Zítra začíná festival rychlosti v Goodwoodu, na kterém se představí kromě jiného také Jaguar XE SV Project 8. Automobilka dnes vypustila do světa kompletní detaily. Nejde o nic menšího než o nejrychlejší model této značky určený pro běžný provoz, jaký jste si kdy mohli pořídit.
Doporučujeme: Jaguar F-Type SVR na Red Bull Ringu: Tři kola s kočkou
Základem je malý sedan XE, který ale prošel důkladnou proměnou. Přepracovaný design zahrnuje rozšířené blatníky (vzadu o poctivých 55 mm) tak, aby se do nich vešla dvacetipalcová a dost široká kola. Jiné jsou i nárazníky a nechybí ani pořádné křídlo. Nárazníky jsou karbonové, stejně jako přední blatníky, manuálně nastavitelný přední spoiler, kapota, zadní křídlo nebo zadní difuzor. Ten mimochodem ukrývá chladič oleje pro zadní aktivní diferenciál.
V interiéru opět najdeme karbon, samozřejmostí jsou sportovní sedadla, která dostala kvůli snížení hmotnosti rám vyrobený ze slitiny hořčíku. Jaguar nabídne dvě verze. Jednu standardní a druhou okruhovou. V případě okruhové varianty najdete uvnitř pouze přední sedadla. Ta jsou kvůli dalšímu snížení hmotnosti karbonová a osazená čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Na místě zadních sedadel je bezpečnostní rám.
Velké věci se udály také pod kapotou. Tam se sice ukrývá dnes už dobře známý kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, Jaguar ho ale dosud ještě nikdy nenaladil na tak vysoký výkon. V případě XE SV Project 8 má parametry 441 kW (600 k) a 700 Nm. Převodovka je automatická, osmiválec pohání obě nápravy. Podle předběžných údajů by měl vůz zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,7 s a maximální rychlost by měla dosahovat 322 km/h. O patřičný zvuk (a že ostré Jaguary dokážou udělat pořádný „kravál“) se stará titanový výfuk s aktivní klapkou. Vzadu najdeme dvě dvojité koncovky, přičemž průměr každé je bezmála devět centimetrů.
Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace S — Anglický rychlík
Úpravy na podvozku zahrnují například větší stabilizátory, nové klouby, nebo dokonce keramická ložiska. Ta mají snížit neodpruženou hmotnost o necelý jeden kilogram a Jaguar je nasazuje u svých silničních modelů vůbec poprvé. Brzdy jsou karbon-keramické. Přední kotouče mají 400 mm a pracují se šestipístkovými třmeny. Vzadu pak najdeme kotouče o velikosti 396 mm a třmeny s jedním pístkem. Dvacetipalcové kované disky jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 vpředu o velikosti 235/35 R20, respektive 305/30 R20 vzadu.
Také v této specialitě můžete mít multimediální systém, myslelo se i na konektivitu a tak podobně, ale to vás snad ani nemůže zajímat. Důležitější je fakt, že Jaguar bude stavět svůj dosud nejrychlejší silniční model ručně, přičemž má v plánu pouze 300 exemplářů. Cena startuje v přepočtu částkou 4,5 milionu korun.
V akci se představí Jaguar XE SV Project 8 tento pátek, kdy na trať v Goodwoodu vyrazí dvoumístné okruhové provedení.