Vlákno názorů k článku Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km od Vaclav - Diesel, vzhledem k ceně náhradních dílů motoru a...

Vaclav (neregistrovaný)
Diesel, vzhledem k ceně náhradních dílů motoru a ceně filtru pevných částic atd, se nemůže v dnešní době vyplatit. Navíc to vypadá že automobilky přestanou diesely vyrábět tím pádem bude min dieselu a bude dražší nafta jak benzín
Jakub (neregistrovaný)
Benzínové motory dnes používají techniku dieselových, viz. články o kompresních poměrech a vstřikovacích tlacích u přímo vstřikových benzínových motorů, které jsou dnes nejčastější. Benzín stejně jako diesel dneska používá turbo a složitost celého motoru je již skoro stejná. Dieselový motor má větší účinnost a aby se mu benzínový přiblížil, tak musí používat velmi podobnou techniku. Co se týče filtru pevných částic, tak nové benzínové motory už i od VW jej začínají používat a do budoucna je budou používat všichni. Počítá se s nimi od příštích let. Jízdní projev naftového motoru, který díky vyššímu kroutícímu momentu je schopen lépe zrychlovat a táhnout od malých otáček, prozatím benzínový motor nedokázal dohnat. Benzínový motor má nejmenší účinnost a tudíž i spotřebu právě při rozjezdech a malých otáčkách. Tento neduh by měly odstranit hybridy, kdy se na rozjezdy použije elektromotor. Ten má naopak maximální kroutící moment téměř od minimálních otáček a dojde tak k nahrazování výkonové díry u benzínových motorů. Potom to bude mít smysl a spotřeba benzínových motorů se přiblíží těm naftovým. Háček je ale v tom, že benzínové motory používají všechny neduhy naftových motorů a ještě k nim přibudou problémy s elektromotory.