[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Ano, velmi dobře víme, že Lada Niva je off-roadová ikona, která v terénu přejede téměř vše
-
Jenže život není jen terén. Při obyčejném denním soužití má Niva určitá specifika
-
Je vlastně docela hezké, že si i v roce 2017 můžete za celkem přijatelné peníze pořídit zcela nového veterána
Do redakce se nám na krátkou chvíli dostavila Lada Niva. Ono se to nezdá, ale jde o docela speciální událost. V záplavě všech možných crossoverů a SUV, která si na terénní auta pouze hrají, je možnost otestovat čistokrevný off-road dnes už opravdu ojedinělá. Většinu času jsme proto během testu strávili na nezpevněných cestách, jenže život není pouze terén.
I Nivu občas člověk použije jako obyčejné auto a pak naplno vyniknou v dnešní době u nového automobilu poněkud netradiční drobnosti. Lada 4x4, jak zní aktuální oficiální název vozu, má zkrátka jistá specifika. O co jde, to si můžete prohlédnout v přiložené galerii.
Doporučujeme: Lada slaví 40. výročí modelu Niva speciální edicí limitovanou na 1977 exemplářů
Ne, nechceme Ladu 4x4 kritizovat za věci, které k ní jednoduše patří. Jen jsme chtěli ukázat, co také přináší obyčejné používání ruské terénní legendy. Někdy je to úsměvné (třeba otočný ovladač regulující intenzitu klimatizace, která stejně v praxi působí spíše dojmem vypnuto/zapnuto), jindy roztomilé (jako například malinkaté klíčky a retro čalounění stropu) a někdy lehce otravné (jako manuální převodovka, kde u zcela nového auta hledáte zpátečku).
Mimochodem, až překvapivě hodně lidí se za touto Nivou ohlíželo. Těžko říci, zda si mysleli, že jde o čerstvě zrenovovaného veterána, nebo za tím stála pouze netypická karoserie pick-up. Každopádně to byly zajímavé tři testovací dny.