Galerie: Škoda Superb oslavuje milion kusů. Podívejte se na všechny generace

27.04.2017
6 nových názorů
Autor: Mark Bean

  • Škoda oslavuje milion vyrobených Superbů

  • Aktuální třetí generace už oslovila čtvrt milionu zákazníků

  • Nejúspěšnější byla druhé generace, prodalo se jí 618 500 kusů

  • Jméno Superb se poprvé objevilo na voze Škoda v roce 1934

Škoda Superb má důvod slavit. Už se vyrobil jeden milion aut tohoto jména a například poslední generace, uvedená na trh v březnu 2015, oslovila už čtvrt milionu zákazníků. První generace Superbu se vyráběla od dubna 2001 a prodalo se jí 136 100 kusů, druhá generace vyráběná mezi lety 2008 a 2015 oslovila 618 500 kupujících.

Jméno Superb se na voze Škoda poprvé objevilo už v roce 1934, kdy tak byl pojmenován větší luxusní vůz tehdy ještě československé značky. Po druhé světové válce se s výrobou prvního Superbu pokračovalo až do roku 1949. Nejsilnější osmiválcové provedení mělo výkon 100 koní. Celkem se vyrobilo 2520 prvních Superbů.

Doporučujeme: Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda

První generace novodobého Superbu začala svou pouť v prosinci 2001. Byla to první novodobá škodovka s více než čtyřválcovým motorem. Superb dostal koncernové motory 2.5 TDI V6 a benzinový 2.8 V6. Na rozdíl od svých dvou nástupců se první novodobý Superb neprodával v karoserii kombi.

Druhá generace se prodávala od března 2008. Přešla na novější platformu s motorem vpředu napříč, z nabídky zmizel naftový šestiválec. Vrcholné benzinové provedení si ale šest válců ponechalo, motor 3.6 FSI dělal ze Superbu nejrychlejší a nejlépe akcelerující škodovku své doby.

Třetí generace moderního Superbu využívá novou koncernovou platformu MQB, stejnou jako třeba Volkswagen Passat. Z nabídky vypadl šestiválec, ale vrcholné provedení s motorem 2.0 TSI posílilo na výkon 206 kW (280 k). S nejvyšší rychlostí 250 km/h a akcelerací 0-100 km/h za 5,8 s je to rovněž aktuálně nejrychlejší a nejvýkonnější produkční vůz značky Škoda.

Otevřít tiskovou zprávu

Jarek (neregistrovaný)
Taky mám SUPERB řady II s motorm 3,6 Fsi. Svezení je to opravdu skvělé, interiér výtečně odhlučněný, všechny díly krásně a pevně slícované. Všude, především pak vzadu spousty prostoru pro cestující. O převodovce DSG ani nevím, jak krásně řadí, a výkonu atmosférického motoru s čipovou sadou 218 kw nelze snad vůbec nic vytknout. Jsou tu ovšem mínusy v podobě velmi vysoké pořizovcí ceny, rozmařilé spotřeby a nutnosti tankovat benzín 98 oktanů a více. Ani servisní služby autorizovaného servisu nejsou zrovna laciné, nicméně s vědomím těchto záporů jsem si ho kupoval. Proto jen konstatuji - nestěžuji si. Oproti Oktávii II s motorem 1,6 Fsi je to opravdu dynamický skok do úplně jiníé ligy. Bohužel pro Škodovku, světem lítá i spousta mnohem lepších vozů...
Nuny (neregistrovaný)
No ja mohu rict jen to, ze jsem nikdy nechtěl skodovku. Ale pote co si koupila manzelka octavii, tak jsem tomu prisel na chut. Vse jednoduse ale ucelne vyrobene a vse funguje ...takze ma volba pak superba 2, moc dobre auto. To pohodli, klidny a tichy . A ze mohu porovnavat, neb jsem mel moznost vyzkouset hodne znacek
Halagos (neregistrovaný)
Škoda neskutečně drahá . Chtějí i příplatek za zadní stěrač.Směšná automobilka.
Milán (neregistrovaný)
Dobrej šrot. Superb 1 byl můj nejhorší kup, Škodovku už nikdy!
Mlode (neregistrovaný)
Volvo je Volvo....a škodovka je koloběžka za drahé peníze......
  • Našli jste v článku chybu?