, že zelenej skok nevyjde.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
KarelF
(neregistrovaný)
3. 6. 2020 8:57
Pohon na LPG je vždy dodatečná zástavba a to i u továrních LPG. U továrních CNG je to konfigurace jako motor na naftu nebo benzín. Ekologii bych u LPG nechal na pokoji je to jen jiný stupeň frakce ropy. Čerpačky na LPG není to co to bývalo, hodně jich zmizelo. Čerpačky na CNG hodně moc jich přibylo aktuálně 206 k 3.6.2020 takže taky všude.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Maty
(neregistrovaný)
26. 3. 2020 20:05
Vzhledem k narůstající krizi díky pandemii nevěřím, že Brusel vydrží spřísňovat limity a nutit platit automobilky likvidační pokuty. Jinak podpora našeho státu ekologických aut je k smíchu nebo spíš k pláči - mínus 500 za dálniční známku auta na CNG a zdarma u elektro a slevy na parkování. Ve vyspělých zemích, kde jim jde alespoň trochu o ekologii se jedná o slevu při koupi v řádu desítek až stovek tisíc Kč.
Jinak k pořízení aut nafta, benzín nebo cng lze přihlížet s ohledem na ceny dlouhodobě a ne v aktuální době, kdy se neví jak dlouho vydrží. Je tu ještě další měřítko - jak dlouhé vzdálenosti se s autem jezdí. Dnes už nemají filtry pevných částic jen naftové, ale i benzínové motory. Motory na CNG ne....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
27. 3. 2020 10:34
Chcete, aby se lidi někam posunuli s nízkoemisními vozy? Tak slevte na Euro 5 a začněte prodávat modely určené pro východní trhy za nižší ceny př. nový Rapid s 1,5Mpi určený pro Rusko, nebo nové MPV od Renaultu za 150tKč pro Indii, atd.... Za tu cenu po tom mnoho lidí skočí a obnoví se tu vozový park určitě rychleji. Dát Čechovi plat 18tKč a nutit ho ekopokutami aby si koupil nízkoemisní auto je sprosté...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Zub
(neregistrovaný)
27. 3. 2020 11:20
Nevím jak CNG,
ale u obou Renultů spadly emise na STK po přepnutí na LPG na 0.
U VW je s LPG problém, ve vyšších otáčkách se vybodne řj na lambdu
a dostává zabrat kat a hlava (proto to tak jede :) )
Můj kat má 360t a výsledek na benzín je 12x lepší, než dolní limit z měření STK.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Von Lubeck
(neregistrovaný)
27. 3. 2020 17:05
Nu což, WV není jediná značka. Elektromobil, protože mám přírodu rád, si prostě nekoupím. Pá, pá, WV.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
St
(neregistrovaný)
28. 3. 2020 6:02
Snad EU na pozadí toho co se děje ve světě dá pohov se svou rádoby ekologickou politikou. Myslím, že všichni budeme mít v nejbližší době jiné problémy než honba za snižováním více méně neškodného CO2.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
kuk
(neregistrovaný)
28. 3. 2020 13:24
"Podle studie společnosti Joanneum Research, kterou si nechala zpracovat automobilová federace FIA a ADAC ji zveřejnil."
Lol. Z toho jsem si cvrknul do trenek. :)))))
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
KarelF
(neregistrovaný)
3. 6. 2020 8:43
Autor si toho moc o CNG nenastudoval.
CNG VW Touran, Fiat Doblo Panorama CNG. roční nájezd můj 60000 km drahá polovička 30000 km.
Úplně zaprvé 1 kg zemního plynu NENÍ A NIKDY NEBUDE 1 litr Benzínu nebo nafty. Takže cenu si vydělíme 1,4 to je koeficient přepočtu 1 kg cng na 1 litr. Tedy pokud stojí u mé nejbližší plničky 1kg 25,6 Kč v přepočtu na 1 litr je to 18,28 Kč.
Navíc neplatím silniční daň - osvobozeno, budu platit polovic za dálniční známku i to se počítá.
Elektromobil jen když se pokazí baterka je to finanční nesmysl.
Pro šetřílky můžete si koupit domácí plničku CNG 3 roky jedete na ceně jako u venkovní plničky, ale potom 0,3-0,5 Kč/1km podle toho jak máte nasmlouvanou přípojku plynu a cenu. To nemá ani na elektromobil.
Z praxe jednoduché v autech vozíme stále hlavně nářadí a materiál s tím bohužel normování spotřeby aut nikdy nepočítá. (řeči že se můžu vrátit na firmu nebo koupit je blbost vracení se zabere čas který mne bude stát víc než benzín nebo cng) Tedy papírová spotřeba 6 litrů/100 km při naloženém autě reálných 9 litrů/100km x 23,5 =2,115 kč/1km . To samé naložené auto CNG 6 kg/100km = 6*25,6/100=1,536 kč/1km. Rozdíl máme tedy 0,58 Kč/1km * průměrných 50000 km u nás doma je úspora 28950 Kč / rok.
Pokud ovšem budeme počítat s tím, že ceny benzínu jsou nyní extrém který dlouho nevydrží tak cena je obvykle tak 31 Kč. 9*31=279/100=2,79 Kč/1km. Rozdíl je pak 2,79-1,536=1,254 Kč/1 km při našich rodinných průměrných 50000 km je to pak za 1 rok 49998,464 Kč když to vezmete za 4 roky 199994 a za to mám třebas znovu to Doblo s nájezdem okolo 130000 km z bazaru.
Takže pro pravověrné LPGčkaře CNG má oktanové číslo někde nad 100 udává to například Benzina. LPG je někde okolo 75 oktanů. Jednoduše spočítáno. Takže LPG se promítne minimálně do spotřeby. Jel jsem v různých předváděčkách a na rovinu na komfort jízdy CNG, prostě LPG nikdy mít nebude. On i benzín je v CNG autě nutné zlo, vždyť má jen 95 oktanů :) .
Takže pane autore příště nastudujte více a lépe. CNG pro pracující lidi jezdící k klientům má určitě smysl a pro obyčejné lidi s nájezdem okolo 80-100 km denně dávají zase smysl menší auta kde se to pořád vyplatí také. To by si měl, ale každý spočítat sám návod tu koneckonců ode mne máte.
Jinak pokud by vám to nevyšlo tak za to fakt neručím moje spotřeba je moje spotřeba a tento přípěvek je jen informativní tak bych byl nerad za nějaké kamenování jste dospělí tak rozhodovat se musíte sami já se rozhodl a nelituji toho už 6 let.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří Morávek
(neregistrovaný)
11. 8. 2020 17:49
Nevím jak u vás, ale já mám zkušenost s VW Touran TDi se spotřebou 4,5 - 5 nafty na sto. Teď mám VW Touran EcoFuel CNG, který má spotřebu 6,5 - 7kg cng. Takže když vezmu cenu 26 kč za plyn a 28 za naftu, tak to vychází 6,5 x 26 / 100 = 1,69/km u CNG a u TDi na 1,26/km. Výsledek tedy ukazuje 21500 kč ušetřených s TDi na nikoli s CNG na 50 000km. Porovnávám dvě stejná auta, podobný rok výroby, podobný styl jízdy a poměr městské a mimoměstské jízdy. Navíc jsem musel měnit karalizátor u cng to je oprava za pěkných 60 000, protože žádný díl není stejný jako na ostatních Touranech. Stále si myslím, že z pohledu ekologie, je CNG do města nejlepší volbou, ale díky politice to bude nejspíše stále dražší koníček.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat