Opel oživil značku GSi. Dočkala se jí Insignia jak ve verzi liftback, tak v provedení Sports Tourer. Pod kapotou může být nově dvěma turby přeplňovaný turbodiesel. Naftový motor nabízí výkon 154 kW (210 k) v 4000 ot./min a točivý moment 480 Nm od 1500 ot./min.
Insignia GSi Sports Tourer s bi-turbo dieselem akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,9 sekund a rozjede se na 231 km/h. Automobilka uvádí kombinovanou spotřebu 7,3 litru na 100 km. Stejně jako benzinová verze dostal i naftový model pohon všech kol s vektorováním točivého momentu a osmistupňový automat s řazením pádly pod volantem.
Doporučujeme: Nový Opel Insignia vstoupil na český trh. Zatopit chce Škodě Superb i BMW
Sluší se připomenout, že benzinový přeplňovaný dvoulitr coby silnější alternativa je naladěn na 260 koní. S ním se akcelerace zkrátí na 7,5 sekundy, Opel Insignia GSi pak pojede až 245 km/h. Tyto hodnoty platí pro kombi, liftback je o zanedbatelný kousíček rychlejší. Mezigeneračně shodil Opel Insignia na váze až 160 kg, což by mělo být na dynamice (a také spotřebě paliva) znát.
„Sportovní“ Insignia GSi se od běžné nabídky liší adaptivním podvozkem Flex-ride, dvacetipalcovými koly nebo pořádnými brzdami vpředu s kotouči o průměru 345 mm a čtyřpístkovými třmeny. Ačkoli automobilka prozatím příchod verze OPC nepotvrdila, na jiných trzích se příbuzné modely prodávají dokonce se šestiválcem. Potenciál pro něco ostřejšího by tedy pod kapotou Insignie byl.