M (neregistrovaný)
Toto srovnání je vcelku k ničemu. Sami píšete že tabulkové spotřeby jsou nesmysl, ale použijete je pro výpočet. Pak je ale i celý výpočet nesmyslný a nedává skutečnou představu o výhodnosti. Když už to chcete porovnávat, použijte průměrné hodnoty skutečných uživatelů, třeba spritmonitor.de a podobně. Pak bude váš článek dávat smysl.
Paseo (neregistrovaný)
Toto srovnání je zcela neadekvátní, z praxe vím že TDI v Superbu jezdí v běžném provozu za 5,0 l nafty ale to samé auto s 1.6 benzínem i když je papírově uvedeno 6,2 l tak skutečnost je kolem 7,6 l. A u čistě městského provozu může být rozdíl až 3,5 l. Po druhé stránce pokud se podíváme na rekordy v počtu najetých kilometrů jedním autem, tak tam benzín určitě nenajdete.
Jakub (neregistrovaný)
Benzínové motory dnes používají techniku dieselových, viz. články o kompresních poměrech a vstřikovacích tlacích u přímo vstřikových benzínových motorů, které jsou dnes nejčastější. Benzín stejně jako diesel dneska používá turbo a složitost celého motoru je již skoro stejná. Dieselový motor má větší účinnost a aby se mu benzínový přiblížil, tak musí používat velmi podobnou techniku. Co se týče filtru pevných částic, tak nové benzínové motory už i od VW jej začínají používat a do budoucna je budou používat všichni. Počítá se s nimi od příštích let. Jízdní projev naftového motoru, který díky vyššímu kroutícímu momentu je schopen lépe zrychlovat a táhnout od malých otáček, prozatím benzínový motor nedokázal dohnat. Benzínový motor má nejmenší účinnost a tudíž i spotřebu právě při rozjezdech a malých otáčkách. Tento neduh by měly odstranit hybridy, kdy se na rozjezdy použije elektromotor. Ten má naopak maximální kroutící moment téměř od minimálních otáček a dojde tak k nahrazování výkonové díry u benzínových motorů. Potom to bude mít smysl a spotřeba benzínových motorů se přiblíží těm naftovým. Háček je ale v tom, že benzínové motory používají všechny neduhy naftových motorů a ještě k nim přibudou problémy s elektromotory.
Z (neregistrovaný)
Většinou se k obdobným článkům nevyjadřuji, protože jsou zavádějící a nesmyslné, ale tentokrát už mi to nedá. Autor opakovaně brojí v poslední době proti naftovým autům, zřejmě aby byl IN. Vrcholem nesmyslnosti je pak vycházet ve srovnání s tabulkovými spotřebami. Realita je úplně jinde... Sám vlastním 3 naftová auta, 1,9 SDI, 1,9 TDI, 2.0 TDI a o benzínu nechci ani slyšet a proč? Protože jezdím na dálnici a zde jsou rozdíly propastné, zatím co velmi svižnou jízdou se Sharanem 1,9 TDI, 110 kW mám reálnou spotřebu 7,3 L nafty, u benzínového motoru (je jedno jaký) u podobně velkého auta se pod 10 L nedostanete, u Golfu 2.0 TDI je rozdíl samozřejmě větší. Fabia 1,9 SDI je pak moje pracovní auto, které má spotřebu na dálnici 4,5L nafty, což je z říše snů... Tolik proklamované opravy a jejich náročnost jsou mýtem - dohromady mají auta skoro 1.mil km a měnil jsem pouze dvouhmotý setrvačník za 9.000,- Kč. Benzínová auta (naposledy Toyota Auris 1,6) v dálničním a svižnějším provozu zcela (z pohledu spotřeby) selhávají - u Toyoty podstatně pomalejší jízdou (v průměru cca 30 km/h) než s Golfem jsem měl průměrnou spotřebu 8,9L benzínu, takže šla z domu. PS: filtr pevných částic se u VW dá vyčistit za 500,- Kč Já osobně na tyhle trendy kašlu a jedu do Němec pro A6 3.0 TDI, dokud jsou...
(neregistrovaný)
Měl jsem turana 1,9 tdi spotřeba dlouhodobá za pět let 5,8 L nafty ,momentálně již rok sportsvana 1,4 tsi a spotřeba po roce při stejném stylu jízdy světe div se 5,6 L benzínu za rok jezdím 15 000 km tudíž nafta by se mi nevyplatila a to ticho v autě je k nezaplacení a v zimně teplíčko po ujeti 1 km.
Z (neregistrovaný)
Promiň, ale tohle je přesně informace, které nevěřím. Ve firmě máme pouze benzínová auta, kde jsou pečlivě vedené knihy jízd a nejlépe se spotřebou je na tom Octavia II, 1,6 s kombinovanou (více město) spotřebou 7,94L/100 km, přeplňované motory 1,2 TSI mají spotřebu nad 8L a 1,4 TSI se přibližuje 9L, 2.0 TSI (které mi bohužel nepůjčují) mají kolem 10 L benzínu, takže....
Mike (neregistrovaný)
Zalezi jak kdo jezdi. Pokud s benzinem jedete dalnici 120km/h pianko a ve meste babiccinou nohou, tak se na tech 6.5/100 dostanete, ale s dieslem na to muzete slapat a furt to bude do 7L. Mel jsem 1.4i v malem aute, pak 1.8T v Octavce a ted 4.4 V8 v BMW. S tim malym jsem jezdil kolem 7.5L, s octou prumer 8.5L (rekord byl 5,9 z Prahy do Brna) a ted jezdim za 10, ale taky mam vykonu na rozdavani (rekord snad kolem 8.3 dalnice v klidu). S benzinem se proste svizne za malo jezdit neda.
Jiří Němčanský (neregistrovaný)
Hele chlapi z diskuse jasně vyplývá, že ti co mají TDi blikaj, trouběj a předjíždějí ty s i nebo TSi, protože tihle se bojej na to šlápnout, aby ta spotřeba nebyla s virem v peněžence. Já sám mám Octavii 1,9 TDi 77kW, 6 st.. V Květnu jsme dali Norsko 1.874 km tam a pak to samé zpět já za 5,6 lt./100 km a kolega se Superbem 2,0 TDi 110 kW, 6st. za 5,4 lt/100 km. Podotýkám, že v autech sedělo vždy 4 ks 100kg chlapů se 4 bednami jídla, taškami a futrálem na střeše s verkcajkem. Zkrátka naložený nalimit a možná i za ním. Jeli jsme rychlostní limity v D, ve S a N cca 100 km/h. Já ročně jezdím 35 - 40 tis.km tak mám diesel, žena má Fokuse 1,6 ročně najede cca 8 tis.km se spotřebou 8,9 lt/100km. A vo tom to je. Měl jsem půjčenýho Rapida 1,2 TSi a abych měl spotřebu 5,5 lt to by mě bolel hodně kotník tak jsem jezdil mezi 7-8 lt a ne za 4,5 lt s 1,6 TDi. Ale ta tabulka nahoře je k ničemu, protože evropská klasifikace je všechno jen ne dobrá. Je to ostudné.
Honza (neregistrovaný)
Vše vystihuje věta: "Nezohledňujeme pojištění, servis, povinné ručení, amortizaci a podobně." Tabulky jsou hezká věc, ale realita je taková, že jakákoliv rentabilita dieselů skončila auty kolem roku 2005, kdy se místo jednoduchých rotačních čerpadel prosadily PD/CR, kdy elektronika je tak "chytrá", že nelze odstavit EGR, kdy je postupně ve všem zaveden DPF, kdy místo bytelných motorů-ingotů se dělají motorky... A dalo by se pokračovat. Zkrátka reálné provozní náklady a ceny za opravy dělají z dieselů kasičku, kde se krapet nižší spotřeba neoplatí běžnému řidiči prakticky nikdy. Sám mám nájezd kolem 5,5 tis, někdy i 6 měsíčně a jsem velmi rád, že pod kapotou vrní atmosferický třílitr benzín.
Radek (neregistrovaný)
Kdyz to tak tady procitam,tak si myslim ze pravdu tady ma tak trochu kazdej...nekdo je zaritej benzinak a nekdo neda dopustit na tdi,samozrejme pak tu vzdy vyzdvihuje nevyhody nenavideneho paliva.....sam jsem mel nekolik vozu s benzinem a jednou octavii 1 tdi 4x4,ted mam tu samou akorat 2.0 mpi....a jelikoz sem tim padem mel moznost porovnat dve identicka auta s tdi a mpi,tak popravde sam nevim jestli jedno nebo druhe...tdi melo super spotrebu hlavne na dalkach I ve meste,benzin zere jak prokoplej,rozdil v najezdu na plnou nadrz (obe auta maj 63L) je zhruba 200km at uz ve meste nebo mimo.I pres vyssi vykon I objem mpi nedokaze tak razantne tahat,je takovy mdli nez se zacne neco dit...a porekadlo , ze objem turbem nenahradis neni asi na miste.aby se ten benzim vyrovnal tomu tdi musel by mit mnohem vyssi objem I vykon a kroutak a to uz neni adekvatni porovnani.MPI ma 85 kw a 170 nm, TDI 74 kw ale 240 nm a to je ten rozdil,navic to mpi trochu zabiji I ten 5q, tdi ma 6q.....do toho benzinu sem sel hlavne kvuli malemu najezdu hlavne na kratkych jizdach (cca 10 - 15 tis / rok)...a taky kvuli tomu ze je to starej jednoduchej motor kde se nema nic moc co drahyho pokazit..... a v tom je taky mozna ten zakopanej pes....dve identicky auta stejne generace,ale dva rozdilne motory ,ktere od sebe deli nekolik dlouhych let,co se doby vyvinu tyce a tim se dostavame ne problem ,ktery tu nekdo nakousl,a to ten ze moderni benziny pouzivaj stejnou techniku jako diesly a tim padem budou stejne choulostivy a narocny na servis jako diesl...akorat ze jsou pomerne mlade a tudis nejsou jeste tak proflakle problemy jako u soucasnych treba tdicek,tak to nikdo nesrovnava a poukazuje na jednoduchost benzinu,ale to je chyba jak uz sem psal o generacnim rozdilu ve vyvoji...diesli jsou ve vyvoji dal a to co maj za sebou ted teprve ceka na ty tsi atd a to se vsemi problemy jako meli diesli....samozrejme jedna "vyhoda" tu pro moderni benziny je a to ta ze z principu nebudou mit takove porce km jak D (alespon pro zatim) a tudiz I ty potencialni zavady se tim padem oddali a nebude se o nich tolik vedet........necht kazdy preferuje co mu voni, ja za sebe muzu rict jen to,ze sem vzdy preferoval benzim,ale po zkusenostec z dieslem uz to tak jednoznacne nevidim....benzinove motory dnesni doby dohanej D ve spotrebe,vykonu I kroutaku,ale kvuli nutnosti slozitych komponentu bohuzel I s drahym a narocnym servisem,ktery bude casem nevyhnutelny.....proto uzivejme si stara dobra tdi s rotackama a mpi a jim pobne kusy z poradneho zeleza kde se opravdu nemelo co pokazit,pac za par let to bude historie a takove motory uz nikdo nikdy nevyrobi a nase deti na ne budou chodit koukat do muzea...proto si takovychto aut uzivejte a kupujte dokud je co......necht si kazdy udela svuj obrazek,toto tema je nekonecne na tisice hodin debat, kde ma tu svou pravdu v podstate kazdy....preji pekny den
PremekC (neregistrovaný)
Už vidím ty reakce:-) Před několika lety jsme najeli přes 5000 km po národních parcích USA a Kanady, 4 dospělí a kempingová bagáž. Spotřeba benzínu lehce přes 8 l/100, protože jsme se dělili o náklady, tak jsme vše zapisovali, tak žádné baj-voko měření. Měli jsme půjčené Ford Crown Victoria 4.6 V8, to je to veliké auto, co s ním jezdili policajti, samozřejmě automat. Vtip je v tom, že jsme jezdili podle jejich přísných předpisů a vyhýbali se městům, co to šlo. Spotřebu lze ovlivnit způsobem jízdy, pochopitelně, kdybychom tomu šlapali na krk, jako na německé dálnici, tak jedeme za dvojnásobek. Ještě připomínám, že tam se jezdí na nízkooktanové benzíny, tady se už takové aní neprodávají.
Vladimír (neregistrovaný)
Škoda Fabia - benzín ...spotřeba 4,4 ???? Jakej motor ? To bych chtěl vidět měření na DE dalnici a nikdy jsem nešel pod 5,6 l a to s dvojkovou fabkou 1.4 MPI rychlost 110-120 km/h se stejnou fabkou v TDI 1,4 jsem to jezdil za 3,4 l ve stejné rychlosti tohle fakt napsal nějakej "Eman" měl jsem jak benzíny tak naftaky nestraním ani jednem ....vždycky jsem měl spotřebu pod 7,5 l s každým autem....ale tenhle článek je fakt blbost. Autor je úplně na jiný planetě na planetě kde auta roztlacuje Fred Flinstoun
Tomáš (neregistrovaný)
Nesouhlasím s tím, že by tabulkové spotřeby byly vždy zcela mimo. Sám jezdím s tím neslavným TSI a kombinovaná spotřeba je někde kolem 7l/100 km, tabulkově 7,3l/100 km. Stačí nejezdit brzda/plyn a dodržovat limity (50/90/130).. na což se u služebáku obecně dost sere, v Německu si každej zkusí kolik to jede a pak nadáváme.
Jarda (neregistrovaný)
1.4 TSI 140K..VW Touran...spotřeba v průměru město 8.5 mimo město 7-7.5 ! Diesel TDI 140k v SUV VW Tiguan žere o cca 2 liry méně.