Výměna motoru za výkonnější, takzvaný „swap“, je v Americe mimořádně populární záležitost. V zemi neomezených možností tak můžete pod kapotou svého auta nacpat takřka vše. Jedním z nejoblíbenějších motorů na přestavbu je rozhodně kompresorem přeplňovaný motor 6,2 V8 Hellcat.
Protože se prodává jako kit ve dřevěné bedně, tzv. „crate engine“, lze ho najít pod kapotami nejrůznějších typů aut (možná si vzpomenete na nedávno představený Jeep Grand Wagoneer z rou 1989). Nový Jeep Gladiator nevyjímaje. Krátce po uvedení na trh si ho vzala na paškál společnost Hennessey Performance:
Není však sama, kdo umí pod jeho kapotu namontovat motor Hellcat.
Floridská tuningová firma TR3 Performance, která se normálně soustředí na úpravu exotických automobilů, se na přání jednoho ze svých zákazníků pustila do přestavby Jeepu Gladiator. A výsledek je fenomenální.
Zcela nový Gladiator se základním motorem 3,6 V6 Pentastar dostal víc než „jen“ 700koňový Hellcat. Veškerou terénní výbavu jako například pevnostní nárazníky či tažné háky dodala slavná firma DV8 Offroad. Zajímavostí je zadní pevnostní nárazník se zabudovaným navijákem, který lze přes systém kladek používat také vpředu.
Podvozek je zvýšený o 2,5palce a využívá tlumičů firmy Fox. Díky tomu se do podběhu vejdou 17palcová kola s 35palcovými terénními pneumatikami Mickey Thompson Baja MTZP3. Motor má na zakázku vyrobený výfuk Magnaflow a vylepšený palivový systém, který je schopně „tlačit“ větší množství paliva.