Frankfurt 2017: Chery, Wey nebo Yanfeng aneb s čím chtějí Číňané dobýt Evropu

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Některé čínské automobilky se také účastní frankfurtského autosalonu 

  • Svůj vůz zde vystavuje třeba Chery nebo Wey 

  • Na první pohled vypadají jednotlivé modely docela dobře 

Některé čínské automobilky cítí možnost prosadit se na evropském trhu, a tak i ve Frankfurtu modely pro nás málo známých jmen najdeme. Konkrétně je řeč o značkách Chery, Wey, Thunder Power nebo Yanfeng. Co přesně je k vidění?

Chery Exeed TX

Speciálně tohle čínské kompaktní SUV bychom měli brát vážně, protože tato velká čínská automobilka prohlásila, že svou novinku opravdu uvede na evropský trh. Zatím ale neřekla, kdy. Exeed TX stojí na úplně nové platformě, která umožňuje instalaci čistě elektrického, hybridního i plug-in hybridního pohonu.

Doporučujeme: Frankfurt 2017 — Budoucnost není jen elektrická, na autosalonu se ukazují i létající stroje

Pro začátek je připraven plug-in hybrid kombinující přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku disponující výkonem 110 kW (150 k) a elektromotor, který přidá dalších 85 kW. Zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za šest sekund, nejvyšší rychlost je 200 km/h a kombinovaná spotřeba údajně jen 1,8 l/100 km. V elektrickém režimu se nové Chery rozjede nejvýše na 120 km/h a kapacita baterií vystačí k ujetí vzdálenosti 70 km.

Chery zároveň ve Frankfurtu ukazuje také koncept SUV/kupé Tiggo.

Wey XEV

Wey je luxusní značka čínské automobilky Great Wall Motor a ani ta ve Frankfurtu nechybí. Zájemci si mohou prohlédnout koncept XEV, který tak trochu připomíná Teslu Model X. Na rozdíl od ní má ale jen jeden pár výklopných dveří.

Číňané v tomto případě ale moc podrobní nebyli. O technice se ví jen to, že jde o takzvanou hybridní čtyřkolku, kdy přední nápravu pohání spalovací jednotka a tu zadní elektromotor. Součástí výbavy by měl být i systém autonomního řízení, který si údajně poradí s nečekanými situacemi, jako jsou třeba stavební uzavírky.

Yanfeng XiM18

Tato společnost není přímo automobilkou, zabývá se interiéry. A na kabinu je také zaměřen nový koncept s označením XiM18. Ten představuje vizi interiéru vozu budoucnosti, kdy se bude ve velké míře používat autonomní řízení. Podobně jako Renault si i tato společnost myslí, že se z aut stanou „prostory pro život“. Volant zde ale ještě zůstal.

Thunder Power SUV 

Možná si vzpomenete, že se jméno Thunder Power objevilo už ve Frankfurtu v roce 2015. Tato společnost původem pro změnu z Hongkongu tehdy ukázala koncept sedanu. Ten je k vidění v téměř produkční verzi na aktuálním autosalonu také, doprovod mu ovšem dělá novinka v podobě crossoveru. Technický základ mají obě tato auta shodný, přičemž vývoj údajně probíhal v Německu. Design pro změnu vznikl v Itálii.

Doporučujeme: Co vznikne, když spojíte Teslu Model X, Peugeot 1007, Veloster a Grand C-Max? Qoros K-EV

Thunder Power počítá s tím, že nabídne verze s pohonem zadních a všech kol. O každé zadní kolo se bude starat jeden elektromotor, u čtyřkolky bude třetí elektromotor vpředu. Maximální výkon systému dosáhne až 430 kW. Nejvyšší rychlost bude 250 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h nepřekročí čtyři sekundy.

Zatímco sedan dorazí na trh v roce 2019, sériová verze aktuálně vystaveného SUV přijde o rok později.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?