Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
Radek (neregistrovaný)
Kdyz to tak tady procitam,tak si myslim ze pravdu tady ma tak trochu kazdej...nekdo je zaritej benzinak a nekdo neda dopustit na tdi,samozrejme pak tu vzdy vyzdvihuje nevyhody nenavideneho paliva.....sam jsem mel nekolik vozu s benzinem a jednou octavii 1 tdi 4x4,ted mam tu samou akorat 2.0 mpi....a jelikoz sem tim padem mel moznost porovnat dve identicka auta s tdi a mpi,tak popravde sam nevim jestli jedno nebo druhe...tdi melo super spotrebu hlavne na dalkach I ve meste,benzin zere jak prokoplej,rozdil v najezdu na plnou nadrz (obe auta maj 63L) je zhruba 200km at uz ve meste nebo mimo.I pres vyssi vykon I objem mpi nedokaze tak razantne tahat,je takovy mdli nez se zacne neco dit...a porekadlo , ze objem turbem nenahradis neni asi na miste.aby se ten benzim vyrovnal tomu tdi musel by mit mnohem vyssi objem I vykon a kroutak a to uz neni adekvatni porovnani.MPI ma 85 kw a 170 nm, TDI 74 kw ale 240 nm a to je ten rozdil,navic to mpi trochu zabiji I ten 5q, tdi ma 6q.....do toho benzinu sem sel hlavne kvuli malemu najezdu hlavne na kratkych jizdach (cca 10 - 15 tis / rok)...a taky kvuli tomu ze je to starej jednoduchej motor kde se nema nic moc co drahyho pokazit..... a v tom je taky mozna ten zakopanej pes....dve identicky auta stejne generace,ale dva rozdilne motory ,ktere od sebe deli nekolik dlouhych let,co se doby vyvinu tyce a tim se dostavame ne problem ,ktery tu nekdo nakousl,a to ten ze moderni benziny pouzivaj stejnou techniku jako diesly a tim padem budou stejne choulostivy a narocny na servis jako diesl...akorat ze jsou pomerne mlade a tudis nejsou jeste tak proflakle problemy jako u soucasnych treba tdicek,tak to nikdo nesrovnava a poukazuje na jednoduchost benzinu,ale to je chyba jak uz sem psal o generacnim rozdilu ve vyvoji...diesli jsou ve vyvoji dal a to co maj za sebou ted teprve ceka na ty tsi atd a to se vsemi problemy jako meli diesli....samozrejme jedna "vyhoda" tu pro moderni benziny je a to ta ze z principu nebudou mit takove porce km jak D (alespon pro zatim) a tudiz I ty potencialni zavady se tim padem oddali a nebude se o nich tolik vedet........necht kazdy preferuje co mu voni, ja za sebe muzu rict jen to,ze sem vzdy preferoval benzim,ale po zkusenostec z dieslem uz to tak jednoznacne nevidim....benzinove motory dnesni doby dohanej D ve spotrebe,vykonu I kroutaku,ale kvuli nutnosti slozitych komponentu bohuzel I s drahym a narocnym servisem,ktery bude casem nevyhnutelny.....proto uzivejme si stara dobra tdi s rotackama a mpi a jim pobne kusy z poradneho zeleza kde se opravdu nemelo co pokazit,pac za par let to bude historie a takove motory uz nikdo nikdy nevyrobi a nase deti na ne budou chodit koukat do muzea...proto si takovychto aut uzivejte a kupujte dokud je co......necht si kazdy udela svuj obrazek,toto tema je nekonecne na tisice hodin debat, kde ma tu svou pravdu v podstate kazdy....preji pekny den