Gebrüder Weiss přidává nové nákladní vozy na LNG

1 nový názor
Autor: Redakce

Společnost Gebrüder Weiss od počátku roku 2020 používá dva nákladní vozy poháněné zkapalněným zemním plynem (LNG - Liquefied Natural Gas). Vozidla jezdí denně na trase mezi německým Löhne a rakouským Salzburkem.

„Za jeden rok by nasazení kamionů mělo omezit emise oxidu uhličitého přibližně o 53 tun. V Gebrüder Weiss nyní používáme celkem pět nákladních vozidel na plyn a do budoucna budou přibývat další,“ říká ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR Jan Kodada.

Zkapalněný zemní plyn se vyznačuje velmi vysokou hustotu energie a je výrazně méně škodlivý vůči životnímu prostředí. V porovnání s běžnou motorovou naftou se emise sníží na minimum, což je výhodné především ve městech s velkým objemem provozu. Ve srovnání s naftou jsou emise oxidu dusnatého nižší o 70 %, emise nemetanových uhlovodíků o 90 % a emise pevných částic na 99 %.

Vozy poháněné zemním zkapalněným plynem mají dojezd až 1600 km. Síť čerpacích stanic pro LNG je ovšem v Evropě stále nedostatečná. To by se mělo v dohledné době změnit, odpovědné evropské orgány totiž vnímají výhody využívání zemního plynu v dopravě, a proto podporují budování této sítě. Do roku 2025 plánují její rozšíření, a to tak, aby umožnila tankování každých 400 km.

„Možnosti tankování LNG jsou nyní velmi omezující. Například na námi využívané trase jsou pouze dvě čerpací stanice a zastávky u nich se musí dobře naplánovat. Kromě tohoto malého nedostatku jsme s provozem obou vozidel velmi spokojeni,“ říká oblastní manažer mezinárodních přeprav GW v Salcburku Erich Parth.

Vladimir (neregistrovaný)
Chápu, proč to firmy dělají. Možná je to i cesta do budoucnosti. Nicméně já pořád dávám přednost klasice jako je třeba toto: https://www.truckcentre.com/nakladni-vozy/nakladni-vozy-nad-7-5t/1990-iveco-ml-120-e-22-eurocargo-skov-nstavba/?step=4 ;-)
  • Našli jste v článku chybu?