Galerie: Co byste měli na výběr, kdyby teď nastal rok 2050? Nejlevnější auto by stálo 570 tisíc

přidejte názor
Autor: Redakce Autobible

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • V roce 2050 mají být celkové emise CO2 produkované v rámci zemí EU nižší o 80 % oproti roku 1990

  • Zákazníci už tou dobou patrně budou vybírat pouze mezi elektromobily 

  • Kdyby taková situace nastala teď, na českém trhu byste nejlevnější auto dostali za více než půl milionu korun 

  • Dnešní elektromobil je v průměru o 40 % dražší oproti srovnatelné klasické alternativě 

Koupili byste si dnes elektrické auto?

O emisích a jejich omezování se aktuálně hodně mluví. Nejde jen o rok 2030, který se v současnosti řeší. EU si už dříve stanovila, že do roku 2050 má celková evropská produkce emisí CO2 klesnout o 80 % oproti roku 1990. Vzhledem k nastoleným trendům je zřejmé, že tou dobou budou zájemci o nový automobil vybírat z elektromobilů. Jak by vypadal výběr nových aut, kdyby taková situace nastala na českém trhu teď, to si můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Především by nebylo příliš z čeho vybírat a auta by byla daleko méně dostupná. Nejlevnějším elektromobilem současnosti je Smart ForTwo EQ za 568 900 Kč, když tedy nebudeme počítat vozítko v podobě Renaultu Twizy za 318 900 Kč. V tomto kontextu se hodí zmínit aktuální spekulace, podle kterých by měla být elektrická Škoda Citigo chystaná na příští rok nejlevnějším elektromobilem, protože údajně půjde s cenou pod půl milionu.

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)
Přečtěte si také:

Evropský parlament fakticky nařídil povinný přechod k elektromobilitě (komentář)

I tak ale nepůjde o nic laciného, protože stejný model v běžné verzi pořídíte za méně než 300 tisíc. Právě porovnání dnešních elektromobilů s klasickými alternativami (i ty najdete zmíněné v galerii) stojí také za pozornost. Spočítali jsme, že příplatek za elektrický pohon činí na aktuálním českém trhu v průměru 40 %. A to jsme porovnávali varianty s automatem, pokud to bylo možné, jinak by byl rozdíl ještě vyšší. Nejmarkantnější rozdíly jsou právě u lidových aut. Třeba takový Renalut Zoe je vůz velikosti modelu Clio, ovšem s cenovkou za hranicí 800 tisíc. Clio vyjde i s automatem o půl milionu levněji. Uvidíme, jak se bude dařit tento rozdíl snížovat, respektive jak nákladné ho bude kompenzovat.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?