Názory k článku Galerie: Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017) aneb 30 let vývoje za volantem
Honza
(neregistrovaný)
12. 4. 2017 8:38
Kdykoliv čtyřokou octavii vidím, směju se. O 1.0 motorku škoda mluvit. Takový pidimotorek patří do motorky či zahradního traktůrku, ne do tak velkého auta. Ale pro účel, aby se to vysypalo s koncem záruky, ideál... A jako možný trest pro pracovníka může být přidělení tohoto krámu jako služebního auta velmi významný...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Karel
(neregistrovaný)
12. 4. 2017 14:53
Průměrný plat 3100 v roce 1989, to je opravdu myšleno čistého? Přijde mi to moc.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Hanys
(neregistrovaný)
12. 4. 2017 17:25
43kw Favorit zrychlil z 0-100km/h za 15s. A spotřeba se udává kombinovaná… Jinak je zajímavé, že kdysi se spotřeba nadhodnocovala, dnes je tomu právě naopak :-(
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Bretislav Cernik
(neregistrovaný)
13. 4. 2017 0:16
A maximalka byla 150km/h vykon 46kw. Aspon podle technicaku. Ale zvladal i vic. Tedy 136-ka
A oproti napriklad 3valcove fabce coz je pravy nastupce favoritu a felicie mel rozumnou krivku krouticiho momentu.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan
(neregistrovaný)
13. 4. 2017 15:44
nemůžu si pomoct, ta oktávka je zprzněná...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Honza
(neregistrovaný)
14. 4. 2017 16:42
Plkat o tom, jak staré bylo lepší, nové není, nebudu. Nová Oct. zatím jezdí fajn, staré fáčko bylo stvořeno pro půl generace, Oct. III je tak na dva roky. :/ Největší lež je spotřeba - resp. způsob jejího měření. Rozumnej řidič s fáčkem běžně jezdil mezi 6-7 litry. Když se HODNĚ posnažil, vykouzlil i 5l/100km (teda my takto jezdili se stodvácou 5q). S novou oktávkou jsou to ale úplně stejné hodnoty.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
M
(neregistrovaný)
15. 4. 2017 21:10
Uvadet spotrebu 120 km/h vs kombinovanou je dost nefer.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
vojta
(neregistrovaný)
16. 4. 2017 1:19
Fačko je proste lepši spolehlivějši
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Flos
(neregistrovaný)
16. 4. 2017 13:14
Favorit a potom Forman přišel přesně na čas, krátce na to byla revoluce a pro plno živnostníků šlo o auto které jim rozjelo podnikání. Auto bylo jednoduše udržovatelné a uvezlo daleko víc než kolik bylo udáváno. Na tu dobu nejezdil tak špatně a zvládal držet krok s podobnými auty. Měl jsem Formana a vzpomínám na něj v dobrém, byl hodně čitelný v chování na silnici, opravy za pár korun, jen jsem vozil snímač otáček ten mi pravidelně odcházel ale najezdil jsem s ním opravdu hodně byly časy kdy to bylo 10tis měsíčně po Německu a šéf nechápal že s tím autem nic není a pořád jezdí a ještě toho tolik uveze (objem kufru). To auto uvezlo paletu kočkolitu a to bylo asi 900kg :).
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
18. 4. 2017 10:20
Některé favority dosud jezdí. Bude za třicel let jezdit i tato litrová oktávka?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan Strejc
(neregistrovaný)
18. 4. 2017 13:29
Měl jsem Škodu 125L a ta měla v techničáku maximálku 150 km/ hod. a spotřebu nižší.... takže trošku nepravdivé údaje zcela jistě u Favorita...
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
hovna
(neregistrovaný)
18. 4. 2017 22:05
Údaje Favoritu v tabulce odpovídají verzi 135le
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
pospec
(neregistrovaný)
24. 4. 2017 16:07
Proč tohle dělají? reklama na oktávku jako obvykle?
tak jednak fako by se mělo srovnávat se základní verzí fabie 1,0 a tam už to tak jednoznačně nevyzní, v podstatě spíš ostuda, že za 30 let vývoje prodávají něco s menším prostorem a ještě bídnějším motorem než tehdy
no a druhak ty údaje jsou úplný bulshit, 135 kmh měla maximálku škoda 105 l, fáčko jelo v pohodě 150, dobře zajeté kousky i 160, žralo to kolem 7 ( a oktávka teda určitě nejezdí za 4,5, to je mokrý sen) a stovku měl tuším za 14. No a nikdo nezmiňuje podstatnou věc - vnitřní prostor, tam bylo místa jak dnes v autech o 2 třídy výš.
Zamozřejmě jsou moderní auta lepší, ale ten pokrok není zas tak divoký, jak naznačují, proto těch fáček taky ještě kopec jezdí po silnicích.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Diego
(neregistrovaný)
25. 4. 2017 6:29
Favorit jezdil mnohem rychleji než 135km/h..... Bylo to moje první auto před 9 lety, teď jsem se posunul na Felicii, tyhle auta jsou nedocenitelné co se týče servisu, protože to co mě bude stát celá generálka auta, za to uděláte na Octavii, kotouče, ramena, a náplně....
Ale zpět k rychlosti, při tachometrovich 180km/h navigace ukazovala 156km/h...
Bylo to nejlepší auto.... Kord při koupi od důchodce při stavu tachometru celých 28tis km.... Bohužel, koroze byla neúprosná....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Diego
(neregistrovaný)
25. 4. 2017 7:17
A taky se přidávám, data nesouhlasí, s favoritem jsem běžné jezdil kombinovanou spotřebu okolo 6l... Tak proč tedy tyto data? S rychlostí se spotřeba o tolik neměnila... Ale podle mého dojmu pokud budeš stát na plynu u Octavie jak na rýči tak ti sežere i ponožku.... Jakou má spotřebu Octavia na okruhu při svižné jízdě?
30 let vývoje, ano, je to hrozně hezký, ale ve favoritu se musíš spolehnout sám na sebe, žádný ABS, ESP, Airbagy a jiný zbytečný systémy....
A sound systém si šikovnej člověk udělá za pár peněz lepší než v Octavii....
A ještě k jedné věci, tyhle auta za 30 jezdit nebudou, po pár letech budou hnít jak brambory, protože dnes se auta lakují 1,7kg barvy.... Z toho ti šikovnej lakýrník nastříká kapotu, blatníky a nárazník, protože tam naleje vrstvu, ale s touhle slupickou laku... Nevím nevím....
První Octavie měli kvalitní plechy (okolo roku 99) tam ti kamínek odsekl lak, a plech kouká dodnes, a žádná hniloba.... Třeba některé Octavie III už reznou na střeše u okenní hrany....
No, jinak článek samotný je nic neříkající...
Viděl sem lepší a porovnávali Favorita a citigo.... Favo je pro mě vítěz v prvním kole KO.... A i podle toho testu....
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
25. 4. 2017 21:02
Zlatý Favority a Felicie , starý dobrý poctivý auta který vydržely.(je to čistě můj názor)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
25. 4. 2017 23:54
Co se mě týká nejsem sice bohužel zatím řidič, ale poslední Oktávka se mi celkem líbí i když motorizace do 1.4 TSI by měli hodit do šrotu, protože tam ty motory stejně do 250.000 půjdou některé i dřív. No ale vraťme se k tématu Favority a Felicie byly a jsou poctivé auta co vydrželi a některé ještě vydrží ale postupem doby a v následujících letech mají pro města a možná i obce přijít euro zóny. Omezení na Euro 3 a povolení od Euro 4 a výše. A to bohužel už tydle vozy nesplňují. No uvidíme Praha to zavádí od příštího roku.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat