Frankfurt 2017: Bentley Continental GT má vskutku marnivý pohon

13.09.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Bentley Continental GT pořád používá poctivý dvanáctiválec

  • Nová je celá platforma a pohon všech kol

  • Mezigeneračně nové Bentley shodilo 80 kg, i když má lepší výbavu

Bentley Continental GT nové generace jsme si představili podrobněji již před autosalonem, neboť britská automobilka dopředu zveřejnila všechny důležité informace a sadu fotografií. Nové kupé od Bentley dostalo zcela novou platformu původem vyvinutou například pro Panameru od Porsche.

O pohon se stará koncernový dvanáctiválec 6.0 W12 TFSI s duálním vstříkováním (nepřímým a přímým pro každý válec), který najdete třeba v Audi A8. Motor má v Bentley výkon 467 kW (635 koní) a točivý moment 900 Nm. Na 100 km/h akceleruje nové kupé za 3,7 sekundy a rozjede se na 333 km/h. Nechybí ani údaj spotřeby paliva 12,2 litru na 100 km, motor umí také vypínat polovinu válců.

Doporučujeme: „Bentley Bentayga je jen převlečené Audi Q7,“ říká šéf značky Rolls-Royce

Novinkou je u Bentley Continental rovněž osmistupňová dvouspojková převodovka a speciálně vyvinutý dvouhmotový setrvačník, který si vyžádala absence hydrodynamického měniče. Na adaptivním podvozku pak najdete aktivní stabilizátory a samozřejmě i vzduchové odpružení.

Bentley Continental GT dostalo také bohatší bezpečnostní a asistenční výbavu, přesto je mezigeneračně o 80 kg lehčí. Navíc přišel inteligentní pohon všech kol, který většinu času posílá sílu motoru na zadní nápravu a ta přední se připojuje jen pokud hrozí prokluz kol.

Tiskovou konferenci automobilky Bentley si můžete připomenout výše na videu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?