[su_label type="info"]TIP[/su_label] Klikněte na galerii pro větší zobrazení
Po vzoru západních imperialistů se i východní blok občas pokusil o sportovní auto, ale do sériové výroby se dostalo pouze nemnoho výjimek.
V období nejhlubšího socialismu nebylo pro sportovní a „zábavná“ auta místo. Pracující lid se měl dostat do zaměstnání, tam splnit a překročit plán a pak maximálně vyrazit za schválenou zábavou, případně se v paneláku usadit u státní televize.
Doporučujeme: Novodobá Škoda Octavia slaví 20 let
Přesto se konstruktérům automobilek východního bloku podařilo občas připravit poměrně zajímavé auto. Zejména období jistého uvolnění na konci 50. a na začátku 60. let bylo poměrně plodné, tehdy vznikaly zajímavé návrhy sportovních aut. Ovšem sériové výroby se jich dočkalo jen několik málo.