Galerie: 10 aut, jejichž zůstatková hodnota po prvním roce provozu klesne nejvíce

19.03.2018
16 nových názorů
Autor: Redakce Autobible

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Nová auta v prvním roce ztrácejí hodnotu nejrychleji. Ale jak moc?

  • Průměr amerického trhu je necelých 21 %

  • Nejhorší modely ale ztratí za první rok více než třetinu hodnoty

Každému je jasné, že jakmile se prvně u nového vozu otočí pneumatiky po asfaltu, automaticky ztratí podstatnou část své původní hodnoty. Některá auta ovšem ztrácejí hodnotu rychle, jiná zas pomalu.

Americký web iseecars.com dal dohromady žebříček deseti běžných modelů, které ztrácejí svou hodnotu po prvním roce od nákupu nejvíc. Vycházel z více než 14 milionů inzerátů a transakcí, které jeho prostřednictvím na severoamerickém trhu proběhly. Ano, žebříček se týká trhu hlavně v USA, ale i nám může mnoho napovědět.

Doporučujeme: J.D. Power 2017: Nejlepší auta dělá Porsche a Lexus. Nejhorší Jeep a Fiat

Absolutním „vítězem“ se stal, trochu podle očekávání, Fiat 500L. Tento kříženec kategorií kombi, MPV a SUV je posledních několik let na trhu v USA hodnocen jako nejhorší auto vůbec. Pravidelně se umisťuje s velkým odstupem poslední ve statistikách spolehlivosti. Na tento produkt musí být koncern FCA Fiat-Chrysler náležitě hrdý.

Podle stránek iseecars.com ztratí Fiat 500L po prvních dvanácti měsících 34,6 % své původní hodnoty, což je vysoko nad průměrem trhu. Ten činí necelých 21 % propadu hodnoty. Malou útěchou Fiatu může být alespoň skutečnost, že jde o relativně levný model. Například luxusní vozy, i když ztrácejí hodnotu pomalejším tempem, logicky odepíšou za rok výrazně vyšší částky pohybující se v desítkách tisíc dolarů. I tyto případy najdete v přiložené galerii deseti neztrátovějších automobilů.

kapr (neregistrovaný)
sakra, viděl jsem žlutýho fiata 500L na obrázku kterej se mi moc líbí. tka si o tom přečtu, proč bych si vlastně neměl z DE asi přivézt. jak se načetl článek a viděl obrázek nějakýho Buicka a pak hned vedle 300M, hned jsem věděl, že tenhle článek je bulshit a vůbec nemá cenu ztrácet čas si to číst. je to úplně out se tím zabývat co ztrácí cenu v USA. takže pane redaktore, dejte si za úkol dávat do názvů článků podstatu o čem píšete. třeba takto: Galerie: 10 aut v USA, jejichž zůstatková hodnota po prvním roce provozu klesne nejvíce ušetříte si podobné a zasloužené komentáře.
Brázdil (neregistrovaný)
Nejhůř je na tom Škoda. Okamžitě po zaplacení ztrácí 1/3 své hodnoty.
David (neregistrovaný)
Nenašel jsem Fiat 500L rok starý, že by mu cena poklesla o 34% vy ano?? Ve Spojených státech?
pavel novák (neregistrovaný)
mě italská auta nic neudelala mám slabost na toyoty a subaru ale skoda nebo vw jsou jenom drahý krámy
TOMÁŠ (neregistrovaný)
JA UŽ MAM PÁTEHO FIATA A ANI JEDEN MĚ NEZKLAMAL.BYLY TO SUPER VOZY SE SVÝMI MOUCHAMI,ALE VŽDY,OPAKUJI VŽDY MĚ DOVEZLI DOMŮ.TO JESTLI VRZAJÍ NĚJAKÉ PLASTY MĚ NEZAJÍMÁ.JEZDIL JSEM VE STARŠÍM BMW,VW A TAM TO BYLO JEŠTĚ HORŠÍ NEŽ V MOJÍ CROMĚ.S FABIÍ JSEM ZŮSTAL STÁT NA DÁLNICI.TAK CO FURT DĚLAJÍ MACHRY?A TAKOVÝ PISÁLEK JAKO JE PAN ŽÁK MI MŮŽE SKOČIT NA CARA.PŘED MĚSÍCEM JASEM ČETL,ŽE NEJHORŠÍ A NEJPORUCHOVĚJŠÍ JSOU KIA SPORTAGE. MINULÝ TÝDEN JSEM ČETL,ŽE NEJ KOUPÍ JE ....KIA SPORTAGE.JE TO ASI PODLE TOHO KDO TY PISÁLKY PLATÍ.
Jeník (neregistrovaný)
Paradoxně Fiat 500 je největší držák ceny .. Základní model stojí 260.000 a 10let staré vozy se pohybují 100-120.000 vybavené modely i dráž. Ztráta je tedy 140-160k za 10let .. Kolik stojí 10ti léta Škoda??? Běžte už do háje se srovnávání USA trhu... F500 je v Evropě veleúspěšné autíčko.. Zdar
Tomáš (neregistrovaný)
Nechápu jak někdo jako pan Žák může psát články pro veřejnost. Novinář by měl být nestranný. Co jste tím myslel "podle očekávání"? To jako když je to Fiat, tak je to automaticky špatný vůz? Záměrně ve svých článcích "shazujete" italské vozy. Evidentně toho o autech moc nevíte. Pracuji s vozy nejrůznějších značek denně a vím přesně jak je to s opravdovou kvalitou. Vy píšete vlastní výmysly a nepravdy.
Zdeněk Mišurec (neregistrovaný)
Dobrý vědět. Ještě by mě zajímal největší pokles cen v Mexiku.
conny (neregistrovaný)
Já jsem velice nervózní z poklesu cen amerických aut a Nissanu, která na našem trhu snad ani nejsou. Opravdu velmi podnětný článek k zamyšlení.
Koala (neregistrovaný)
Poslední dobou tu akorát protěžujete americký trhy,běžte s nima do řiti,to spoustu lidí nezajímá.Pište co se děje u nás a v blízkém okolí,to by bylo užitečnější.
SAm (neregistrovaný)
Co tím ten pán chce říci? Snad jen článek, za který dostal zaplaceno. No všichni se chceme nějak živit.
Jarda (neregistrovaný)
Autor článku pan Žák je zapřísáhlý nepřítel italských aut. Uznává pouze vozy Škoda, které v testech poráží i vozy Ferrari, naposled Škoda Rapid s litrovým motorem porazila Ferrari 488 Pista.
  • Našli jste v článku chybu?