Galerie: 15 sportovních aut ze socialistických zemí

27.07.2018
30 nových názorů
Autor: Redakce Autobible

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení

Po vzoru západních imperialistů se i východní blok občas pokusil o sportovní auto, ale do sériové výroby se dostalo pouze nemnoho výjimek.

V období nejhlubšího socialismu nebylo pro sportovní a „zábavná“ auta místo. Pracující lid se měl dostat do zaměstnání, tam splnit a překročit plán a pak maximálně vyrazit za schválenou zábavou, případně se v paneláku usadit u státní televize.

Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let

Přesto se konstruktérům automobilek východního bloku podařilo občas připravit poměrně zajímavé auto. Zejména období jistého uvolnění na konci 50. a na začátku 60. let bylo poměrně plodné, tehdy vznikaly zajímavé návrhy sportovních aut. Ovšem sériové výroby se jich dočkalo jen několik málo.

Arlean (neregistrovaný)
Wow, this paragraph is pleasant, my younger sister is analyzing these kinds of things, so I am going to inform her.|
Petr (neregistrovaný)
Talbot Matra nepochází ze soc. země, četl jste alespoň nadpis u toho článku?
Petr (neregistrovaný)
Dobrý den, pane Žáku, můžete sem prosím napsat kdo Vám za takhle "erudované" a informačně "hodnotné" články platí? Docela rád bych toho člověka poznal, buď je totiž totálně za vodou a nevadí mu vyhazovat peníze oknem nebo to v hlavě nemá v pořádku. To co jste zde spatlal by dal doghromady i pětiletý kluk zajímající se o auta jeden den a téměř bych věřil i tomu že by k tomu přidal lepší, zajímavější, vhodnější komentář. Kdybych si v restauraci obejdnal obligátní smažák s hranolkami a kuchař k mé objednávace přistoupil tak "odborně" a profesionálně jako Vy kpsaní tohoto článku, dostal bych na stůl pravděpodobně rýži a mrtvou kočku :(
PS (neregistrovaný)
Proboha, tento vyber je uplne mimo misu. V seznamu jsou asi tak vseho vsudy 2 auta a nazvat je SPORTOVNI je velice odvazne... Ano, Skoda RS splnuje svou konstruci a vykonem nejakou sportovnost, spise bych to videl na pojmenovani SPECIAL a jednalo se o ne komercni auto, ale zavodni special. O bolsevikovi tady ani nediskutujme, skoda casu, jaky byl podil na NEuspechu a osklivosti zminenych aut. Proboha, 90% techto aut se nikdy nemala radsi ani vyrabet a slezt z vyrobniho pasu!!!
Petr (neregistrovaný)
Je to tu splácaný všechno dohromady buď soutěžní speciály pro závody nebo normální produkce se sportovním vzhledem a od každého je tu jenom něco .
Leoš (neregistrovaný)
Hlavně se tady rozplývejte nad krásou starých škodovek. Jsou to ty největší hnoje co byly a historie ukázala, že škodovka neuměla sportovní auta. Ono dvoje dveře bez rámu a motor vzadu ještě sporťák nedělá.
Luboš (neregistrovaný)
Seděl jste někdy v eRku? Nebo dokonce jel? Já eRko vlastnil a můžu říci, že proti většině dostupných vozítek své doby sportovní opravdu bylo...
Petr (neregistrovaný)
Autor absolutně neví o čem píše motá dohromady zavodni a sériové vozy a o historii aut z šedesátých a sedmdesátých let nemá vůbec přehled
Roman (neregistrovaný)
Já nevím proč jsou ti novináři tak posedlí tím feratem. Na každém rohu je prezentovaný jako sportovní auto od škodovky. Byl to pouze Pištěkův projekt pro film, základ byla škodovka která vypadala trochu jinak, v bílé barvě a tu nikdo neukazuje. Navíc upravená karoserie nebyla ani dílem škodovky.
Petr (neregistrovaný)
Škoda 110 super sport vznikla v roce 1971, film byl natočen v roce 1981.Skutečně to vzniklo jen pro film? To asi těžko, původně se dokonce uvažovalo o Porsche 911, pak předělali 10 let starý prototyp ze škody.
Nikolas (neregistrovaný)
Na Rapidu nebylo sportovního nic. Maximálně tvar. Jinak jde o škodu 120/125 žádný rozdíl jsem neviděl a to jsme v tom jezdili.
Pelli (neregistrovaný)
Za komoušů bylo všechno lepší- ale jen pro někoho,zrovna,jako dnes.
wert (neregistrovaný)
kdyz bolsevik nacpal lidi do mhd kdo by jezdil autama? na zapade km mhd draha a cestu do prace si odectes z dani kdyz jedes autem
honza (neregistrovaný)
Protože závodní auta jsou nepraktická. Navíc, jsou jen pro vyvolené a nadšence. Těch vyvolených (rozuměj bohatých) tu moc nebylo ...
Martin (neregistrovaný)
chybět několik aut : Syrena sport , Polski Fiat 1100 coupe, , Polski Fiat 125p akropolis 1800 , FSO ogar , Stratopolonez. Zdravim z Polska
Miroslav Michalik (neregistrovaný)
Nejkrasnejsi a nejpovedenejsi 110 R Coupe mel jsem ho 20 let parada
  • Našli jste v článku chybu?